  • 1. Data: 2009-08-09 18:22:16
    Temat: usuniecie farby z zachowaniem nizszej warstwy
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Mam troche nietypowa rzecz do zrobienia zwiazana z czyszczeniem drewna, ale
    nie wiem na jakiej grupie moglbym o to spytac.

    Mam obudowe od starej gry (automatu), ktora ma teraz paskudny kolor nalozony
    prawdopodobnie przez poprzedniego wlasciciela.
    Podejrzewam, choc musze sie o tym przekonac, ze pod spodem moze byc
    oryginalna warstwa z grafika. Z tego co wiem kiedys (lata 80) tego typu
    obudowy robiono nakladajac warstwy poszczegolnych kolorow i konczac jakims
    bezbarwnym lakierem na wierzchu dajacym polysk. Czy tak jest w tym przypadku
    nie wiem, ale chcialbym poradzic sie o sposob na zrobienie probki - by
    sprawdzic czy faktycznie jest cos pod spodem i w koncu sposob na usuniecie
    wierzchniej warstwy.
    Do glowy przychodza mi dwa rozwiazania - mechaniczne i chemiczne.

    Czy ktos robil kiedys cos podobnego - renowacje drewna z wieloma warstwami
    farby, niekoniecznie akurat obudowe automatu?

    Wydaje mi sie ze farba do usuniecia to olejna lub cos podobnego. Deska -
    sklejka 1.2 cm grubosci.

    Pozdrawiam
    Franc

  • 2. Data: 2009-08-10 12:54:25
    Od: krzychut <p...@i...pl>

    > Do glowy przychodza mi dwa rozwiazania - mechaniczne i chemiczne.

    > Wydaje mi sie ze farba do usuniecia to olejna lub cos podobnego. Deska -
    > sklejka 1.2 cm grubosci.

    mechanicznie to raczej nie ma szans na nieuszkodzenie niższej warstwy.
    Kup po prostu zmywacz do farb olejnych i ścieraj. Jesłi oryginalne
    malowanie bylo zrobione innego rodzaju farbami jest nadzieja ze
    zmywacz tego od razu nie rozpusci. Po natarciu zmywaczem nie czekaj
    tak dlugo przed scieraniem jak kaze instrukcja tylko zaczynaj
    wczesniej by zmywacz mial mniej czasu na dotarcie do nizszej warstwy i
    może sie uda.

    pzdr
    krzychut
    www.czernihowka.com.pl

  • 3. Data: 2009-08-11 16:34:20
    Od: "franc" <k...@i...pl>

[...]

    Dzieki za rade. Zaczalem juz probowac Denaturatem i faktycznie przy
    mocniejszym tarciu zaczyna schodzic.
    Najwazniejsze jednak, ze przy jego dosc malej "mocy" dotarlem do warstwy
    dolnej i chyba uda sie ja uratowac.

    Pozdrawiam
    Franc