  • 1. Data: 2014-01-01 12:05:52
    Temat: przyłącze do wodociągu - czy jest sens kombinowac samemu ?
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    witam

    z sasiadami złożyliśmy się na wodociąg w drodze prywatnej, bardzo mozliwe ze będzie
    wykonany na dniach, w domu na teraz wode mam ze studni i niestety stare doprowadzenie
    bedzie się przecinało z nowym - co mnie osobiscie trochę martwi. Zastanawiam się czy
    jest sens brac fachowców do zrobienia przyłaczą - ok 25 mb wykopu plus reszta majdanu
    czy raczej wykop zrobić samemu żeby uniknąć niespodzianki z uszkodzeniem beżącego
    doprowadzenia. Oprócz wykopu nic innego sam nie zrobię, z tego co przeczytałem trzeba
    kopać na 1,2 m minimum. Nastepna ciekawa rzecz to fakt że nie mogę połozyć rury i
    zasypac wykopu tylko musze czekać na inspekcję przy podłaczaniu z gminnego zakladu
    komunalnego a ona jest w trakcie przyłaczania do sieci.

    moze mieliscie juz takie dylematy i rozpoznaliscie temat - prosze o radę - brac się
    za to czy dać spokój ?

    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2014-01-01 13:40:01
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Użytkownik "decore-meble.pl" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

[...]

    u nas bylo kopania 200mb + przepust koszt 10 000zl podzielony na 3 rodziny.
    zawory rury i inne w tej cenie. robil to czlowiek z gminy i nie bylo
    problemu z wpieciem do sieci.
    wystartowali o 5 rano i o 14 byla woda na dzialce w trzech miescach.
    geodeta 300zl i z formalnosci nic mnie nie interesowalo wszytko zalatwial
    majster co kopal.

  • 3. Data: 2014-01-01 15:31:28
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > robil to czlowiek z gminy i nie bylo
    > problemu z wpieciem do sieci.

    Rozumiem, że gdyby robił to człowiek spoza układu (gminy),
    to problemy by były?
    Ty zaś prezentujesz sprawę w sposób, że tak się powinno
    wzorowo prowadzić inwestycję.
    Dając w łapę.

    Gnije ta Polska od środka.
    Co to za gmina, że utrzymuje takie chore układy?
    g.

  • 4. Data: 2014-01-01 17:51:21
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Dając w łapę.

    Gnije ta Polska od środka.
    Co to za gmina, że utrzymuje takie chore układy?

    zle moze sie wyrazilem... robila to firma ktora robi duzo inwestycji w
    gminie i dla gminy.
    nie ma mowy o lapowkach bo kazdy mogl to zrealizowac (wyceny byly robione u
    innych). nam zalezalo na czasie i jakosci dlatego bylo szybko ale nie do
    konca tanio.
    nie wiem jak u Ciebie ale u mnie gmina to nie szpital - koperta nic nie
    pomoze.

  • 5. Data: 2014-01-01 20:15:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 stycznia 2014 13:40:01 UTC+1 użytkownik Marcin Ł napisał:

    > u nas bylo kopania 200mb + przepust koszt 10 000zl podzielony na 3 rodziny.
    > zawory rury i inne w tej cenie. robil to czlowiek z gminy i nie bylo
    > problemu z wpieciem do sieci.
    A teraz policz ile by wyszło gdybyście robili sami.
    Wykop+ materiały+ wcinki
    Ja z sasiadem mieliśmy do zrobienia ponad 100mb przyłacza. Wyceny wodociągów i
    lokalnych firm poniżej 10tys nie schodziły.
    Zlecilismy więc wykop gościowi z koparką, tzw Białorusią-500zł(wykopanie i póżniej
    zasypanie). 2*100metrów rury PE to jesli dobrze pamiętam poniżej 500zł było.
    Wodociągi zrobiły tzw wcinke z jednej strony rur+ załozenie i zapleombowanie
    wodomierzy z drugiej strony naszych rur- coś koło 500zł nas skasowali.
    Za jednym kopaniem w tym wykopie ułozyliśmy równiez rury kanalizacyjne ale tu mowa
    tylko o przyłączu wodnym

  • 6. Data: 2014-01-03 08:43:56
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Gnije ta Polska od środka
    Nic nie gnije,a przynajmniej tu.Firmie,która dobrze wykonala wiele robót,nie patrzy
    się na ręce.Szybciej zalatwi formalności(np zgodę na zajęcie pasa drogowego
    itp)wykona robotę zgodnie z przepisami/zdrowym rozsądkiem,bo sama będzie to
    naprawiać.
    Fachowiec wie,gdzie można puścić fuchę,partacz puszcza je wszędzie.
    Jeśli-na przyklad-ktoś kladąc wodę i kanalizę w jednym wykopie nie zachowal
    stosownego odstępu,to kto zaplaci,jeśli przy pózniejszej naprawie jednego uszkodzi
    się drugie?
    A jeśli klient zapomni zrobić próbę ciśnieniową,albo nawiertka lub zasuwa będą
    niesprawne?
    Zrestą,podlączanie powinna wykonać uprawniona ekipa bo-choc rzadko-zdarzają się
    pęknięcia rury glównej.A jeśli ona chwilowo nie może,to kto będzie dziury pilnowal?
    pozdro dolniak