  • 1. Data: 2010-10-12 14:01:18
    Temat: rura w piwnicy z wodą na zime?
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    Budynek jest nowy, stan zamknięty
    wykończeniówka została do zrobienia.
    Obecnie w piwnicy jest znaczna roznica temp
    ok +8 stopni w stos. do zewnętrznej temp.
    zaglębienie w ziemi ok 1m

    czy jak owinę dodatkowo wełną to mogą rury popękać
    przy mrozach?

    ma ktoś z Was rurę z wodą w nieogrzewanym budynku?

    pytanie II
    zastanawiam się też
    ile eko groszku zejdzie na podtrzymanie temp dodatniej
    przez zimę, dom porotherm 38 niecieplony
    wełna 20+10 na dachu
    na sezon zakładam, ze ok 5-6ton (podobny dom juz w rodzinie stoi)
    175m2 + piwnica
    myślicie ze
    1T styknie na podtrzymanie?

    ile u was zchodziło na podtrzymanie temp i jaka najlepiej trzymac mając
    tynki gipsowe?
    aby pracownicy mogli sobie wykańczac na spokojnie ale zeby tez w bloto nie
    wyrzucac
    pieniędzy na opał?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-12 14:14:29
    Temat: Re: rura w piwnicy z wodą na zime?
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Tomemk napisał:
> [...]
    > tynki gipsowe?
    > aby pracownicy mogli sobie wykańczac na spokojnie ale zeby tez w bloto nie

    Ja tam na początku trzymałem ok 15 stopni, później to było 28, bo
    kaloryfery były założone, a głowic na nich jeszcze nie było :) więc z
    miesiąc grzałem okolicę. Jeszcze nie było nawet wełny na poddaszu. Ile
    mi poszło nie pamiętam, ale nie była to jakaś kosmiczna liczba. Ot
    podszedłem do tego po staroścwiecku, wygrzewanie murów i takie tam przesądy.

    poszło mi ok 4 ton.

    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2010-10-14 13:54:23
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Jak masz prąd to załóż wzdłuż rury przewód grzejny i całość dopiero owiń
    wełną. Wyjdzie taniej, niż palenie.
    Jacek