  • 1. Data: 2009-01-27 21:29:09
    Temat: [są rzeczy na świecie ...] CO i zimny kaloryfer
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    ... o których się fizjologom nie śniło ;-)

    Niedawno było parę postów o walce z zimnym kaloryferem.
    Też mi się cos takiego przytrafiło:
    Wszystkie OK, a jeden nie. Zimny.
    Wykręcam odpowietrznik - nic nie cieknie.
    Manometr na kotle - 0 (pewnie szedł dalej dlatego, że 3 obiegi)
    Brak wycieków, "dopuszczono" wody.
    Przez kolejne dni - ubywało po 1 kresce na manometrze.
    Dzisiaj się zawziąłem, zakręciłem wszystkie obiegi
    i patrzę - ciśnienie nie spada.
    Odkręcam pierwszy - nic, za chwilę - kropelka na jednej rurce,
    potem cieniutka "szpryca" jak ze strzykawki - gdzieś z zaworu.
    od jednego z grzejników.
    Zakręcam główny zawór od tego rozdzielacza - stróżka jeszcze większa
    (ciśnienie szło tylko na ten obieg), odkręcam - jeszcze większa
    i w końcu łup i zawór się rozleciał + fontanna wody.
    Pękł na wewnętrznym gwincie łączącym główną część zaworu (z kurkiem)
    z częścią nakręcaną.
    Dobrze, że nie wtedy, kiedy nikogo w domu nie ma ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2009-01-27 22:17:36
    Temat: Re: [są rzeczy na świecie ...] CO i zimny kaloryfer
    Od: "tbud" <a...@a...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > z częścią nakręcaną.
    > Dobrze, że nie wtedy, kiedy nikogo w domu nie ma ;-)

    Mi też tak pękł zawór tylko na głównym doprowadzeniu wody z wodociągu też
    dobrze że byłem w domu.

    ---
    Nie wiesz gdzie pojechać
    www.atrakcyjnaturystyka.pl

  • 3. Data: 2009-01-28 10:39:52
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "tbud" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Mi też tak pękł zawór tylko na głównym doprowadzeniu wody z wodociągu też
    > dobrze że byłem w domu.

    Czyli dobrze wiedzieć, gdzie to można jeszcze dalej zakręcić.

    A co do mojego zaworu, nie China, jak by się można było domyślać,
    ale ... Spain.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-01-28 11:36:43
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > A co do mojego zaworu, nie China, jak by się można było domyślać,
    > ale ... Spain.

    Arco ?

  • 5. Data: 2009-01-28 11:49:18
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Arco ?

    Jedyne co na nim pisze to DN 15, PN 30, SPAIN.
    No i 1/2 oczywiście :-)

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-01-28 15:24:35
    Od: z...@p...onet.pl

    > A co do mojego zaworu, nie China, jak by się można było domyślać,
    > ale ... Spain.

    W Spain konfekcjonowany. A w Chinach produkowany :)