  • 1. Data: 2011-09-02 19:31:45
    Temat: rozliczenie sie z fachowcami za nieskonczoną prace...
    Od: "binek" <a...@p...pl>

    Witam

    Sprawa moze nie związana konkretnie z wystrojem wnętrz, ale mam problem z
    fachowcami, którzy wykańczają mi łazienke. Moze ktos bedzie w stanie pomoc
    mi rozwiązać problem. Mam 25 lat , wiec i doświadczenie zyciowe takei sobie,
    a juz na pewno jesli chodzi o wykańczanie...
    Ustaliłem z fachowcami, ze cała łazienka czyli kafle, podłoga sciany,
    polozenie płytek na regipsach( zabudowa stelazy od WC), cały koszt łacznie 3
    tys zł.
    POdczas prac okazuje sie, ze to płytki za twarde i sobie jakies wiertło do
    wiercenia dziur spalili, a to , ze troche są krzywe i wiecej zabawy z tym no
    i cena jednak wzrosnie, bo nie przewidzeli pewnych rzeczy.... i chcieli by z
    gory, abym im zapłacił za cześc już zrobioną ( dalej napisze co zrobili)
    inaczej dalej nie chcą robic...

    Ja im na to, ze skoro nie przewidzieli pewnych rzeczy takich jak twarde
    plytki itp. to nie moj problem i nie bede im placil z gory za cos co jest
    niezrobione... Powiedziałem, ze spotkam sie z nimi i rozliczymi sie tylko za
    to co jest zrobione i zegnamy sie... o co im pewnie tez chodzi. Chca kase i
    do widzenia. ALe mam ich w garści bo nei zapłacilem im jeszcze za zrobienie
    paru zabudow z regipsu w salonie i pokoju. Uzgodnilem, ze razem to wszystko
    im z lazienka zaplace, na co sie zgodzili. Zatem chce tak zrobic , aby ze
    mnie nie pociągneli za duzo , a ty ile trzeba, tylko no wlasnie ile...?

    Powiedzcie, a raczej doradzcie jak rozliczyc sie z nimi za lazienke? Łazieka
    2x2 metry, zrobiona jedna sciana do polowy na ktorej sa zrobione 2 otwory na
    rury od cieplej i zimnej wody i na grzejnik od recznikow, druga sciana
    gdzie sa po srodku drzwi prawie cala( nad drzwiami nieskonczone, pozostale 2
    nieruszone. Jak to liczyc skoro uzgodnilem 3 tys zl za calosc, jak mam to
    wyliczyć bo nie mam pojęcia. Chodzi mi konkretnie o tą łazienke bo widzę, ze
    chcą, abym im zapłacił i chcą zwinąć się...

    Oczywiscie zadnych papierow z nimi nie podpisywalem, ale uwazam, ze skoro
    robota jest nie skonczona, a oni chca na poczatku wykonczenia lazienki ode
    mnie kase to tak sie nie robi, tym bardziej, ze ustalilem z nimi wyraznie,
    iz zaplata na sam koniec po skonczeniu prac w lazience.

  • 2. Data: 2011-09-02 19:51:52
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "binek" <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > sobie,
    > a juz na pewno jesli chodzi o wykańczanie...

    Tak to jest zawsze ten sam problem. Weź kogoś starszego niech ci pomoże ich
    wywalić albo powiedz wprost, że nie dasz ani grosza więcej.
    I jeszcze bądź świnią i zapłać im na konto. Powiedz, że nie masz gotówki i
    poproś o fakturę.
    Z nimi inaczej nie można.

  • 3. Data: 2011-09-02 19:52:45
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "binek" <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    aha i jak nie skończyli to nie płacić ani grosza

  • 4. Data: 2011-09-03 05:59:34
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Czesc. Jest bardzo prawdopodobne - ze widzac mloda osobe pomysleli ze na
    kafelkach zarobia kafelek wiecej no i... nagle wszystko zaczelo
    przeszkadzac?! IMO skoro nie sa amatorami (a czytajac Twoj post - mozna
    przyjac ze tak jest, bo brak zastrzezen do ich pracy) to raczej twarde
    plytki, pekniete wiertla nie stanowia problemu!

    pozdr. J.

