  • 1. Data: 2011-04-06 10:56:48
    Temat: silka czy ytong w ścianie 2W
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Za jakieś 2 tygodnie zaczynam budowę swojego domku.
    https://picasaweb.google.com/quent75/ProjektDomu

    Mam jednak ciągle wątpliwości z czego budować a waham się pomiędzy silką a
    ytongiem.
    Ściany mają być z założenia 2-warstwowe.

    Powodem moich wahań jest:
    Silikaty są bardzo twarde z tego słyszałem i dlatego się waham bo potem może
    być problem w ryciu bruzd na elektrykę - będę robił sam. Poza tym są zimne.
    Ytong znów słabo tłumi dźwięki (chodzi o izolację między pokojami) i jak mi
    nasiąknie przed położeniem elewacji to potem ciężko będzie się tej wilgoci
    pozbyć.

    Doradźcie proszę co wybrać.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-04-06 11:27:25
    Temat: Re: silka czy ytong w ścianie 2W
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Silikaty są bardzo twarde z tego słyszałem i dlatego się waham bo potem
    > może być problem w ryciu bruzd na elektrykę - będę robił sam.

    Po co bruzdy. Przypinmasz kable uchytami lub tasma aluminiowa do ściany do
    sciany i dajesz tynk. Otwory pod puszki otwornica robisz. Otwornica widiowa
    kosztuje pewnie 20zzł

    >Poza tym są zimne

    Ale dobrze kumuluję ciepło i izoluję akustycznie
    .
    > Ytong znów słabo tłumi dźwięki (chodzi o izolację między pokojami) i jak
    > mi nasiąknie przed położeniem elewacji to potem ciężko będzie się tej
    > wilgoci pozbyć.

    Jak będziesz docieplał styropianem to wybierz silke, jak bez docieplenia do
    ytong

    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-04-06 11:32:11
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Po co bruzdy. Przypinmasz kable uchytami lub tasma aluminiowa do ściany do
    > sciany i dajesz tynk.

    Muszę bruzdować bo będą gdzieniegdzie peszle szły.
    Poza tym myślałem, że jak ukryję przewody w bruzdach to będę mógł tynkować
    cienkowarstwowo.
    Nie wiem, nie znam się - tynkuje się tak? Gdzieś o tym czytałem.

    > Jak będziesz docieplał styropianem to wybierz silke, jak bez docieplenia
    > do ytong

    Na pewno z dociepleniem. Nie planuję ścian 1W

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2011-04-06 11:49:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > cienkowarstwowo.
    > Nie wiem, nie znam się - tynkuje się tak? Gdzieś o tym czytałem.

    Być może. Ale do tradycyjnych tynków cem-wap a takie polecam nie trzeba
    bruzd, A jesli będziesz już robił tynki cem-wapienne to ew. gładz tez daj
    wapienną.

    > Na pewno z dociepleniem. Nie planuję ścian 1W

    To raczej silka. Mozna wtedy np z 18cm murować ale to kwestia
    projektu/kierbuda.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-04-06 16:40:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > ytongiem.
    > Ściany mają być z założenia 2-warstwowe.

    jako fan energooszczędnosci stawiam na beton komorkowy - to nie musi byc ytong, są
    tańsze. Chodzi o to ze wszystkie sciany wewnetrzne z silki bedą stać na chudziaku
    -czyli to beda olbrzymie radiatory wpuszczające ciepło pod budynek. Natomiast beton
    komórkowy gorzej przewodzi ciepło i tu bedzie znacznie lepiej. A najwłasciwszym
    rozwiązaniem bedzie ułozyc styropian na podłodze, wylac beton z ogrzewaniem
    podłogowym itp i dopiero na tym postawic sciany -beton komórkowy jest lekki, z silką
    ten numer nie przejdzie.
    zewnętrzne sciany oczywiscie bedą stac na fundamencie wiec tu cudów sie nie zrobi
    -ale BK bedzie pod wzgledem straty ciepła w dół lepszy niz silka.

    A jesli cieplem sie nie matrwisz - to w zasadzie -jeden pies :)

    b.

  • 6. Data: 2011-04-06 17:45:51
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > komórkowy gorzej
    > przewodzi ciepło i tu bedzie znacznie lepiej.

    A jakby tylko dolną warstwę zrobić z bk aby izolować mostek w dół a resztę
    zsilikatów?

  • 7. Data: 2011-04-06 19:17:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    >
    > Po co bruzdy. Przypinmasz kable uchytami lub tasma aluminiowa do
    > ściany do sciany i dajesz tynk. Otwory pod puszki otwornica robisz.

    i potem ci przewody wyłażą z tynku :)

  • 8. Data: 2011-04-06 19:18:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
> [...]
    > między pokojami) i jak mi nasiąknie przed położeniem elewacji to
    > potem ciężko będzie się tej wilgoci pozbyć.

    Zaletą Silki jest wysoka akumulacja cieplna oraz wytrzymałość mechaniczna
    pozwalająca na budowę bardzo cienkiej ściany nośnej.

  • 9. Data: 2011-04-06 19:41:05
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > Po co bruzdy. Przypinmasz kable uchytami lub tasma aluminiowa do
    > ściany do sciany i dajesz tynk. Otwory pod puszki otwornica robisz.
    > Otwornica widiowa kosztuje pewnie 20zzł

    >i potem ci przewody wyłażą z tynku :)

    Dziwne bo moje nie wyłażą. Może dlatego ze robiłem sam zamiast zlecać
    fachowcom;))

  • 10. Data: 2011-04-06 21:10:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-04-2011 o 12:56:48 quent <x...@x...com> napisał(a):

> [...]
    > Ytong znów słabo tłumi dźwięki (chodzi o izolację między pokojami) i jak
    > mi nasiąknie przed położeniem elewacji to potem ciężko będzie się tej

    Beton komórkowy, tak jak budyń ci poradział, postawisz ścianki działowe
    na wylewce i będziesz miał cieplej, pamiętaj aby fundament ocieplić z obu
    stron
    aż do ław, zmniejszy ci to mostek na styku ściana zewn - fundament, chyba
    że robisz piwnice to tylko z zewn do ław.
    Beton komorkowy łatwo się tnie i dobrze sie robi bruzdy itp.
    możesz wybrać jaki chcesz ytong czy szary, dala murów i późniejszego
    użytkowania w sumie nie ma to wiekszego znaczenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK