eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościPoradySzybka sprzedaż mieszkania? Zaangażuj się

Szybka sprzedaż mieszkania? Zaangażuj się

2014-08-09 00:15

Przeczytaj także: Szybka sprzedaż mieszkania: porady


Profesjonalna oferta kluczem do sukcesu

Tak przygotowane mieszkanie czeka już tylko na potencjalnych nabywców, których przyjdzie tym więcej im bardziej kusząca będzie oferta. Jej bardzo ważnym elementem są zdjęcia. Można tu pokusić się o pomoc fotografa lub spróbować własnych sił po lekturze łatwo odstępnych poradników. Robiąc zdjęcia nieruchomości należy zadbać przede wszystkim o dobre oświetlenie, a także aby pokazać możliwie jak największą powierzchnię (np. robiąc zdjęcie z poziomu kilkudziesięciu centymetrów nad ziemią). Nie można oczywiście wstawiać do oferty zdjęć nieostrych, a fotografowane pokoje powinny być wolne od zbędnych i osobistych przedmiotów. Coraz bardziej popularnym elementem oferty jest plan nieruchomości, który pozwoli potencjalnemu nabywcy łatwo ocenić atrakcyjność rozkładu mieszkania. Warto też zadbać o wskazanie lokalizacji nieruchomości na mapie (opcja taka jest dostępna w przypadku większości portali ogłoszeniowych). Wszystko to ma za zadanie jak najlepiej pokazać lokal potencjalnym nabywcom i skusić do kontaktu jak największą rzeszę tych faktycznie zainteresowanych zakupem. Opis nieruchomości powinien być możliwie prosty, bez zbędnych epitetów i ubarwień, ale pełny, dokładnie opisujący nieruchomość.


Badanie przeprowadzone przez Lion’s Bank
Lion’s Bank w dniach od 13 czerwca do 11 lipca przeprowadził doświadczenie mające na celu zbadać jak sposób przygotowania oferty wpływa na zainteresowanie klientów. W tym celu na dwóch portalach ogłoszeniowych zamieszczone zostały oferty dwóch mieszkań i domu jednorodzinnego. Dla każdej nieruchomości przygotowana została profesjonalna oferta (dobre zdjęcia, plan lokalu i dokładny, rzeczowy opis) i taka z licznymi niedociągnięciami (złe zdjęcia, brak planu lokalu i lakoniczny opis). W przypadku mieszkań popyt badany był na przestrzeni dwóch tygodni. W przypadku domu jednorodzinnego zaś przez cztery tygodnie, co związane jest z faktem, że sprzedaż mieszkania trwa znacznie krócej niż sprzedaż domu. Brane pod uwagę były jedynie kontakty unikalne. Badanie prowadzono na podstawie ogłoszeń o sprzedaży trzech nieruchomości:
  1. Mieszkanie dwupokojowe na warszawskim Ursynowie; Powierzchnia 45 m kw., stan dobry, cena wywoławcza 330 tys. zł,
  2. Mieszkanie czteropokojowe na warszawskim Ursynowie; Powierzchnia 70 m kw., stan dobry, cena wywoławcza 450 tys. zł,
  3. Dom jednorodzinny w zabudowie szeregowej na prestiżowym warszawskim osiedlu Żoliborz Oficerski; Powierzchnia domu 180 m kw., wysoki standard wykończenia, cena wywoławcza 2,25 mln zł,

Różnice między jakością oferty były wyraźne. W źle przygotowanych ofertach zdjęcia robiono bez odpowiedniego oświetlenia, a także wybierano kadry, które w mniej atrakcyjny sposób pokazywały nieruchomości.

Lepsze oferty przyciągają nabywców, tańsze pośredników

Jaki wpływ mogą mieć takie czynności na szybkość znalezienia nabywcy? Z badania Lion’s Banku wynika, że im lepiej jest przygotowana oferta, tym budzi ona większe zainteresowanie. Szczególnie zauważalne było to w przypadku najdroższej badanej nieruchomości. Okazało się bowiem, że dobrze przygotowana oferta domu jednorodzinnego na terenie prestiżowego osiedla (Żoliborz Oficerski w Warszawie) wzbudziła zainteresowanie 8 razy większej liczby potencjalnych nabywców niż oferta przygotowana niechlujnie. W ciągu czterech tygodni profesjonalna oferta skusiła do kontaktu 32 potencjalnych klientów, a zła zaledwie czterech.

fot. mat. prasowe

Mieszkanie na warszawskim Ursynowie

Aby lokal sprzedać szybciej i za wyższą cenę niezbędne jest jego dobre przygotowanie.


W znacznie mniejszym stopniu pozytywne efekty stworzenia atrakcyjniejszych ogłoszeń były widoczne na przykładzie ofert dwóch ursynowskich mieszkań. W badaniu przeprowadzonym przez Lion’s Bank w ciągu 2 tygodni dobrze przygotowana oferta lokalu czteropokojowego na warszawskim Ursynowie skusiła 22 osoby, podczas gdy zła tylko o trzy osoby mniej. Na pierwszy rzut oka zaskakujące były wyniki w przypadku najtańszego mieszkania. Dobrą ofertą dwupokojowego lokalu zainteresowanych było w ciągu dwóch tygodni 21 klientów, zaś tą nieprofesjonalnie przygotowaną o dwóch więcej. Powód? Najtańsze oferty są szczególnie atrakcyjne dla pośredników, bo tanie mieszkania znacznie szybciej znajdują nabywców. Co więcej, pośrednikowi w takim przypadku łatwiej skusić do współpracy właściciela oferując mu pomóc w profesjonalnym przygotowaniu oferty sprzedaży. Z dużym prawdopodobieństwem właśnie taki mechanizm zadziałał w przypadku najtańszego „M”.

Bartosz Turek,
Jakub Potocki,

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: