  • 1. Data: 2013-05-24 23:44:58
    Temat: walka z akacjami na działce - czym ?
    Od: r...@g...com

    witam

    mam w jednej czesci działki sporo korzeni po akacjach, mimo ze wykopalem drzewa to
    odrastają z tego co zostało - czym to potraktować zeby był spokoj, Niestety
    posadzialem sporo nowych drzew i juz nie ma szans zeby wjechala tam koparka

    dzieki

    rt

  • 2. Data: 2013-05-25 10:18:46
    Temat: Re: walka z akacjami na działce - czym ?
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    posadzialem sporo nowych drzew i juz nie ma szans zeby wjechala tam koparka

    Najskuteczniejszy roundup

  • 3. Data: 2013-05-25 20:56:29
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Najskuteczniejszy roundup

    I po pszczołach...

  • 4. Data: 2013-05-25 22:50:51
    Od: adam <a...@w...pl>

    > I po pszczołach...

    Nie demonizuj, roundup jest stosunkowo bezpieczny, pszczoły wymierają z
    wielu przyczyn, roundup jest daleko w tej hierarchii. Poza tym akacje
    które Robert może zechce opryskać są za małe i nie kwitną jeszcze.

  • 5. Data: 2013-05-25 23:06:00
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 maja 2013 23:44:58 UTC+2 użytkownik r...@g...com napisał:
> [...]
    posadzialem sporo nowych drzew i juz nie ma szans zeby wjechala tam koparka

    Kup ze dwie żyrafy.

  • 6. Data: 2013-05-25 23:11:02
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > Nie demonizuj, roundup jest stosunkowo bezpieczny,

    Raczysz żartować.

  • 7. Data: 2013-05-27 09:25:46
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 24 Maj, 23:44, r...@g...com wrote:
> [...]
    posadzialem sporo nowych drzew i juz nie ma szans zeby wjechala tam koparka

    Kosić.
    Uporczywie.
    Ewentualnie skopać i korzenie powyjmować - ale to raczej trudniejsze
    niż uporczywe koszenie.

  • 8. Data: 2013-05-27 09:44:52
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "4cx1000" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > I po pszczołach...

    Ich problem :)
    Wkurza mnie nadopiekuńczość państwa nad przyrodą. Nie wolno ścinać drzew
    na własnym podwórku, przez które ludzie się męczą (artma, alergie,
    spadające gałęzie raniące ludzi, opadające liście niszczące dach). Jak
    drzewo się złamie podczas wichury i zabije człowieka to nic, ważne żeby
    biurokraci byli zadowoleni i pszczółki sobie fruwały.
    Pytanie: ileż tych pszczółek się otruje? Czy od kilku zatrutych pni
    drzewa nagle wyginą na cłaym świecie?
    Roundup dość szybko ulega biodegradacji i bzdurne jest twierdzenie, że
    zagraża on pszczołom w tak dużym stopniu, aby zniszczyć całą populację.

    Jeżeli chodzi o roundup to proponuję nie pryskać czy podlewać, bo to
    niewiele pomoże, ale wstrzyknąć niewielką ilość bezpośrednio w korzenie
    lub pień. Zielone przestanie odrastać, a korzenie w przeciągu roku czy
    dwóch spruchnieją. Za kilka tygodni po roundupie nawet nie będzie śladu,
    bo ulegnie biodegradacji. Ponadto wstrzyknięty w korzenie czy pień nie
    stanowi prawie żadnego zagrożenia dla pszczół.
    Tylko k... nie piszczie o robakach żyjących w ziemi, których setki ton
    co roku giną podczas prac polowych na polach uprawnych :)

  • 9. Data: 2013-05-27 10:18:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    9g2000vbb.googlegroups.com...

    > Kosić.
    > Uporczywie.

    Dokładnie tak! Regularnie kosić i same znikną.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-05-27 10:21:39
    Od: krak <n...@o...pl>

    W dniu 2013-05-27 09:44, uzytkownik pisze:
    > Roundup dość szybko ulega biodegradacji

    Czy wiesz i mógłbyś coś więcej napisać na czym ta biodegradacja polega,
    czy tylko powtarzasz?
    Piję wodę ze studni i zastanawiam się czy używać na działce tego specyfiku.