Sprzedaż mieszkania: pomoże home staging
2014-01-04 00:22
Home staging to marketing nieruchomości © 50512496_Kzenon - Fotolia.com
Przeczytaj także: Szybka sprzedaż mieszkania: porady
Rozwiązaniem może być skorzystanie z zyskującej coraz większą popularność usługi home stagingu, którą można określić jako marketing nieruchomości. Jest to trudna sztuka. Przeciwnicy łączą ją z ukrywaniem wad danego mieszkania, ale bardziej chodzi tu o uwypuklenie zalet niż tuszowanie wad. To dokładnie tak jak przy sprzedawaniu samochodu: myjemy go i dokładnie sprzątamy przed wizytą oglądającego, by robił jak najlepsze wrażenie. W przypadku mieszkania chodzi o to samo: by wyglądało tak, aby oglądający po pierwsze poczuł się w nim komfortowo, a po drugie chciał w nim zamieszkać. Jest to swego rodzaju połączenie marketingu i psychologii ze sztuką aranżacji wnętrz. Warto zaznaczyć, że celem podstawowym home stagingu jest maksymalizacja prawdopodobieństwa i ceny sprzedaży przy jak najmniejszych nakładach. Przy zbyt wysokim koszcie cała operacja nie miałaby sensu.Porządek przede wszystkim
Home Broker zwraca uwagę, że podstawą jeśli chodzi o przygotowanie mieszkania do sprzedaży jest jego posprzątanie. To niby oczywiste, ale rzeczywistość jest taka, że wiele osób zaprasza potencjalnych kupców do mieszkania, w którym jest bałagan i z zażenowaniem tłumaczy się zabieganiem, czy nieposłuszną gromadką dzieci, która „właśnie porozrzucała te zabawki”. Takie coś nie może mieć miejsca. Niedopuszczalne jest, by w trakcie wizyty oglądającego w mieszkaniu był ktoś więcej niż sprzedający, to robi bardzo złe wrażenie.
Gdy spodziewamy się odwiedzin kupujących powinniśmy posprzątać mieszkanie nie gorzej niż na święta Bożego Narodzenia. Ogólne przejechanie podłóg odkurzaczem na pewno nie wystarczy. Oglądający mieszkanie nie ma prawa zobaczyć żadnego kurzu czy brudu. Posprzątać powinno się nie tylko przedpokój i salon, ale wszystkie pomieszczenia.
Kolejnym krokiem, który należy podjąć, jest usunięcie przedmiotów personalizujących nieruchomość. Chodzi o zdjęcia, plakaty, trofea i inne osobiste pamiątki czy ozdoby. To, że obecny właściciel czuje się z nimi dobrze nie znaczy, że tak samo będzie w przypadku kupującego. Widząc osobiste pamiątki wielu oglądających może czuć się wręcz skrępowanych. Dużo lepsze będą neutralne ozdoby – jeśli wystawiamy zdjęcia do krajobrazów, a nie swoich bliskich.
fot. 50512496_Kzenon - Fotolia.com
Home staging to marketing nieruchomości
Światło najlepszym sprzedawcą
W wielu wypadkach kluczem do tego, by mieszkanie korzystnie wyglądało jest światło. Czasem wystarczy pozbyć się zasłon czy grubych firan, rozjaśnić sufit i załatwione. Odświeżenie mieszkania może być jedynym prawdziwym kosztem w procesie przygotowania go do sprzedaży i w przypadku przeciętnego mieszkania nie powinien on przekroczyć 1,5 tys. zł, choć oczywiście dokładna kwota zależy od jakości farb i fachowca, któremu to zlecimy. Samodzielnie wykonana praca nie dość, że będzie tańsza, to jeszcze przyniesie dużo satysfakcji.
Często ważnym elementem przygotowania nieruchomości do sprzedaży jest przemeblowanie. W połączeniu z odświeżeniem ścian i dodaniem kilku drobiazgów nadających pomieszczeniom klimatu jest to najczęściej cała operacja home stagingu.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)