  • 1. Data: 2009-08-17 12:12:12
    Temat: taras nad pokojem materialy i wykonanie
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    1. Jak i z czego dobrze wykonac izolacje termiczna jesli taras jest nad
    pokojem.
    Przymierzam sie do 20cm twardego styropianiu. Bedzie dobrze ?

    2. Jak i z czego wykonac izolacje przeciw wilgociowa (wodna) ?

    3. jak to powinno wygladac warstwowo?
    a. strop
    b. folia w plynie
    c. styropian
    d . folia
    e wylewka

    4. jak wykonac krawedzie tarasu aby woda nie ciekla po scianie i aby
    minimalizowac mostki termiczne.

    Googlam i niewiele znaduje. Moze ma ktos w ulubionych/ zakladkach rysunki
    pogladowe i sie podzieli nimi ;)

  • 2. Data: 2009-08-17 12:29:05
    Temat: Re: taras nad pokojem materialy i wykonanie
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Sie, 14:12, "MK" <x...@o...eu> wrote:
    > 1. Jak i z czego dobrze wykonac izolacje termiczna jesli taras jest nad
    > pokojem.
    > Przymierzam sie do 20cm twardego styropianiu. Bedzie dobrze ?

    A ile cm masz wełny masz na dachu? IMHO powinieneś osiągnąć co
    najmniej ten sam współczynnik R.

    > 2. Jak i z czego wykonac izolacje przeciw wilgociowa (wodna) ?

    Musi być przeciwwodna. Najlepiej zgrzewana (folia PE-HD lub papa ).
    Musi być idealnie szczelne. Jeśli stropem jest płyta monolityczna z
    betonu, to najpierw radzę użyć praparatów cementowo -
    mikrokrzemionkowych (Hydrostop, Atlas itp). One sprawią że sam beton
    będzie odporniejszy na wodę i mróz.

    > 3. jak to powinno wygladac warstwowo?
    > a. strop
    > b. folia w plynie

    A po co Ci ta "folia w płynnie" ? To się IMHO nie nadaje na zewnętrzne
    warunki atmosferyczne.

    > c. styropian
    styropian lub pianka poliuretanowa. Mozna też, jeśli masz w zapasie
    centymetry, dać np. keramzyt. Ale wyjdzie strasznie grubo.

    > d . folia
    > e wylewka

    Tu mozna z tego zrezygnować. Wtedy dach będzie w systemie
    "odwróconym".

    Pogooglaj "dach odwrócony" ...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-08-17 16:34:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >A ile cm masz wełny masz na dachu? IMHO powinieneś osiągnąć co
    >najmniej ten sam współczynnik R.

    Ze tak sie wtrace, bo sam swego czasu mialem dylematy odnosnie tego
    elementu.
    Niestety bardzo trudno bedzie uzyskac odpowiednia grubosc ocieplenia tarasu
    na ktory jest jakies wyjscie z poziomu podlogi. 20cm to czesto prawie
    grubosc stropu i wysokosc wienca. Jak zmiescic tam jakis filigranowy strop,
    ocieplenie co najmniej 20cm i wylewke na tym i zeby nie bylo pod gore przy
    wyjsciu tego nie wiem. Mi sie nie udalo, kosztem ocieplenia niestety. Tyle
    ze u mnie to raczej tarasiki zamiast balkonu.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-08-17 18:11:06
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Sie, 18:34, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wyjsciu tego nie wiem. Mi sie nie udalo, kosztem ocieplenia niestety. Tyle
    > ze u mnie to raczej tarasiki zamiast balkonu.

    No u mnie 60m2 tarasu nad pomieszczeniem. Mam tam co najmniej 40 cm na
    takie fanaberie ....
    ;-)

  • 5. Data: 2009-08-17 22:50:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >No u mnie 60m2 tarasu nad pomieszczeniem. Mam tam co najmniej 40 cm na
    >takie fanaberie ....

    Wazne by przewidziec to najlepiej na etapie projektu a najpozniej przy
    szalowaniu stropu. Pozniej reka w nocniku.

    Pozdro.. TK