  • 1. Data: 2009-09-22 13:16:55
    Temat: studnia czy gmina ? - pomocy
    Od: "MiJa" <s...@w...pl>

    Witam.
    Mam taki problem a mianowicie dzisiaj zadzwonila do mnie pani z urzedu gminy
    i poinformowala mnie, zeby mogla wydac mi warunki zabudowy musze pisemnie
    zadeklarowac sie czy bede chciala kopac studnie czy pociagnac wode z gminy
    na swoj koszt. Problem jest w tym, ze nie mam zielonego pojecia ile metrow
    jest do hydrantu z gminna woda i ile taka przyjemnosc kosztuje oraz na ilu
    metrach jest u mnie zyla wodna o ile jest i ile kopanie studni bedzie
    kosztowalo i co sie bardziej oplaca?Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze
    pani z urzedu chce miec to na wczoraj bo wstrzymuje wydanie wniosku. Prosze
    o porade.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-09-22 13:34:20
    Temat: Re: studnia czy gmina ? - pomocy
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "MiJa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystkim jest to, ze pani z urzedu chce miec to na wczoraj bo wstrzymuje

    Bez informacji z gminie gdzie jest wodociąg w który się bedziesz wpiąć (i na
    jakich zasadach), nikt za Ciebie decyzji nie podejmie. Popytaj się sąsiadów
    na jakiej głebokości mają wodę w swoich studniach.

    Bedziesz musiał trochę zaczekać z Warunkami Zabudowy
    U mnie w gminie informacje o możliwości przyłączenai do sieci musiałem
    złożyc razem z wnioskiem o Warunki Zabudowy, i wtedy dowiedzięłm się że
    wodociąg mam trochę dalej niż sądziłem

    W przyłaczu bardzo droga jest plastikowa studnia wodomierzowa, na która
    naciągnał mniej mój wykonawca. Przyłacze dla 3 działek z 3 studniami, 3
    zestawami wodomierzowymi 3 trójnikami (2x 3x63 +1x110->63), zrobione z rury
    Dn 63 (zgodnie z wymaganiem gminy) o długości ok 95m kosztowało nas chyba po
    4 tysiące

    Pozdrawiam
    Bartek Augustyniak

  • 3. Data: 2009-09-22 13:40:05
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > gminy i poinformowala mnie, zeby mogla wydac mi warunki zabudowy musze
    > pisemnie zadeklarowac sie czy bede chciala kopac studnie czy pociagnac

    Dziewczyno ale się obudziłaś z ręką w nocniku... nie wiedziałaś że do
    warunków zabudowy trzeba napisać skąd bierzesz wodę?

> [...]
    > jest do hydrantu z gminna woda i ile taka przyjemnosc kosztuje oraz na ilu
    > metrach jest u mnie zyla wodna o ile jest i ile kopanie studni bedzie

    A skąd my o tym mamy wiedzieć - idź do wodociągów i dowiedz się gdzie jest
    najbliżej woda, jakie jest ciśnienie, a potem warunki techniczne przyłącza,
    ale to trwa.
    Co do studni - na ilu metrach jest "żyła wodna" a dokładniej druga warstwa
    wodonośna, to nie wie ani ten co kopie studnie, ani różdżkaż, ani inwestor
    czyli ty, to skąd mamy o tym wiedzieć my? Po prostu studniarz kopie, nalicza
    metry (od 100 zł za metr do 500 zł za metr w zależności od gruntu, techniki)
    a inwestor się modli.

    W obu przypadkach woda może kosztować od kilku do kilkudziesięciu tysięcy.

    Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze
    > pani z urzedu chce miec to na wczoraj bo wstrzymuje wydanie wniosku.
    > Prosze o porade.
    > Pozdrawiam.

    Napisz że studnia, potem najwyżej zmienisz.

    MS

  • 4. Data: 2009-09-23 09:39:51
    Od: "MiJa" <s...@w...pl>

    --
    Dostalam od gminy pozwolenie nie przylaczenie sie do gminnej wody, wiec nie
    sadzilam, ze musze jeszcze im wysylac pismo, ze chce sie do niej podlaczyc.

  • 5. Data: 2009-09-23 10:14:23
    Od: mal <m...@g...com>

    On 22 Wrz, 15:16, "MiJa" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > zadeklarowac sie czy bede chciala kopac studnie czy pociagnac wode z gminy

    Pani z gminy chyba przesadziła?
    Warunki musi wydać jeśli wodociąg gminny jest w pobliżu.

    Koszt przyłącza określi użytkownik ujęcia gminnego i tam trzeba pytać.
    Przy okazji także dowiedzieć się czy i za ile robią projekt przyłącza,
    a także koszt realizacji.

    Co do własnej studni - to napisz gdzie masz działkę. Może na tym forum
    grasują znawcy cen 1 mb bieżącego wiercenia studni.

    Mogę Ci odpowiedzieć, że na Podkarpaciu cena 1 m studni wierconej wraz
    z zafiltrowaniem oscyluje w granicach 280 - 350 zł. Mniej, gdy studnia
    głęboka.

    O ile mi wiadomo to za studnię kopaną studniarze biorą od kręgu tyle
    ile kosztuje krąg betonowy.

    Pozdrawiam

    mal

  • 6. Data: 2009-09-23 10:52:26
    Od: "MiJa" <s...@w...pl>

    Pani z gminy chyba przesadziła?
    Warunki musi wydać jeśli wodociąg gminny jest w pobliżu.
    --
    No wlasnie tez mi sie wydaje ze cos kreca w tej gminie... ale dziekuje za
    pomoc!