  • 1. Data: 2009-05-23 20:14:41
    Temat: siarczan amonu na trawę
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Co Wy na to?
    Czy nawożenie trawnika siarczanem amonu sprzyja wzrostowi
    mchu w trawniku?
    Osoba sprzedająca nawozy z powyższego powodu odradzała mi kupno siarczanu.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-05-23 20:22:16
    Temat: Re: siarczan amonu na traw
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mchu w trawniku?
    > Osoba sprzedająca nawozy z powyższego powodu odradzała mi kupno siarczanu.

    Zakwasza a to sprzyja mchom. Kup sobie saletrę wapniową "Nitrabor":
    http://www.e-hortico.pl/go/_info/?id=930
    I warto taki siewnik do nawozów, piasku, trawy:
    http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?user_id=3136

    Niewielka cena ale fantastyczny - polecam.

  • 3. Data: 2009-05-23 20:48:08
    Temat: Re: siarczan amonu na trawę
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gv9lic$pl$1@atlantis.news.neostrada.pl Krycha
    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy nawożenie trawnika siarczanem amonu sprzyja wzrostowi
    > mchu w trawniku?
    > Osoba sprzedająca nawozy z powyższego powodu odradzała mi kupno
    > siarczanu.

    Hejka. Moim zdaniem wzrostowi mchu sprzyja ocieplenie klimatu. :-)
    Siarczan amonu jest nawozem zakwaszającym szczególnie przydatnym do
    nawożenia rododendronów czy borówki amerykańskiej i dlatego warto w tym
    aspekcie pamiętać o wapnowaniu trawnika.
    Pozdrawiam nawozowo Ja...cki

  • 4. Data: 2009-05-23 20:56:27
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Panslavista pisze:
    (...)>
> [...]
    > I warto taki siewnik do nawozów, piasku, trawy:
    > http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?user_id=3136
    >
    > Niewielka cena ale fantastyczny - polecam.

    Nie spotkałam sie z tym nawozem. Spróbuje go poszukać.
    Mam siewnik, trochę inny, ale również przydatny.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 5. Data: 2009-05-23 20:58:09
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Dirko pisze:
    (...)

> [...]
    > nawożenia rododendronów czy borówki amerykańskiej i dlatego warto w tym
    > aspekcie pamiętać o wapnowaniu trawnika.

    Czyli jeżeli raz w roku wapnuję, to siarczan jest OK.
    Muszę podsypać nim borówkę i rododendrony.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 6. Data: 2009-05-23 21:29:55
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Panslavista pisze:
    > (...)>

    > Nie spotkałam sie z tym nawozem. Spróbuje go poszukać.
    > Mam siewnik, trochę inny, ale również przydatny.
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    Dałem linka - przywiozą. Zachodnia Polska - bywają w sklepach

  • 7. Data: 2009-05-23 22:36:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?user_id=3136
    >
    > Niewielka cena ale fantastyczny - polecam.

    A rękoma nie można?;))

    Kris

  • 8. Data: 2009-05-23 23:50:03
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > A rękoma nie można?;))

    Można, ale idąc równym krokiem ma się bardzo równomierny wysiew z tego
    siewnika. Zimą piach na ścieżkach i podjazdach tez równo rozsiany, no i
    dźwigać nie trzeba - nośność siewnika jest spora...

  • 9. Data: 2009-05-24 07:50:09
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gv9o3s$5sn$2@atlantis.news.neostrada.pl Krycha
    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czyli jeżeli raz w roku wapnuję, to siarczan jest OK.

    Hejka. Gdybyś zobaczyła ile wapna budowlanego wysypuję każdego
    przedwiośnia na trawnik, to byś nie uwierzyła. Około 20 kg/ar a i tak w
    cieniu mech się nie daje. :-(
    Pozdrawiam masowo Ja...cki

  • 10. Data: 2009-05-24 09:46:29
    Od: AW1 <a...@a...com.pl>

    > Hejka. Gdybyś zobaczyła ile wapna budowlanego wysypuję każdego
    > przedwiośnia na trawnik, to byś nie uwierzyła. Około 20 kg/ar a i tak w
    > cieniu mech się nie daje. :-(
    > Pozdrawiam masowo Ja...cki

    Czy to jest zwykłe wapno hydratyzowane??
    Pozdrawiam
    wujo