  • 1. Data: 2010-09-28 08:04:38
    Temat: woda przesiąkająca przez komin
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Witam,
    w czasie ostatnich opadów deszczu odkryłem wodę na strychu.
    Deweloper stwierdził, że problem jest im znany, mianowicie podczas
    długotrwałych opadów cegły nasiąkają, nie maja kiedy wyschnąc, woda
    przesiąka w dół po kominie i skrapla się na strychu. W tej chwili w trzeciej
    dobie opadów woda już praktycznie kapie.
    Pomysł na rozwiązania deweloper ma taki, że kominy będą impregnować (jak się
    pogoda poprawi).
    Czy to jest dobre i skutecznie rozwiązanie? Na jak długo?
    Czy mógłbym inne rozwiązanie dla mnie korzystniejsze zaproponować.

    I druga sprawa - ponieważ jest to już któryś z kolei problem z dachem
    chciałbym wystąpić o przedłużenie gwarancji/rękojmi.
    Czy są do tego jakieś podstawy prawne? Jaki taki wniosek uzasadnić?
    Czy może gwarancja się jakoś samoistnie przedłuża po każdej naprawie? Jak
    powinienem mieć to dokumentowane?

  • 2. Data: 2010-09-28 08:25:00
    Temat: Re: woda przesiąkająca przez komin
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Jeszcze jedno - jak się ma do tego wszystkiego (zalanie z winy dewelopera -
    mam tu na myśli jeszcze poprzednią usterkę) szkoda polegająca np. na zalania
    i spaleniu sprzętu znajdującego się na poddaszu (np. router). Dodam, że
    poddasze jest z założenia nieużytkowe, ale kabel od internetu położony przez
    firmę dostarczającą internet (jak się domyślam za przyzwoleniem dewelopera)
    wchodzi przez dach na poddasze właśnie, więc naturalnym było umiejscowienie
    tam routera.

  • 3. Data: 2010-09-28 09:20:06
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > przesiąka w dół po kominie i skrapla się na strychu. W tej chwili w
    > trzeciej dobie opadów woda już praktycznie kapie.

    A to z cegły dziurawki ten komin? :-)
    Jakoś nie widziałem, żeby u mnie woda przesiąkała przez cegły w kominie, no
    ale ja mam pełną cegłe. Komin mam otwarty (kanał skierowany do nieba :-) ),
    chyba 12x24cm, nawet daszka nie mam i w największe ulewy nic nie wnika do
    domu.
    Jedyna wada takiego komina, że czasami ptaki wrzucaja do niego orzechy i
    inne jedzenie.
    Ale założe sobie jakąś siatkę albo kratkę i będzie spokój. :-)

  • 4. Data: 2010-09-28 09:30:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tadzik wrote:
> [...]
    > przesiąka w dół po kominie i skrapla się na strychu. W tej chwili w
    > trzeciej dobie opadów woda już praktycznie kapie.

    co za głupoty...

    klinkier nie nasiąka raczej wodą:)

    prawdopodobnei komin jest zbudowany z dziurawki, źle zaspoinowany źle są
    zrobione obróbki blacharskie, blacha powinna wchodzić w nacięcie do okoła
    komina i być tam uszczelniona uszczelniaczem dekarskim.

  • 5. Data: 2010-09-28 14:45:32
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > co za głupoty...

    Marek , nie do końca ....

    > klinkier nie nasiąka raczej wodą:)

    klinkier nie , ale ciul...... zrobiona fuga już tak ....

    > prawdopodobnei komin jest zbudowany z dziurawki, źle zaspoinowany źle są
    > zrobione obróbki blacharskie, blacha powinna wchodzić w nacięcie do
    > okoła komina i być tam uszczelniona uszczelniaczem dekarskim.

    dlatego należy zacząć od sprawdzenia prawidłowo wykonanej obróbki
    dachu - już kiedyś o tym pisałem
    po drugie sprawdzić fugowanie
    i jak można zaimpregnować komin to to zrobić

    Mayky

  • 6. Data: 2010-09-28 16:14:47
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 11:30, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > zrobione obróbki blacharskie, blacha powinna wchodzić w nacięcie do
    > okoła komina i być tam uszczelniona uszczelniaczem dekarskim.

    Dokładnie. Klinkier ma bardzo niską nasiąkliwość, poza tym pomiędzy
    klinkierem jest jeszcze zaprawa, więc nawet jak jest perforowany
    (klinkier perforowany i cegła dziurawka to dwie rzeczy) to nic nie ma
    prawa ciec.

    A prawdopodobną przyczyną jest źle wykonana obróbka blacharska i
    malowanie impregnatem nic nie pomoże.

    M.

  • 7. Data: 2010-09-28 16:15:47
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 16:45, mayky pisze:

    > Marek , nie do końca ....

    > klinkier nie , ale ciul...... zrobiona fuga już tak ....

    Można zaimpregnować fugę :-)

    M.