  • 1. Data: 2010-06-16 07:36:13
    Temat: winobluszcz trójklapowy
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Mam na szczytowej ścianie domu winobluszcz trójklapowy, który za chwilę
    dosięgnie dachu. Podoba mi się i nie chciałbym go usuwać, ale niektórzy
    mi pozbyć się go, gdyż może niszczyć podbitkę. W internecie z kolei
    czytałem, że żadnych szkód nie czyni.
    Jak to w końcu z nim jest?

    pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2010-06-16 13:13:46
    Temat: Re: winobluszcz trójklapowy
    Od: "Marek Migurski" <m...@i...eu>

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dosięgnie dachu. Podoba mi się i nie chciałbym go usuwać, ale niektórzy
    > mi pozbyć się go, gdyż może niszczyć podbitkę. W internecie z kolei

    Raczej nieszkodliwy, a na pewno ozdabia...

  • 3. Data: 2010-06-16 16:14:41
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    Możesz go u góry przyciąć, aby nie "wchodził" w różne szpary. Dobrze znosi
    przycinanie. Dodatkowo osusza miesce gdzie jest posadzony, więc działa
    korzystnie na mury.
    Trójklapowy jest bardzo ładny! Nie wymarza Ci zimą?
    Pozdrawiam - Waldek

  • 4. Data: 2010-06-16 18:28:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 09:36:13 +0200, cyklista napisał(a):

> [...]
    > dosięgnie dachu. Podoba mi się i nie chciałbym go usuwać, ale niektórzy
    > mi pozbyć się go, gdyż może niszczyć podbitkę. W internecie z kolei

    To glicynia jest czasem groźna dla konstrukcji dachu.

  • 5. Data: 2010-06-17 06:15:23
    Od: Aabacus <a...@t...pl>

    On 16 Cze, 20:28, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > To glicynia jest czasem groźna dla konstrukcji dachu.

    Trójklapowy jest ładny, skutecznie sie czepia murów, ale gdybyś chcial
    z niego zrezygnować, to moga byc problemy. Nawet suche gałązki tak
    czepiają sie murów, że odrywa się je razem z kawaleczkami tynku.
    Adam