  • 1. Data: 2013-02-07 07:25:23
    Temat: schody ile cm?
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    hi
    w projekcie domu mam schody szerokosci ok 95cm. budowlaniec ocenil ze to
    troche malo... obecnie w domu mam 90cm i szalu nie ma. ile powinny miec
    schody tak aby swobodnie sie minac z tesciowa? dodam iz na spoczynku maja
    190cm. sa jakies normy?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-02-07 08:48:32
    Temat: Re: schody ile cm?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > troche malo... obecnie w domu mam 90cm i szalu nie ma. ile powinny miec
    > schody tak aby swobodnie sie minac z tesciowa? dodam iz na spoczynku maja

    Budujesz dom dla teściowej?
    Nie wiem czy to norma ale kiedyś coś mi się wydaje było minimum 100cm.

    Marek

  • 3. Data: 2013-02-07 09:22:31
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > troche malo... obecnie w domu mam 90cm i szalu nie ma. ile powinny miec
    > schody tak aby swobodnie sie minac z tesciowa? dodam iz na spoczynku maja

    U mnie schody mają szerokość 90cm. Wydaje się trochę mało, dobrze byłoby
    dorzucić z 10cm więcej. Projekt gotowiec.

    Ale dopiero po zamieszkaniu wyjdzie czy będzie wygodnie. Mijanie się dwóch
    osób na schodach na pewno będzie trudne, nawet przy 100cm.

  • 4. Data: 2013-02-07 09:31:31
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 2/7/2013 7:25 AM, Marcin Ł wrote:
> [...]
    > troche malo... obecnie w domu mam 90cm i szalu nie ma. ile powinny miec
    > schody tak aby swobodnie sie minac z tesciowa? dodam iz na spoczynku maja

    Nie myśl o mijaniu się na schodach, bo ludzie giętkie są i jakoś się
    miną. Pomyśl lepiej o wtaszczeniu na piętro kanapy.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 5. Data: 2013-02-07 09:32:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > troche malo... obecnie w domu mam 90cm i szalu nie ma. ile powinny miec
    > schody tak aby swobodnie sie minac z tesciowa? dodam iz na spoczynku maja

    Normy są OIDP 80 cm

    Najczęściej w projektach widuję 90, u siebie mam 100 w stanie surowym czyli
    pozostanie gdzieś około 95.

    Do chodzenia nie ma to znaczenia poza tym, że węższe są bezpieczniejsze -
    zawsze można się czegoś złapać. W dobrze zaprojektowanym domu (układ
    pomieszczeń) schodami chodzisz tylko kilka razy dziennie, a mijanie się to
    rzadkość. Ważniejsze jest wnoszenie mebli itp. aby nie trzeba było przez
    okno albo w kawałkach.

    Dużo zależy od kształtu schodów i szerokości stopni. Np. przy schodach
    zabiegowych im większa szerokość schodów tym węższy stopień na łuku przy tej
    samej szerokości na środku. Przy schodach prostych w zasadzie nawet przez
    szerokość 80 wszystko wniesiesz bez problemu. Najtrudniej jest przy
    dwubiegowych ze spocznikiem, bo jak niesie się coś długiego to jest większy
    problem z zawróceniem i wtedy przydałoby się aby ten spocznik był szerszy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-02-07 09:39:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 lutego 2013 07:25:23 UTC+1 użytkownik Marcin ? napisał:
> [...]
    >
    > troche malo... obecnie w domu mam 90cm i szalu nie ma. ile powinny mieć
    >
    > schody tak aby swobodnie sie minac z tesciowa? dodam iz na spoczynku maja

    Ja mam u siebie zabiegowe ze spocznikiem-szerokośc stopnia coś koło 90cm.
    Wg mnie jest ok
    Oczywiście wyminąć się z teściowa komfortowo nie wyminiesz ale ile takich sytuacji
    będziesz miał na rok ze tesciowa wchodzi a Ty schodzisz akurat?
    Ja takich sytuacji w ciągu 4 lat mieszkania miałem 0(zero);))
    To nie galeria handlowa i w domu "ruch" na schodach jest mniejszy.

  • 7. Data: 2013-02-07 09:54:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości
    > Nie myśl o mijaniu się na schodach, bo ludzie giętkie są i jakoś się miną.
    > Pomyśl lepiej o wtaszczeniu na piętro kanapy.

    Znam takiego, co zawsze mówi że mają być takie, żeby dalo się trumnę znieść.

    Marek

  • 8. Data: 2013-02-07 10:09:14
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    U mnie klatka schodowa szeroka na 210cm ale trochę krótka i zgodnie z
    projektem miały być schody zabiegowe bo inaczej wychodziłyby bardzo wysokie
    niewygodne stopnie. Nie chciałem jednak schodów zabiegowych bo są strasznie
    niewygodne.
    Okazało się, że dało się je zastąpić schodami prostymi ale z dzielonym
    spocznikiem. Spocznik długi na 210 i szeroki na 100cm to po prostu dwie
    osobne płyty po 105cm/100cm przestawione tak że stanowią brakujący stopień.
    Wchodzi się naprawdę bardzo wygodnie.

    Marek

  • 9. Data: 2013-02-07 10:10:35
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Arkadiusz Dymek napisał:
> [...]
    Komfortowe są 105 cm.
    > Nie myśl o mijaniu się na schodach, bo ludzie giętkie są i jakoś się
    > miną. Pomyśl lepiej o wtaszczeniu na piętro kanapy.

    Pomyśl jak często chodzisz z kanapą po schodach. :)

    > Pozdrawiam,
    > Arkadesh

    pzdr.
    rafał

  • 10. Data: 2013-02-07 10:23:20
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > troche malo... obecnie w domu mam 90cm i szalu nie ma. ile powinny miec
    > schody tak aby swobodnie sie minac z tesciowa? dodam iz na spoczynku maja

    110cm - mijasz sie ale jedna osoba musi sie "uchylic" ;) 120cm - powinienes sie minac
    bez problemu. Zalezy od szerokosci Twojej i tesciowej - dwoch pudzianow potrzebuje
    schodow 200cm :P

    Ja mam 110cm i jest wygodnie.
    pozdr.

    --