  • 1. Data: 2009-05-17 21:59:05
    Temat: zapytanie o docieplenia
    Od: "Pablo Puertorican" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam na balkonie taką sytuację - ściana z supremą w środku i na to tylko
    deski przybite od zewnętrznej strony.

    Chcę to ocieplić i mam kilka pytań :

    a) Wełna czy styropian? Jeśli styro to jaki gruby? Podobno ze styro trzeba
    uważać żeby deski nie zgniły?
    b) Stelaż w który wsadzę wełnę lub styro - czy zrobić go z desek czy może do
    desek uchwyty na profile i konstrukcje z profili? Widziałem dzisiaj na
    filmie z youtube takie dziwne uchwyty do profili.
    c) Najważniejsze - ok, na te deski pójdzie stelaż, w stelaż włoże
    docieplenie - wyczytałem tu kiedyś o foliach wiatroizolacyjnych. Czy tą
    folię nałożyć NA stelaż+docieplenie czy może na same deski i dopiero na to
    stelaż i docieplenie?
    d) Na tą folię chce dać płyty OSB i na koniec panele zew.

    pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2009-05-18 19:02:03
    Temat: Re: zapytanie o docieplenia
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Pablo Puertorican pisze:
> [...]
    >
    > Chcę to ocieplić i mam kilka pytań :
    >
    > a) Wełna czy styropian? Jeśli styro to jaki gruby? Podobno ze styro trzeba
    A te deski to czemuś służą ? Może je po prostu wywal ...

    > b) Stelaż w który wsadzę wełnę lub styro - czy zrobić go z desek czy może do
    > desek uchwyty na profile i konstrukcje z profili? Widziałem dzisiaj na
    > filmie z youtube takie dziwne uchwyty do profili.
    A po co stelaż ? Jak wywalisz deski to wełnę/styro przykleisz i już ...

> [...]
    > folię nałożyć NA stelaż+docieplenie czy może na same deski i dopiero na to
    Folia to jakbyś nie miał muru, ale mur masz to foliado niczego Ci nie
    potrzebna ...

    > d) Na tą folię chce dać płyty OSB i na koniec panele zew.
    Matko ! A na co płyta OSB ? Jak mają być panele (siding ?) to deski won,
    stelaż pod siding, wełna/styro do ściany, jak wełna to folia
    paroprzepuszczalna i na to siding.

    BR
    Igus'