  • 1. Data: 2022-03-23 18:39:57
    Temat: szara woda odzysk wody
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    szukam systemu do odzysku wody z prysznica, pralki, w celu oczyszczenia
    i używania w spłuczce. czy ktoś ma takie coś i może powiedzieć czy warto
    czy nie? Może podrzucicie jakieś pomysły zrob to sam? A może są gotowce
    (tanie)

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2022-03-23 20:15:01
    Temat: Re: szara woda odzysk wody
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 23.03.2022 o 18:39, ToMasz napisał:

> [...]
    > i używania w spłuczce. czy ktoś ma takie coś i może powiedzieć czy warto
    > czy nie? Może podrzucicie jakieś pomysły zrob to sam? A może są gotowce

    Tu jest gotowiec, może tani nie jest, ale woda na wylocie jest pierwsza
    klasa - nadaje się nie tylko do kibla, ale nawet do picia nomen omen.

    https://allegro.pl/oferta/destylator-30-50-l-odstojn
    iki-potstill-elektryczny-11331345320

  • 3. Data: 2022-03-23 21:16:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    .

    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Jak zwykle niezwykle merytoryczne odpowiedź kundla. Na dodatek nie potrafiącego
    tworzyć zdań złożonych.

  • 4. Data: 2022-03-23 21:26:29
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 23 March 2022 at 18:39:59 UTC+1, ToMasz wrote:
> [...]
    > i używania w spłuczce. czy ktoś ma takie coś i może powiedzieć czy warto
    > czy nie? Może podrzucicie jakieś pomysły zrob to sam? A może są gotowce

    to jest syf, bo odzyskana woda zawiera toksyczne patogeny i wywołuje choroby u
    domowników
    a dodatkowo fermentuje, bo zawiera drożdżaki, pleśnie, bakterie, grzyby.
    Dlatego świat z tego zrezygnował i zakazano budowy takich instalacji i montażu
    odstojników bo to hodowla zarazy, czyli broń biologiczna.

  • 5. Data: 2022-03-23 21:34:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 23 marca 2022 o 18:39:59 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > i używania w spłuczce. czy ktoś ma takie coś i może powiedzieć czy warto
    > czy nie? Może podrzucicie jakieś pomysły zrob to sam? A może są gotowce

    Taniej niż samemu zrobione nie będzie. W zależności od ilości potrzebnej wody
    potrzebujesz zbiornik o odpowiedniej pojemności. Potrzebujesz jeszcze hydrostat od
    pralki, jakiś filtr zgrubny, dozownik płynu nabłyszczającego ze zmywarki, włącznik
    czasowy do uruchamia dozownika. Do tego jakes pompy co beda tłoczyły wodę do góry.
    Dozownik jest niezbędny. Wodę trzeba traktować środkiem odkażającym zeby nie gniła.
    Może być Domestos. Jest na bazie chloru i ma w składzie trochę mydła i zapaszek
    choinek albo innych kwiatków do wyboru. Teoretycznie sprawa jest prosta. Ale na
    przykład komplikuje ja konieczność wykrywania ze zbiornik spłuczki jest napełniony
    jeśli zbiornik z szarą woda jest niżej.

  • 6. Data: 2022-03-23 21:41:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 23.03.2022 o 18:39, ToMasz pisze:
> [...]
    > i używania w spłuczce. czy ktoś ma takie coś i może powiedzieć czy warto
    > czy nie? Może podrzucicie jakieś pomysły zrob to sam? A może są gotowce

    A ile tej szarej wody w kiblu używasz miesięcznie?
    Powiedzmy 20 litrów dziennie na osobę, czyli 600 litrów miesięcznie,
    czyli jakieś 15 zł

    180 zł rocznie na osobę, warto sobie zanieczyszczać instalację?

    --
    MN

  • 7. Data: 2022-03-23 22:24:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 23 marca 2022 o 21:41:49 UTC+1 Marcin N napisał(a):
> [...]
    > czyli jakieś 15 zł
    >
    > 180 zł rocznie na osobę, warto sobie zanieczyszczać instalację?

    Jak ktoś gówno do pracy nosi to jeszcze mniej. Ale jak ktoś mieszka w Szklarskiej
    Porębie i ma szambo i nie nosi gówna do pracy to może być warto.

  • 8. Data: 2022-03-23 23:01:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2022 21:41:49 +0100, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > czyli jakieś 15 zł
    >
    > 180 zł rocznie na osobę, warto sobie zanieczyszczać instalację?

    Ile u Ciebie kosztuje kubik wody?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2022-03-23 23:55:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > i używania w spłuczce. czy ktoś ma takie coś i może powiedzieć czy warto
    > czy nie? Może podrzucicie jakieś pomysły zrob to sam? A może są gotowce

    A nie zastanawiałeś się czy może w tej chwili, dokąd jest jeszcze czas, warto studnie
    wykopać jeśli ma się tylko wodę z wodociągu. Sytuacja polityczne nie jest
    optymistyczna. Może się okazać że mięsne konserwy z giełdy samochodowej kosztujące
    dzisiaj złotówkę, czytałem co w środku, za tydzień mogą być rarytasem. Ważniejsza od
    żarcia jest czysta woda do picia. Bez niej daje się żyć do dwóch dni a potem jeszcze
    egzystować trzy do czterech.

  • 10. Data: 2022-03-23 23:58:18
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > czyli jakieś 15 zł
    >
    > 180 zł rocznie na osobę, warto sobie zanieczyszczać instalację?

    To pytanie pojawia się regularnie co około 1,5 - 2 lata. I za każdym
    razem zastanawiam się po co? Czy na tym można zaoszczędzić tyle, żeby
    wykupić choćby all inclusiv w Pcimiu? Nie da się. Więc po co?