  • 1. Data: 2013-07-28 19:38:02
    Temat: wyburzenie jednej ściany - koszty
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam
    Ściana: 5m długa 3m wysoka gruba na 15cm. nad ścianą dwa potężne
    dwuteowniki, sufit, a dalej jeszcze 3 kondygnacje. mam papier że ściana
    nie jest nośna, ale to tylko papier. chcę tą ścianę wyburzyć, aby scalić
    2 pomieszczenia (lokal użytkowy) wpadłem na pomysł aby po środku
    zbudować filar, mnie nie będzie przeszkadzał, a coś tam podtrzyma, nie
    nawet żeby uchronić przed zawaleniem, ale żeby nic nie popękało. Był
    taki jeden zobaczyć, powiedziałem mu że ma być projekt, wszystko 100%
    legalnie, już nie wrócił. Za mała kwota się szykuje? Za duża
    odpowiedzialność?
    PRoszę o komentarz w tej sprawie. Jeśli da się określić pi razy oko
    koszt - proszę napiszcie z jaką kwotą mam się liczyć. Śląsk - jakby ktoś
    chciał się tym zająć.
    ściana na razie z prądem i kaloryferami, ale zostaną usunięte przed
    rozbiórką.

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-07-29 09:35:29
    Temat: Re: wyburzenie jednej ściany - koszty
    Od: "Andrzej" <a...@g...NO_Spam.pl>

    Nie piszesz z czego ściana? Z cegły? Zbrojona? Taka ściana z cegły, nawet
    zbrojona, nie jest ścianą nośną, natomiast może stanowić usztywnienie ścian
    nośnych. Z tego powodu ewentualnie rozważałbym pozostawienie fragmentów
    ściany (po ok. metr) przy ścianach nośnych.
    Natomiast ewentualny filar musi się na czymś opierać, musi mieć swój
    fundament. Obciążenia muszą w końcu przekazać się na grunt. Czy pod spodem
    jest możliwość urządzenia fundamentu?
    Tak więc ekspertyza i projekt jest konieczny. Bez tego można narobić bigosu.
    Pozdrawiam, Andrzej.

    .pl...

  • 3. Data: 2013-07-29 18:22:05
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    (...)
    W dniu 29.07.2013 09:35, Andrzej pisze:
    > Nie piszesz z czego ściana? Z cegły?
    z najlichszej cegły pod słońcem, stawiam że starszej od mojego dziadka,
    bez zbrojeń.

    > nawet zbrojona, nie jest ścianą nośną, natomiast może stanowić
    > usztywnienie ścian nośnych. Z tego powodu ewentualnie rozważałbym
    > pozostawienie fragmentów ściany (po ok. metr) przy ścianach nośnych.
    wchodzi w grę. Na prawo jest koniec budynku - więc sciana nośna, na lewo
    dobudowany korytarz - więc napewno nie nośna
    > Natomiast ewentualny filar musi się na czymś opierać, musi mieć swój
    > fundament. Obciążenia muszą w końcu przekazać się na grunt.
    pod spodem jest albo ściana, albo piwnica w której jak najbardziej można
    filar postawić.

    szacunkowe koszty, projektu i wykonania?

  • 4. Data: 2013-07-29 23:42:20
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 19:38:02 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    >
    > chciał się tym zająć.
    >
    > ściana na razie z prądem i kaloryferami, ale zostaną usunięte przed

    Dobrze żeby przed burzeniem jakieś OC mieć. W`kamienicy w której mieszkam powiększali
    sklep. Też burzyli ścianę nie nośną. I jak wyburzyli to we wszystkich mieszkaniach
    nad tą ścianą ściany popękały. Na 1 piętrze na centymetr się ściana rozlazła. Siwy
    dym był bo nie mieli żadnego papieru na burzenie. Prokurator się podłączył. Koszty
    mieli potem zajebiste. Ale na biednych nie trafiło i dali radę.