  • 1. Data: 2010-10-23 09:27:29
    Temat: sadzenie z pestek i nasion
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Widziałem na alledrogo ciekawe pozycje do ogrodu: np bananowce lub palny
    niebieskie.
    Sadzonki sa drogie ale nasiona tanie :)
    Czy moge np kupic nasiona i zasadzić teraz aby do wiosny wyrosło? ( w domu
    oczywiscie)
    a na wiosne przesadzic na ogród

  • 2. Data: 2010-10-23 10:50:35
    Temat: Re: sadzenie z pestek i nasion
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > Sadzonki sa drogie ale nasiona tanie :)
    > Czy moge np kupic nasiona i zasadzić teraz aby do wiosny wyrosło? ( w domu

    Kup pół kilo daktyli,wydłub pestki i wysiej w doniczce na próbę.Wzejdą po pół
    roku.Pożytku z tego nie będzie,ale będzie tania zabawa.
    Rozejrzyj się po okolicy,zobacz gdzie rosną palmy i banany i popytaj
    właścicieli jak się zachowują.A jeśli nie znajdziesz,to wyciagnij z tego
    wnioski.Pozdrawiam.mirzan

  • 3. Data: 2010-10-23 10:58:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 12:50:35 +0200, mirzan napisał(a):

    > (...)
    > Rozejrzyj się po okolicy,zobacz gdzie rosną palmy i banany i popytaj
    > właścicieli jak się zachowują.A jeśli nie znajdziesz,to wyciagnij z tego
    > wnioski.

    :-DDD
    :-*

    > Pozdrawiam.mirzan

    PZDR XL :-)

  • 4. Data: 2010-10-23 12:15:35
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    hm
    chciałem cos innego ciekawego w ogrodzie
    a może polecicie jakieś drzewa czykrzewy owocowe ale takie niepospolite :)

  • 5. Data: 2010-10-23 13:05:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 14:15:35 +0200, Rafał napisał(a):

    > hm
    > chciałem cos innego ciekawego w ogrodzie
    > a może polecicie jakieś drzewa czykrzewy owocowe ale takie niepospolite :)

    Jagoda kamczacka.

  • 6. Data: 2010-10-23 17:39:42
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > hm
    > chciałem cos innego ciekawego w ogrodzie
    > a może polecicie jakieś drzewa czykrzewy owocowe ale takie niepospolite :)

    W dzisiejszych ogrodach standartem są tfuje i trawniczek.
    Atrakcją są azalie i rododendrony, hortensje, perukowce i pierisy..
    Skrajną fanaberią i egzotyką są już morele, nektaryny, wiśnie a zwłaszcza
    brzoskwinie.
    Pamiętasz kiedy ostatnio zjadłeś soczystą brzoskwinię prosto z drzewka?
    Tylko, że uprawa tychże, to tylko dla twardzieli.
    Trza się wysilić i poznać troszkę sztuk tajemnych, by się uprawa udała.
    A to, przeciez egzotyka w dzisiejszym świecie łatwizny i leserstwa.

    Pozdrawiam normalnie
    skryba

  • 7. Data: 2010-10-23 18:02:59
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > hm
    > chciałem cos innego ciekawego w ogrodzie
    > a może polecicie jakieś drzewa czykrzewy owocowe ale takie niepospolite :)

    Chcesz czykrzewy to może:
    Cornus mas,
    amelanchier,
    czeremcha zwyczajna (przez to, że zwyczajna, to już bardzo egzotyczna)
    a jakbyś chciał czterykrzewy to może być jeszcze
    Schisandra chinensis

    Pozdrawiam krzewiasto
    skryba

  • 8. Data: 2010-10-24 19:48:18
    Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)>

    > Kup pół kilo daktyli,wydłub pestki i wysiej w doniczce na próbę.Wzejdą po
    > pół
    > roku.Pożytku z tego nie będzie,ale będzie tania zabawa.

    Mozna wprost do gruntu daktyle siac jesienia, wzejda na wiosne. Kolejnych
    lat jednak juz nie przezyja ale kto je kaze w gruncie uprawiac? :)

    > Rozejrzyj się po okolicy,zobacz gdzie rosną palmy i banany i popytaj
    > właścicieli jak się zachowują.A jeśli nie znajdziesz,to wyciagnij z tego
    > wnioski.Pozdrawiam.mirzan

    Mozliwy wniosek jest rowniez taki, ze ich sadzonki sa na tyle male, ze nie
    wystaja ponad zywoplot i dlatego nie widac ;)

    Pozdrawiam,
    Bpjea

  • 9. Data: 2010-10-24 19:50:48
    Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)>

    Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Pamiętasz kiedy ostatnio zjadłeś soczystą brzoskwinię prosto z drzewka?
    > Tylko, że uprawa tychże, to tylko dla twardzieli.
    > Trza się wysilić i poznać troszkę sztuk tajemnych, by się uprawa udała.

    Mozna sie wysilac, wcale nie trzeba. Mam dwie samosiewki, z czego jedna
    owocuje. Samoobsluga i zero zmartwien :)

    Pozdrawiam,
    Bpjea

  • 10. Data: 2010-10-24 20:00:09
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Mozliwy wniosek jest rowniez taki, ze ich sadzonki sa na tyle male, ze nie
    > wystaja ponad zywoplot i dlatego nie widac ;)

    To niech szuka nisko pochylony.
    mirzan