Wichury zerwały ci dach? Zanim naprawisz, zrób zdjęcie
2016-07-07 10:40
Wichury zerwały ci dach? © Michael Ballard - Fotolia.com
Przeczytaj także: 7 wskazówek dotyczących likwidacji szkody po ulewie
Nie od dziś wiadomo, że odpowiednio dobrane ubezpieczenie nieruchomości może zapewnić odszkodowanie za zniszczone elementy. Co jednak zrobić, gdy czekamy na wizytę przedstawiciela zakładu ubezpieczeń, a nasz dach przecieka?Uszkodzony dach
W przypadku zerwania lub naderwania połaci dachowej, może się okazać, że brak zabezpieczenia tego elementu doprowadzi do dalszych zniszczeń np. zalania domu lub mieszkania. Do czasu przyjazdu likwidatora warto zabezpieczyć uszkodzenie tak, by nie powodowało kolejnych szkód.
- Czasem wystarczy położenie folii, jeśli jednak uszkodzenie jest na tyle poważne, że trzeba niezwłocznie rozpocząć naprawę, musimy pamiętać o przygotowaniu dokumentacji fotograficznej szkody jeszcze przed rozpoczęciem prac. Pozwoli to na ocenę rozmiarów uszkodzeń i wydanie decyzji dotyczącej odszkodowania – podkreśla Rafał Juszkiewicz, Kierownik ds. Likwidacji Szkód Majątkowych Gothaer TU SA.
fot. Michael Ballard - Fotolia.com
Wichury zerwały ci dach?
Faktury i rachunki potwierdzające wydatki
Warto pamiętać o gromadzeniu imiennych rachunków i faktur potwierdzających wydatki związane z zabezpieczeniem lub naprawą przedmiotu ubezpieczenia. Trzeba wykonać też dokładną dokumentację fotograficzną (np. telefonem komórkowym lub poprosić kogoś o pomoc w wykonaniu zdjęć).
Czytaj także:
- Letnie burze groźne dla komputerów i ważnych danych
- Nie powinniśmy wyrzucać uszkodzonych elementów takich jak dachówki lub części dachu. Warto je zgromadzić w jednym miejscu, by przedstawiciel zakładu ubezpieczeń mógł ocenić rozmiar szkód – podpowiada Rafał Juszkiewicz z Gothaer TU SA.
Uszkodzenia na skutek przepięcia
Burze i nawałnice mogą spowodować również przepięcia elektryczne, a co za tym idzie zniszczenia telewizora, radia, pieca grzewczego, czy paneli słonecznych. W przypadku tego rodzaju zniszczeń należy otrzymać od serwisu naprawczego zaświadczenie o przyczynie danego uszkodzenia. W dokumencie powinna znaleźć się także informacja o kosztach naprawy lub uzasadnienie dotyczące niemożności jej wykonania. Jeżeli jest ona nieopłacalna, zakład naprawczy powinien także wskazać przewidywane koszty naprawy.
- Co ważne, w przypadku tego rodzaju szkód nie trzeba czekać z naprawą na spotkanie z przedstawicielem firmy. Decyzja dotycząca wypłaty odszkodowania jest podejmowana na podstawie zaświadczenia oraz rachunku lub faktury za wykonaną naprawę – podsumowuje Rafał Juszkiewicz.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)