  • 1. Data: 2011-08-21 11:48:33
    Temat: tynkowanie bez gładzi
    Od: quent <x...@x...com>

    Znalazłem taka ofertę:
    http://oferia.pl/usluga/item482999-tynki-maszynowe-g
    ipsowe-i-cementowo-
    wapienne-zacierane-mechanicznie

    Cena wydaje się dobra, zważywszy, że ponoć nie trzeba potem dawać gładzi
    a mnie to by bardzo odpowiadało. Tylko czy to realne, żeby bez gładzi?

    No i w ogóle co sądzicie o tej ofercie? Nie wiem jak ją ocenić. Mógłbym
    zadzwonić ale nie wiem o co zapytać.

    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-08-21 13:09:27
    Temat: Re: tynkowanie bez gładzi
    Od: "adi" <a...@g...com>

    co w tym dziwnego że dobrze wykonany tynk tradycyjny nie wymaga gladzi?miej
    świadomość tego że tynk tradycyjny nie bedzie taki jak tynk gipsowy, ale
    pamietaj o tym że jest o wiele bardziej wytrzymaly na uszkodzenia
    mechaniczne. Wszystko zależy od wymagan klienta

  • 3. Data: 2011-08-21 13:15:28
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > wapienne-zacierane-mechanicznie
    >
    > Cena wydaje się dobra, zważywszy, że ponoć nie trzeba potem dawać gładzi
    > a mnie to by bardzo odpowiadało. Tylko czy to realne, żeby bez gładzi?

    Tak. Realne - jak ładnie zrobią, to całkiem fajnie to potem wygląda
    szczególnie, że gipsowanie ścian nie jest najlepszym pomysłem ze względu
    na słabą wytrzymałość mechaniczną powłoki gipsowej - na szczęście się od
    tego odchodzi. Nie ma to jak dobrze zrobiony tynk cementowo-wapienny...

    U mnie chłopaki robili ręcznie i wyszło super.

    > No i w ogóle co sądzicie o tej ofercie? Nie wiem jak ją ocenić. Mógłbym
    > zadzwonić ale nie wiem o co zapytać.

    Co do oferty...
    Zapytaj czy to z ich materiałem i co to za materiał, bo jakoś nie
    doczytałem.
    Mnie tynki ręczne wyszły w ub. roku ok 18 zł/m2 z materiałem, ale
    materiał kupowałem sam, chłopaki liczyli tylko za robotę..., no i to
    głęboka wieś.

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2011-08-22 07:49:21
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > a mnie to by bardzo odpowiadało. Tylko czy to realne, żeby bez gładzi?
    >
    > No i w ogóle co sądzicie o tej ofercie? Nie wiem jak ją ocenić. Mógłbym

    Całą piwnicę mam tak zrobioną, wygląda bardzo ładnie, idealnie równo
    wygładzone.
    porównując dom rodzinny z lat 80tych, gdzie też są tynki cementowo-wapienne
    do moich cementowo wapiennych to moje wyglądają prawie jak gładź :)
    pytanie po co ci taki tynk, skoro jest droższy (więcej na 1m2 wychodzi
    wagowo)

    tynk gipsowy wychodzi taniej i wygląda lepiej, jak ekipa położy ci go równo
    to wystarczy zagruntować i pomalować,
    oczywiście sprawdzaj ich lampą halogenową :), bo jak poźniej pomalujesz i
    powiesisz kinkiety to możesz się zdziwić
    nierównościami.

    cena jest dobra ale pewnie jest to cena bez faktury.

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2011-08-22 07:59:41
    Od: "adi" <a...@g...com>

    materiał na tynki gipsowe i cementowe wychodzi identycznie, z tym że
    robocizna cementowo wapiennych jest wyższa

  • 6. Data: 2011-08-22 08:31:53
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Cena wydaje się dobra, zważywszy, że ponoć nie trzeba potem dawać gładzi a
    > mnie to by bardzo odpowiadało. Tylko czy to realne, żeby bez gładzi?

    jeśli myślisz o gładkiej ścianie - nie mowie o równej - tylko o gładkiej -
    to zaden tynk maszynowy czy to cementowy czy gipsowy nie spełni Twoich
    oczekiwań.

    mowie to z poziomu firmy wykończeniowej ktora wchodzi na kilkanascie domów
    rocznie o kilkunastu lat - zaden tynk nie spełnił oczekiwań inwestora i
    całość była gipsowana.....

