  • 1. Data: 2013-04-03 19:29:16
    Temat: sciana jednowarstwowa
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Panowie zaplanowana mialem budowe domu z ytonga lub solbetu 30cm + styropian
    15-20cm. pojechalem dzisiaj zapytac o cene materialu itd. oczywiscie wdalem
    sie w rozmowe dlaczego tak a nie inaczej i mocno bylem przekonywany do
    sciany jednowarstwowej. mocno chwalony byl ytong energo 40cm ze starczy i
    bedzie cieplutko... budowal ktos z Was albo zna opinie UZYTKOWNIKOW tak
    wybudowaych domow? w sumie gosc mial racje po co ocieplac nowo budowany dom
    jak mozna budowac go w odpowiednim standardzie. rozumiem ze material pewnie
    drozszy jest ale odpada cena ocieplenia.

  • 2. Data: 2013-04-03 20:01:09
    Temat: Re: sciana jednowarstwowa
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Ł wrote:
> [...]
    > racje po co ocieplac nowo budowany dom jak mozna budowac go w
    > odpowiednim standardzie. rozumiem ze material pewnie drozszy jest ale

    jeśli ocieplać to budować z najtańśzego...

    ja mam dom z ytong 360 i nie narzekam.

  • 3. Data: 2013-04-03 20:06:02
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-03 19:29, Marcin Ł pisze:
> [...]
    > ocieplac nowo budowany dom jak mozna budowac go w odpowiednim
    > standardzie. rozumiem ze material pewnie drozszy jest ale odpada cena

    Różne są opinie tu na grupie.
    Osobiście nie zdecydowałbym się na ścianę 1W z powodu dużego
    prawdopodobieństwa spaprania roboty przez ekipę.
    Mam w okolicy 2 przykłady takich budów, w których inwestorzy ścianę 1W
    docieplali styro bo im kiepsko pomurowali - wiało ze szczelin.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 4. Data: 2013-04-03 20:12:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > Mam w okolicy 2 przykłady takich budów, w których inwestorzy ścianę 1W
    > docieplali styro bo im kiepsko pomurowali - wiało ze szczelin.

    to lepiej niż by mu zalali szczeliny zaprawą :)

    piana w rękę i szczeliny znikają...

  • 5. Data: 2013-04-03 20:45:04
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Marcin Ł" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > nowo budowany dom jak mozna budowac go w odpowiednim standardzie. rozumiem
    > ze material pewnie drozszy jest ale odpada cena ocieplenia.

    Kup tani ale mocny beton komórkowy i daj na to styropian. Dobrze ci radzę.
    Aha i zdjęcia na grupę z budowy to coś podpowiemy...

  • 6. Data: 2013-04-03 21:24:01
    Od: marsel <marcel@pl>

    > Kup tani ale mocny beton komórkowy i daj na to styropian. Dobrze ci
    > radzę. Aha i zdjęcia na grupę z budowy to coś podpowiemy...

    No dobra mam mocny, tani beton komórkowy.
    Dlaczego akurat styropian a nie wełna?
    W mojej okolicy ostatnio stała się modna, mimo że cena wychodzi wyższa
    niż za styropian.
    No i sam się zastanawiam co wybrać. Czytałem różne fora ale jest na
    chwilę obecną jeden wielki mętlik i ciężko wyrobić sobie zdanie.
    Jakie są wady i zalety obu technologi?

  • 7. Data: 2013-04-03 21:37:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 3 kwietnia 2013 19:29:16 UTC+2 użytkownik Marcin Ł napisał:
> [...]
    > sciany jednowarstwowej. mocno chwalony byl ytong energo 40cm ze starczy i
    > bedzie cieplutko... budowal ktos z Was albo zna opinie UZYTKOWNIKOW tak

    no oczywiście ze bedzie cieplutko- od tego jest instalacja centralnego ogrzewania. A
    ze bedzie to nieco wiecej kosztowac niz przy ścianie 2W - nie pan w składzie
    materiałów budowlanych bedzie za to płacił.

    Weź kalkulator do ręki i przelicz współczynniki dla sciany 1W i 2W i sie przekonasz
    ze 1W to czysty marketing.

    Jak juz pisalem namówić kogos zeby ocieplał budynek betonem komórkowym zamiast
    styropianu to mistrzostwo marketingu :-)

    Twoje pierwotne plany były całkiem sensowne.

    b.

  • 8. Data: 2013-04-03 21:41:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 3 kwietnia 2013 21:24:01 UTC+2 użytkownik marsel napisał:
    > Dlaczego akurat styropian a nie we�na?

    bo styropian łatwo sie klei, łatwo dac grubą i szczelną warstwę. Wełna jest nieco
    droższa a problemów więcej -wiec po co? Ale jak ktos sie uprze albo mu żona każe -
    też można.

    b.

  • 9. Data: 2013-04-03 22:24:22
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 21:41, Budyń <b...@r...pl> wrote:

    > bo styropian łatwo sie klei, łatwo dac grubą i szczelną warstwę. Wełna jest nieco
    droższa a problemów więcej -wiec po co? Ale jak ktos sie uprze albo mu żona każe -
    też można.

    odpowiedź była w temacie - wełna jest droższa; rozmawiałem kiedyś z
    gościem dla którego styropian i blachodachówka to były niemal symbole
    biedoty.

    mucher

  • 10. Data: 2013-04-03 22:38:19
    Od: marsel <marcel@pl>

> [...]
    >
    > odpowiedź była w temacie - wełna jest droższa; rozmawiałem kiedyś z
    > gościem dla którego styropian i blachodachówka to były niemal symbole

    A pomijając kwestię ceny i niepalności wełny, to jakie ma jeszcze zalety?