  • 1. Data: 2014-11-30 18:23:26
    Temat: sufit w poddaszu
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    Zastanawiam sie czym wybic sufit na poddaszu tj. na jetkach od strony dachu
    ("strych" uzytkowy, bede po tym chodzil) chce wybic np. deska lub plyta OSB,
    a od strony pokoi, no wlasnie czym wylozyc? .
    Zastanawiam sie nad wybiciem deska lub rowniez plyta OSB jak u gory, zrobic
    taki stabilny podklad, a na to dopiero np. ladny panel lub - wlasnie co?
    Pomiedzy te wybicia chce wlozyc wate gr. 15 cm.

  • 2. Data: 2014-12-01 10:32:53
    Temat: Re: sufit w poddaszu
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-11-30 o 18:23, pepe pisze:
> [...]
    > wlasnie co?
    > Pomiedzy te wybicia chce wlozyc wate gr. 15 cm.

    A płyta gk nie może być?
    Wełny włożyłbym więcej.

  • 3. Data: 2014-12-01 10:53:01
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "pepe" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wlasnie co?
    > Pomiedzy te wybicia chce wlozyc wate gr. 15 cm.>

    Sporo zależy od rozpiętości elementów konstrukcyjnych. W typowych
    przypadkach powinna wystarczyć nagrubsza płyta OSB, ale można użyć i
    cieńszej- pod warunkiem wszakze aby pomiędzy jętki pomocować kawałki łat
    5x4 cm pomocowane do jętek przez środek rozpiętości. Im gęściejsze jest
    podparcie płyty OSB (a zwł. mniesza rozpiętość krańcowa tych podparć) tym
    cieńsza płyta może być użyta i tym mniej się będzie ta podłoga uginać.
    Wełna i wykończenie zależy od tego co na poddaszu ma być w pokoju i jaka
    będzie w nim temperatura. Jeśłi wystarczy tam temp. 10-15 oC, nie więcej to
    15 cm dobrej wełny wystarczy. Gdy ma być pokój do zamieszkania to wełny
    powinno być więcej. Wykończenie- zależnie od gustu- OSB i panele lub gips
    karton. Pamiętaj o folii paroizolacyjnej od strony pomieszczenia przed
    wełną.

  • 4. Data: 2014-12-01 15:55:21
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 30 listopada 2014 18:23:12 UTC+1 użytkownik pepe napisał:
    > Zastanawiam sie czym wybic sufit na poddaszu

    wybić sufit = pierwsze skojarzenie, że dziurę chcesz zrobić, tylko nie wiesz jak :P

  • 5. Data: 2014-12-07 13:53:01
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:m5hdq7$q0v$1@portraits.wsisiz.edu.pl,
    *Tomek* <m...@o...pl> typed:
> [...]
    > powinno być więcej. Wykończenie- zależnie od gustu- OSB i panele lub gips
    > karton. Pamiętaj o folii paroizolacyjnej od strony pomieszczenia przed

    Tak, maja byc tam pokoje., a temperature przewiduje na ~20 stopni C.
    Z 'sufitem' juz sobie poradzilem, pomiedzy jetki dalem folie, 30 cm welny i
    obustronnie plyty (od gory tj. dachu plyta gr. 3cm, i od dolu tj. pokoju
    plyta gr.1,2 cm. Na tej wysokosci jest to dobrze odciete i ocieplone tak mi
    sie wydaje.
    Teraz zastanawiam sie nad ociepleniem dachu, jest na nim pelne deskowanie,
    folia, laty ... i blacha dachowkowa.
    Czy dawac jeszcze pomiedzy krokwie welne? jesli tak, to ile?.