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 7. Data: 2011-08-22 08:33:00
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > materiał na tynki gipsowe i cementowe wychodzi identycznie, z tym że
    > robocizna cementowo wapiennych jest wyższa

    czy jestes tego pewnien?

    Zobacz na strony producentów i na wydajność z 1m2
    przykładowo z zaprawy baumita (tkórą ja mam)
    wydanosc

    Baumit cementowy :
    Wielkość ziarna: 0 - 0,8 mm
    Zużycie: ok. 13,0 kg/m2/10 mm

    a gruboziarnisty ma jescze więcej
    Zużycie: ok. 16 kg/m2/cm

    gipsowy lekki :
    MP-75L wynosi 8 kg/m2/1cm grubości

    inna wersja gipsowego okresle go jako standardowy
    ma
    Zużycie Tynku MP-75 średnio wynosi 10 kg/m2/1cm
    tez mniej niz cementowy

    MP-75L jest bardziej plastyczny czyli łatwiejszy w obróbce i mniej
    pracochłonny
    tak go opisują.

    a sama robiczna to moze i tez ma na to wplyw, mi tlumaczyli tylko ceną
    zuzycia na 1m2 większa cem-wapiennego
    i to by się pokrywało z tym co podają producenci.

    pozdrawiam
    AT

  • 8. Data: 2011-08-22 08:57:06
    Od: "adi" <a...@g...com>

    bzdury pleciesz
    Baumit Mpi 25 kosztuje okolo 16 zł/worek 40 kg
    a Knauf gipsowy MP 75L w granicach 19 zł/worek 30 kg

    Czujesz różnicę?
    Jesli nie to nie tłumacz mi czegoś w czym siędzę od lat :)

  • 9. Data: 2011-08-22 08:59:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >rocznie o kilkunastu lat - zaden tynk nie spełnił oczekiwań inwestora i

    A czemu "gipsowana"?
    Ja tam proponuje zawsze tradycyjne tynki cementowo wapienne + ew gładź ale
    wapienna.
    A jak trafisz dobra ekipe od tynków to i gładź okaże się zbyteczna.

    A tynki gipsowe moim zdaniem lepiej sobie odpuścić. Główna wada to ze sa
    zbyt miękkie i głupie uderzenie odkurzaczem w ściane potrafi je uszkodzić.

  • 10. Data: 2011-08-22 09:01:29
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > mowie to z poziomu firmy wykończeniowej ktora wchodzi na kilkanascie domów
    > rocznie o kilkunastu lat - zaden tynk nie spełnił oczekiwań inwestora i
    > całość była gipsowana.....

    a to cię zaskoczę
    moj wykonawca zaskakiwał wykończeniowców i znajomych którzy twierdzieli, ze
    i tak będę kładł gładź :)

    chłopcy od tynków byli bardzo dokładni, co prawda delikatnie przy
    wykończeniach
    trzeba było dać gładzi ale naprawde nieduzo, natomiast nie musieli gładzić
    całości

    a wymagjący byłem, z halogenami latałem zarowno przy ekipie od maszynowych
    tynków jak i wykończeniu:)
    zobacz zdjecia

    http://tnij.org/gladziewyk

    to poźniej wyszlifowane zostało na całości

    za delikatne poprawki na parterze tylko 150zł zapłaciłem
    (na zdjęciu salon z poprawkami)

    na całym parterze mozna się doczepic moze tylko 2 miejsc delikatnych.

    teraz jak świecą kinkiety sciana jest idealna, naprawdę cieżko się doczepić
    czegoś.

    wiem, ze to co piszesz to prawda, cięzko znaleźć ekipe taką co ja miałem.

    kazdemu ich polecić mogę, choć nie są byli najtańsi.

    podobnie z ekipą od oceplenia zewnętrznego
    mogłem mieć co robią za 25zł za 1m2, ale wziąłemtaką co robi za 45zł
    dając klej dookoła i robią bardzo dokładnie.

    Robotę tych co robią za 25zł jak zobaczyłem to za darmo ich bym nie chciał.
    Jak padało słońce na elewacje to pofałdowania widabyło, az padały cienie na
    elewacji od fałdów.
    A nie wspomne o płackach na styropianie, zamiast kleju dookoła.

    pozdrawiam
    AT