  • 1. Data: 2009-08-09 16:28:04
    Temat: zwiększenie mocy przyłacza - jak z przepisami?
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    Tak porządkując dokumenty mi się przypomniało: Jest dom jednorodzinny na
    wsi,linia napowietrzna moc przyłacza niewiadoma dokładnie (zab
    przedlicznikowe 3x25A) i jest potrzeba zwiększenia go (np do 3*32), W roku
    97 było składane w tej sprawie pismo do zakładu energetyvcznego i w
    odpowiedzi przyszło że a i owszem, ale pod warunkiem pociągnięcia włąsnego
    kabla od stacji trafo, włacznie z uzyskaniem zezwolenia od wszystkich
    włascicieli gruntów po drodze. w zwiazku z niemożnością uzyskania takiego
    (cześć wlascicieli za granicą inni by chcieli na tym zarobić kokosy) pomysł
    upadł. I teraz pyranie, jak to wygląda tegaz po tyw wszystkich
    przekształceniach i wejsciu do Unii. Czy dobrze mi się wydaje że teraz moim
    problemem jest tylko pociągnięcie grubszego kabla do słupa a dalej to juz
    problem ZE ? czy nadal moge pomarzyć o większej mocy...?

  • 2. Data: 2009-08-10 06:32:50
    Temat: Re: zwiekszenie mocy przy?acza - jak z przepisami?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > upad?. I teraz pyranie, jak to wygl?da tegaz po tyw wszystkich
    > przekszta?ceniach i wejsciu do Unii. Czy dobrze mi sie wydaje ?e teraz moim
    > problemem jest tylko poci?gniecie grubszego kabla do s?upa a dalej to juz
    > problem ZE ? czy nadal moge pomarzyae o wiekszej mocy...?

    Zmienilo sie to, ze za to juz nie zaplacisz. Ale jesli ZE sklakuluje, ze koszty kabla
    i haraczu dla sasiadów przekrocza zysk odniesie on ze zwiekszonego poboru pradu przez
    odbiorce, to odmówi zwiekszenia mocy ze wzgledów ekonomicznych. Wniosek kosztuje
    kilkadziesiat zlotych, wiec warto spróbowac wystapic ponownie.