  • 1. Data: 2024-07-27 23:17:03
    Temat: prywatna ziemia
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    dziś takiego czegoś doświadczyłem.
    kilka km otoczone drutem kolczastym
    gada się do kamer po co i do kogo

    ciekawa sprawa

    w Polsce chyba tego nie ma?
    u nas chyba można łazić po polach na przełaj?

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 2. Data: 2024-07-27 23:26:35
    Temat: Re: prywatna ziemia
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.07.2024 o 23:17, PiteR pisze:
    > dziś takiego czegoś doświadczyłem.
    > kilka km otoczone drutem kolczastym
    > gada się do kamer po co i do kogo
    >
    > ciekawa sprawa
    >
    > w Polsce chyba tego nie ma?

    Jest.

    > u nas chyba można łazić po polach na przełaj?

    Ale tylko na wschodzie, u PiSiorów :)
    --
    Pixel(R)??

  • 3. Data: 2024-07-28 10:18:43
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 27.07.2024 o 22:17, PiteR napisał:
    > dziś takiego czegoś doświadczyłem.
    > kilka km otoczone drutem kolczastym
    > gada się do kamer po co i do kogo
    >
    > ciekawa sprawa
    >
    > w Polsce chyba tego nie ma?

    Widziałem coś podobnego już 30 lat temu, na kaszubach. Miastowi chcieli
    trochę świeżego powietrza w weekend, ale tak bez mieszania się z
    tubylcami. Wykupili sobie pole i na nim wybudowali ogrodzone osiedle
    dla siebie i innych takich, jak oni. Byłem wtedy nastolatkiem i nie
    do końca rozumiałem, dlaczego tak. Dziś już się mniej dziwię.

    Na lazurowym wybrzeżu też spotkałem się z takimi tworami, ale w dużo
    większej skali, z punktami granicznymi i całodobową strażą. Parę lat
    temu w takim miejscu spędziłem dwa tygodnie wakacji:

    https://www.google.com/maps/@43.113824,6.3548894,3a,
    71y,139.52h,88.54t/data=!3m7!1e1!3m5!1soBFnFT4qgdecW
    Yq1cPToKA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.goog
    leapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DoBFnFT4qgdecW
    Yq1cPToKA%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D20
    3%26h%3D100%26yaw%3D72.22324%26pitch%3D0%26thumbfov%
    3D100!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    I faktycznie - spokój, żadnej patologii, żadnych rozrób... Sam nie
    chciałbym w takim miejscu żyć, ale w zupełności rozumiem ludzi, którzy
    tak mieszkają.

    > u nas chyba można łazić po polach na przełaj?

    Fizycznie wszystko można. Można też oberwać śrutówką. W
    końcu to własność prywatna, nawet jeśli nieogrodzona.

    Mateusz

  • 4. Data: 2024-07-28 12:34:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:20240728101843.0d619b5f@mateusz>
    user Mateusz Viste pisze tak:

    > Na lazurowym wybrzeżu też spotkałem się z takimi tworami, ale w
    > dużo większej skali, z punktami granicznymi i całodobową strażą.
    > Parę lat temu w takim miejscu spędziłem dwa tygodnie wakacji:

    Anglia jest zbudowana z ulic ślepych. Przyzwyczaiłem się.
    Ale wchodząc do tego miasteczka poczułem się trochę
    czy wytarłem buty przed bramą ;)

    Czy mnie wypuszczą czy wytną nerkę?

  • 5. Data: 2024-07-28 13:28:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > ciekawa sprawa
    >
    > w Polsce chyba tego nie ma?
    > u nas chyba można łazić po polach na przełaj?

    Jak nie ogrodzone to tak.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2024-07-28 15:48:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Na lazurowym wybrzeżu też spotkałem się z takimi tworami, ale w dużo
    > większej skali, z punktami granicznymi i całodobową strażą. Parę lat
    > temu w takim miejscu spędziłem dwa tygodnie wakacji:

    https://www.google.com/maps/@43.1138374,6.3551263,18
    z?entry=ttu

    W zeszłym roku dojechałem do tego szlabanu przy Rte de Benat, po czym
    zawróciłem, jako i gugiel zawrócił. Zupełnie bez warażeń, dopiero link
    z mapą mi przypomniał o tym miejscu.

    > I faktycznie - spokój, żadnej patologii

    W Warszawie w podobnym stylu mamy Marinę Mokotów -- obszar wyróżniający
    się wielkością wśród innych warszawskich no-go-zone. Zwykle na pierwszym
    miejscu, gdy trzeba podać przykład miejskiej patologii.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2024-07-28 15:59:11
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.07.2024 o 13:28, Janusz pisze:

    > Jak nie ogrodzone to tak.

    Naprawdę?
    https://www.facebook.com/watch/?v=1541645462514933
    --
    Pixel(R)??

  • 8. Data: 2024-07-28 18:45:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 15:59, Pixel(R)?? pisze:

    > Naprawdę?
    > https://www.facebook.com/watch/?v=1541645462514933
    Mowa jest o przechodzeniu a nie robieniu komuś na polu szopki.
    Jest tzw służebność przechodu i przegonu bydła, ale masz przejść nie
    niszcząc niczego.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2024-07-28 20:23:19
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.07.2024 o 18:45, Janusz pisze:

    > Mowa jest o przechodzeniu a nie robieniu komuś na polu szopki.
    > Jest tzw służebność przechodu i przegonu bydła, ale masz przejść nie
    > niszcząc niczego.

    ...ale musi być to zapisane w KW, jeśli nie ma zapisu, to nie wolno
    nawet przechodzić.
    --
    Pixel(R)??

  • 10. Data: 2024-07-29 11:08:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 20:23, Pixel(R)?? pisze:

    > ...ale musi być to zapisane w KW, jeśli nie ma zapisu, to nie wolno
    > nawet przechodzić.
    Zawsze można było, kw nic do tego nie ma, w kw jest służebność a to coś
    innego.

    --
    Janusz