Wspólnota mieszkaniowa. O czym decyduje się na zebraniu?
2015-04-27 12:58
Przeczytaj także: Wspólnota mieszkaniowa a udzielenie pełnomocnictwa
- A co w sytuacji, gdy mieszkańcy nie są zadowoleni z pracy tylko część osób zasiadających w zarządzie wspólnoty?
Oczywiście można zgłosić do zarządu wniosek o podjęcie uchwały odwołującej konkretną osobę, ale warto tego unikać. Zmiany pojedynczych osób w zarządzie mogą wywołać problemy i niepotrzebne zamieszanie w kontaktach z bankiem, urzędami, sądami czy dostawcami mediów. W takiej sytuacji najlepiej odwołać cały dotychczasowy zarząd, a w skład nowego powołać również tych jego członków, do których członkowie wspólnoty nie mieli zastrzeżeń.
- Jaki krok należy podjąć po odwołaniu zarządu?
W miejsce poprzedniego zarządu należy powołać nowy. Można to zrobić na tym samym albo kolejnym zebraniu. Po wybraniu zarządu musimy poinformować bank prowadzący konto wspólnoty oraz sądy i urzędy o tym, że nastąpiło odwołanie zarządu wspólnoty. Należy też przedstawić listę osób, które od teraz będą miały dostęp do rachunku oraz będą reprezentowały wspólnotę na zewnątrz. Na koniec taką samą informację przekazujemy do wszystkich usługodawców, z którymi wspólnota ma podpisane umowy.
- Czy zebranie wspólnoty mieszkaniowej może podejmować także decyzje w kwestiach zgłaszanych przez poszczególnych właścicieli mieszkań?
Oczywiście. Należy jednak pamiętać, że jeśli właściciel lub grupa właścicieli chcą zainteresować zarząd wspólnoty lub pozostałych właścicieli jakąś sprawą, powinni odpowiednio wcześniej przedstawić im stosowny wniosek. Jest to bardzo ważne, ponieważ przepisy nie dopuszczają możliwości wprowadzania dodatkowych punktów do porządku obrad zebrania, a tym bardziej głosowania nad zmianami w prawach i obowiązkach członków wspólnoty, jeśli nie uwzględniono ich w zawiadomieniu.
Innymi słowy, jeśli zależy nam na tym, aby podczas zebrania poruszyć jakiś ważny dla nas temat lub zadecydować o jakiejś rzeczy w drodze głosowania, to taka informacja wraz
z wnioskiem i ewentualnym projektem uchwały musi najpierw trafić do zarządu. Możemy także poprosić jego członków o dołączenie do informacji o porządku obrad i pisemnego zawiadomienia o zebraniu treści odpowiedniej uchwały.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)