  • 1. Data: 2012-09-12 10:51:20
    Temat: siatka pod tynk cementowo - wapienny
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    znam 2 rodzaje siatek: jedna to taka typowa elewacyjna (z włókna szklanego),
    a druga to metalowa (tzw. siatka Rabitza). Mój przyszyły wykonawca od tynków
    poleca jednak zupełnie inną siatkę, podobno jest to siatka z przeznaczeniem
    pod tynk cementowo - wapienny. Ma większe oczka w stosunku do siatki
    elewacyjnej. Gdy pytam w składzie budowlanym o taką siatkę, to robią wielkie
    oczy.

    Co to za siatka, gdzie znaleźć, kupić? Czy się różni od zwykłej siatki
    elewacyjnej?

    Jeśli jej nie znajdę, to zastosuję albo właśnie siatkę elewacyjną albo
    metalową. Metalowa źle się układa na ścianie i odstaje.

    A czy zwykła siatka elewacyjna nadaje się pod tynk CW?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-09-12 11:11:55
    Temat: Re: siatka pod tynk cementowo - wapienny
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > metalową. Metalowa źle się układa na ścianie i odstaje.
    >
    > A czy zwykła siatka elewacyjna nadaje się pod tynk CW?

    a po co ci siatka pod tynkiem wew. ? (bo chyba o takim mowa).

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-09-12 11:17:44
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "rrr" <r...@r...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > a po co ci siatka pod tynkiem wew. ? (bo chyba o takim mowa).

    Po to aby inwestor był zadowolony :)

    Siatka będzie dawana miejscowo, nie po całości. Na przykład na kominie i
    łączeniach komin - ściana, ściana działowa - ściana nośna i w paru innych
    miejscach, które sobie upodobałem :)

    Oczywiście mowa o tynku wewnętrzym.

  • 4. Data: 2012-09-12 15:02:41
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:
    > Użytkownik "rrr" <r...@r...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Po to aby inwestor był zadowolony :)

    A to chyba, że tak. Nie zapomnij o halogenie, gazecie pod łatą itp :)

> [...]
    > łączeniach komin - ściana, ściana działowa - ściana nośna i w paru
    > innych miejscach, które sobie upodobałem :)

    A z ciekawości znasz kogoś komu pęka tynk CW ? (chodzi o pęknięcia, a
    nie spierniczone tynkowanie domorosłych majsterklepków ).

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2012-09-12 15:28:44
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > A to chyba, że tak. Nie zapomnij o halogenie, gazecie pod łatą itp :)

    Kryteria jakości wykonania mam zdefiniowane, ale to nie jest tematem tego
    wątku, więc nie będę się rozpisywał.

    >A z ciekawości znasz kogoś komu pęka tynk CW ? (chodzi o pęknięcia, a nie
    >spierniczone tynkowanie domorosłych majsterklepków ).

    Tak, znam. A nawet gdybym nie znał nikogo, to włączając swoją wyobraźnię
    widzę, że są miejsca, gdzie taka siatka jest wskazana. Może nic nie pęknie,
    ale tych parę złotych na siatkę to koszt pomijalnie mały aby jej nie dać.

    Odbiegliśmy od tematu...

  • 6. Data: 2012-09-12 16:58:27
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:k2pjvo$1eu$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > łączeniach komin - ściana, ściana działowa - ściana nośna i w paru innych

    Ja dawałem Rabitza. Szczególnie gdzie duże skupiska przewodów, zmiana
    materiału cegła/beton/porotherm.
    Wiercili pod kołeczki i takie podkładki jak do papowania dachu.
    Przez duże oczka przechodziła zaprawa z góry. I chyba to miało sens bo tam
    gdzie siatka nigdy nic nie popekało. Ale są miejsca gdzie odpuściłem i są
    ryski naprężeniowe.

    Tam gdzie kable szczególnie

  • 7. Data: 2012-09-12 17:04:16
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > gdzie siatka nigdy nic nie popekało. Ale są miejsca gdzie odpuściłem i są

    To ja Cię zacytuję... "dawaj zdjęcia... " :)

    Tzn. podeślij jak masz te miejsca które przykryłeś siatką :)
    - faktycznie taka siatka ma większe oczka niż elewacyjna ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander

  • 8. Data: 2012-09-12 19:07:08
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > To ja Cię zacytuję... "dawaj zdjęcia... " :)
    >
    > Tzn. podeślij jak masz te miejsca które przykryłeś siatką :)
    > - faktycznie taka siatka ma większe oczka niż elewacyjna ?

    Duże oczy były - ze 2x2. Tynk pod ciśnieniem przechodził, a jak były kable
    to i tak by nie złapał.
    Akurat zdjęć z siatką nie mam. Mam foty przed siatką po wykonaniu
    instalacji. Tej siatki nie poszło jakoś dużo. Tylko tam gdzie wydawało się,
    że tynk nie będzie miał się czego trzymać.

  • 9. Data: 2012-09-13 09:24:03
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdzie siatka nigdy nic nie popekało. Ale są miejsca gdzie odpuściłem i są

    Gęsto dawali te podkładki? Siatka nie odstawała od muru?

    Faktycznie fotki by się przydały.

    Zastawiam się czy aby nie dać zwykłej elewacyjnej i olać tego Rabitza.
    Siatka elewacyjna może się rozpuścić pod tynkiem?

  • 10. Data: 2012-09-13 14:03:16
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Siatka elewacyjna może się rozpuścić pod tynkiem?
    Jesli kable grzejne tam zamontowales ;)

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z