  • 5. Data: 2011-09-03 09:59:17
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 2, 9:31 pm, "binek" <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > mnie kase to tak sie nie robi, tym bardziej, ze ustalilem z nimi wyraznie,
    > iz zaplata na sam koniec po skonczeniu prac w lazience.

    Sciemniaja. Nie znam twardych plytek. Co to za jedne? Granity jakies?
    Policz calosc ile ma m2, ile jest obrobek czyli otworkow, krawedzi,
    zalaman. policz ile zrobili na gotowo. Jesli nie zafugowane odlicz
    10%.
    Obrobke licz x 1,5, czyli jak jest 6 kafelek na krawedzi to ich
    powierzchnie licz jako 1,5.

    Takie rozliczenie jest uczciwe.

    Mozesz tez poszukac innego fachowca i jak ci ten inny da wycene na
    calosc i dokonczenie to sobie odejmiesz i zaplacisz im tyle zeby
    calosc cie wyszla tyle ile planowales.

  • 6. Data: 2011-09-03 10:51:58
    Temat: Re: rozliczenie sie z fachowcami za nieskonczon? prace...
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Nic nie płać za łazienkę. Nie zrobili, nie płacisz. Skąd wiesz, czy nie
    chcą się zmyć, bo wiedzą, że walneli jakiegoś babola i im się na końcu
    kafle w poziomie nie zgrają? A gwarancję dadzą Ci na półtorej ściany?

    Jak jedziesz do mechanika i rozgrzebie Ci samochód, to mu płacisz
    połowę, bo przecież część roboty zrobił?

    I koniecznie każ sobie wystawić fakturę.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2011-09-03 14:11:48
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > mnie kase to tak sie nie robi, tym bardziej, ze ustalilem z nimi wyraznie,
    > iz zaplata na sam koniec po skonczeniu prac w lazience.

    Jeżeli chcesz płacić, na początek poszukaj kogoś
    kto Ci skończy tą łazienkę - co może nie być takie proste. Po skończonej
    robocie - rozlicz się z fachmanem, który dokończył ich dzieło.

    Jeżeli nic w istotny sposób nie spartaczyli, dopłać im różnicę
    pomiędzy 3k-cena_kończącego, jeżeli będzie większa od zera.
    Jeżeli spartaczyli coś tak że ktoś inny będzie musiał poprawiać, nie płać
    za robotę ani grosza.

    Tak z ciekawości, ty zkładasz w łazience gres, skoro narzekają, że takie
    to twarde?

    Pzdr
    Darek

    P.S. ja osobiście za takie patałactwo bym nie płacił. Gdyby jeszcze
    skończyli którąkolwiek z tych ścian, ale zostawić 2 sciany rozgrzebane.

  • 8. Data: 2011-09-03 15:11:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Wrz, 21:31, "binek" <a...@p...pl> wrote:

    > mnie kase to tak sie nie robi, tym bardziej, ze ustalilem z nimi wyraznie,
    > iz zaplata na sam koniec po skonczeniu prac w lazience.

    I tego sie trzymaj. Koniec prac = kasa. Nie ma skonczonej roboty = nie
    ma kasy. Ewentualnie policz proporcjonalnie wedlug powierzchni i
    odejmij od tego miesiac pobytu w hotelu - przeciez lazienka
    rozgrzebana, z mieszkania nie da sie korzystac, a znalezienie nowego
    fachowca trwa, nie ? Zostawiac klienta z rozgrzebana lazienka -
    wstydziliby sie. Partacze! Takich "fachowcow" trzeba tepic. Pewnie
    dostali jakas wieksza robote ktora musza zaczac od zaraz i
    kombinuja...
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-09-03 16:45:18
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "wolim" <n...@t...pl> wrote in message
    > Nic nie płać za łazienkę. Nie zrobili, nie płacisz. [...]
    > I koniecznie każ sobie wystawić fakturę.

    Skoro ma nic nie płacić, to po co mu faktura na 0zł ;) ?

  • 10. Data: 2011-09-03 17:09:14
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-03 18:45, Aleksander pisze:

    > "wolim" <n...@t...pl> wrote in message
    >
    > Skoro ma nic nie płacić, to po co mu faktura na 0zł ;) ?

    Pisał tez o jakichś zabudowach z regipsów w innych pomieszczeniach...