  • 1. Data: 2010-01-12 10:20:25
    Temat: robocizna - sens faktur
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Mam do Was pytanie, budujac dom na co warto brac
    faktury i dlaczego a w jakich przypadkach nie ma to wiekszego sensu -
    chodzi o robocizne a nie o materialy.
    Zwyczajowo faktura podwyzszy koszt o podatek.
    Pomijam tutaj aspekt prawny.

    Swoja droga czy mam obowiazek przechowywania faktur
    z budowy domu na robocizne?

    Wszystkie materialy bede organizowal we wlasnym zakresie,
    wykonawcy beda odpowiedzialni tylko za wykonawstwo.

    Pzdra
    Darek

  • 2. Data: 2010-01-12 10:46:52
    Temat: Re: robocizna - sens faktur
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    dam ci dobra rade: na wszystko!

    to dokumentowanie kwot jakie zaplaciles - w sadzie sie przyda jak wykonawcy
    spartola i beda sie wymigiwac. ja bylem glupi i jestem w plecy.

    zdecydowanie na robote bierz.

  • 3. Data: 2010-01-12 10:57:24
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > to dokumentowanie kwot jakie zaplaciles - w sadzie sie przyda jak
    > wykonawcy spartola i beda sie wymigiwac. ja bylem glupi i jestem w plecy.

    to raz, a dwa jesli budujesz na kredyt, bank tez chce wiedziec na co poszla
    kasa :)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-01-12 10:59:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:
> [...]
    > z budowy domu na robocizne?
    >
    > Wszystkie materialy bede organizowal we wlasnym zakresie,
    > wykonawcy beda odpowiedzialni tylko za wykonawstwo.

    jak już ci napisał kolega, coś za coś.

    jak robisz na czarno to masz bardzo ograniczone pole do manewru jeśli idzie
    o dochodzenie czegokolwiek przed sądem.

    nie musisz niczego dokumentować, nie ma takiego obowiązku choć jakby US
    powziął dzięki życzliwości jakiegoś sąsiada podejrzeń co do źródeł
    finansowania i sposobów wykonawstwa robót faktury napewno uproszczą
    procedurę udowodnienia że jesteś czysty.

  • 5. Data: 2010-01-12 11:04:49
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > to raz, a dwa jesli budujesz na kredyt, bank tez chce wiedziec na co
    > poszla kasa :)

    Zalezy od banku.
    Niektore nie musza widziec _ani jednej faktury_ - i nie zalezy to od "klasy"
    banku.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2010-01-12 11:17:34
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mam do Was pytanie, budujac dom na co warto brac
    > faktury i dlaczego a w jakich przypadkach nie ma to wiekszego sensu -
    > chodzi o robocizne a nie o materialy.

    Podpisuj umowy i bierz faktury. Te dokumenty nie będą potrzebne w sytuacji
    gdy wszystko jest dobrze ale okażą się nieocenione gdy coś pójdzie źle. Po
    to właśnie podpisuje się umowy. Jeżeli szkoda ci tych paru złotych na 7% vat
    to nie bierz i ryzukuj. Sam często powtarzam jest ryzyko- jest zabawa.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-01-12 11:46:25
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > właśnie podpisuje się umowy. Jeżeli szkoda ci tych paru złotych na 7% vat to
    > nie bierz i ryzukuj. Sam często powtarzam jest ryzyko- jest zabawa.

    7% VAT (lub 22%) + 19 % podatku dochodowego.
    (Ale ja również jestem za braniem faktur.)

  • 8. Data: 2010-01-12 12:13:44
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Tak jak koledzy radzą - jeżeli Cię stać to bierz faktury, będziesz miał
    potwierdzenie na wszystko, tylko kontroluj, żeby zapisy na fakturach
    pokrywały się ze stanem faktycznym.

  • 9. Data: 2010-01-12 14:48:34
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Ciężkie czasy nastały dla wykonawców nie dosyć, że ich pilnujemy to
    jeszcze faktur nam się zachciewa. Mówią, że to łatwa praca pomchasz
    troche kilenią i 1000 Ci wpada a tu jeden z drugim wymślają takie
    dziwolągi jak faktury.
    Na poważnie - jest tylko jeden powód żeby ich nie brać - PIENIĄDZE.
    Reszta powodów przemawią (krzyczy wręcz) bierz.
    Jak zawsze, niestety sam musisz podjąć decyzje.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 10. Data: 2010-01-12 15:59:35
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > 7% VAT (lub 22%) + 19 % podatku dochodowego.

    Nie tylko. W wiekszosci przypadkow jesli wymagasz faktury, musisz sie
    pogodzic dodatkowo z wyzsza stawka "bazowa" za usluge (nie liczac podatkow).
    Najtanszy (co nie musi znaczyc - najgorszy) pan Józek zwyczajnie nie ma
    mozliwosci wystawienia faktury, bo jest np. bezrobornym lub inwalida albo
    emerytem. Chcesz faktury musisz zatrudnic "firme", ktora zazwyczaj jest
    drozsza (a nie zawsze lepsza...).

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --