  • 1. Data: 2010-06-24 09:34:23
    Temat: solar - wstepne podgrzanie dla zasilania wezla CWU w bloku
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    jest sobie blok 27 mieszkan i wezel CO/CWU zasilany cieplem z miasta.
    Chcielibysmy zainstalowac kolektory sloneczne (solary) w celu
    wstepnego podgrzewania ZW przed wejsciem do wezla CO/CWU. Bo zamiast w
    wezle podgrzewac wode z temp. 10stopni do docelowej, to zaczac od
    wyzszego pulapu. Moja idea jest taka, aby nic innego nie zmieniac w
    takiej instalacji, tylko ZW przepusic przez instalacje solarna i dalej
    zapodac do wezla.

    Ktos zna firme, ktora moglaby zaprojektowac instalacje, wykonac,
    przyklady pomyslnie dzialajacych instalacji?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-06-24 09:43:45
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Ktos zna firme, ktora moglaby zaprojektowac instalacje, wykonac,
    > przyklady pomyslnie dzialajacych instalacji?

    Napisz do Hewalexa, mi odpisywali nastepnego dnia.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-06-24 10:35:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > wyzszego pulapu. Moja idea jest taka, aby nic innego nie zmieniac w
    > takiej instalacji, tylko ZW przepusic przez instalacje solarna i dalej
    > zapodac do wezla.

    A zimą wode spuszczać?

    b.

  • 4. Data: 2010-06-24 11:27:12
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Masz juz jakie to beda solary czy jestes na etapie dobierania?

    > A zim wode spuszcza ?

    Dlaczego zima ma to przeszkadzac? Wtedy slonce tez swieci troche mniej
    ale wystarczajaco. W gorach w malym hoteliku wlasciciel zamontowal
    sobie solary. Sprawdzaly sie doskonale zlaszcza zima nigdy tam nie
    bylo problemu z ciepla woda. Sam uzytkowalem wiec pisze z
    doswiadczenia.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 5. Data: 2010-06-24 11:32:52
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

> [...]
    > sobie solary. Sprawdzaly sie doskonale zlaszcza zima nigdy tam nie
    > bylo problemu z ciepla woda. Sam uzytkowalem wiec pisze z

    Ale on chce wode przez solar puszczać a nie glikol. Problemy widze :-)

    b.

  • 6. Data: 2010-06-24 16:19:55
    Od: M <M...@o...pl>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Ale on chce wode przez solar puszczać a nie glikol. Problemy widze :-)

    To chyba raczej skrót myślowy, bo pyta o firmę, która mu to zaprojektuje.

    M.

  • 7. Data: 2010-06-24 20:14:50
    Od: Kubala <j...@g...com>

    On 24 Cze, 11:34, a...@p...pl wrote:
> [...]
    > zapodac do wezla.
    >
    > Ktos zna firme, ktora moglaby zaprojektowac instalacje, wykonac,
    > przyklady pomyslnie dzialajacych instalacji?

    Polecam sie :)

    Napisz prosze o na b...@g...pl

    Dogadamy sie co do szczególów.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-06-24 23:42:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
> [...]
    > zapodac do wezla.
    >
    > Ktos zna firme, ktora moglaby zaprojektowac instalacje, wykonac,
    > przyklady pomyslnie dzialajacych instalacji?

    Jeszcze nie wygasł duży wątek dotyczący solarów - generalna konkluzja
    jest taka że należy dokładnie policzyć opłacalność, przy małym
    zapotrzebowaniu na CWU albo przy skrajnie niekorzystnych warunkach
    lokalizacyjnych może to być gadget bez sensu. Solary kosztują,
    instalacja kosztuje, glikol kosztuje, serwisowanie kosztuje - jak ma się
    dach równo na południe, duże zużycie CWU to może sie opłacić. W skrajnie
    odmiennych warunkach może sie okazać że prędzej solary się ze starości
    rozpadną (dolicz koszty demontażu złomu z dachu) niż oddadzą nakłady na
    ich zainstalowanie.

    Optymizmem napawa mnie fakt że od początku zakładasz dogrzewanie wody na
    wejściu instalacji CWU a nie produkcje CWU w samych solarach - bo we
    wspomnianym na początku wątku byli tacy co twierdzili że solary im przez
    cały rok dadzą CWU o wystarczających parametrach... Z mojej wiedzy (a
    mam podgląd na parametry solarów kumpla - wystawił w sieci dla zaufanych
    na bieżąco) wynika że tylko czasem w lecie prosto z solarów ma się
    dostateczne parametry CWU - poza tymi okazjami trzeba mniej czy więcej
    dogrzewać.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2010-06-29 11:33:27
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 24 Jun 2010 18:19:55 +0200, M <M...@o...pl> wrote:

    b.googlegroups.com...

    >To chyba raczej skrót myślowy, bo pyta o firmę, która mu to zaprojektuje.

    tak, to byl skrot myslowy. Przepuszczac przez wymiennik ciepla

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2010-07-01 18:34:04
    Od: a...@p...pl

    tak wyglada statystyka za ostatnie 2 lata

    Za 2008 r. zużycia CW. 909 m3 i 210 GJ, cena 39,86 zł./GJ
    Za 2009 r. zużycia CW. 866 m3 i 273 GJ, cena 42,91 zł./GJ
    W tym roku cena GJ jest jak 2009 r.

    --
    ThinkXtra