Atrakcyjne inwestycje mieszkaniowe, czyli jakie?
2017-06-11 00:39
Budynek mieszkalny © elxeneize - Fotolia.com
Przeczytaj także: Harmonia Oliwska - nowe mieszkania w Gdańsku
W ubiegłym roku inwestycje mieszkaniowe zdecydowanie dopisały. Deweloperzy w sześciu największych miastach sprzedali rekordową liczbę ponad 62 tys. mieszkań w największych polskich miastach, z czego 24 tys. tylko w samej stolicy*. Taki „boom” na mieszkania nie miał wcześniej miejsca. Deweloperzy trzeci rok z rzędu windują wyniki sprzedaży, oddając w ręce klientów rekordową liczbę lokali. Trudno nie odnieść wrażenia, że na świetną koniunkturę ma wpływ szereg czynników takich jak chociażby stabilne ceny lokali, rosnące płace, niskie stopy procentowe oraz skuteczne działania marketingowe firm deweloperskich.Deweloperzy starają się przede wszystkim zwrócić uwagę klientów sposobem finansowania, licznymi promocjami, konkursami jak również przecenami na poszczególne lokale. W grę wchodzą również wykończenie w cenie mieszkania, rabat na garaż lub komórkę lokatorską.
Z punktu widzenia kupującego najważniejszą rzeczą jest to czy dana inwestycja jest dla niego po prostu atrakcyjna. Co jednak sprawia, że niektóre inwestycje mieszkaniowe są atrakcyjne, a inne mniej? Na samo pojęcie „atrakcyjności inwestycji” składa się wiele elementów. Najważniejszymi z nich są przede wszystkim atrakcyjna lokalizacja inwestycji, ciekawa architektura oraz stosunek ceny do proponowanego przez dewelopera standardu. Cały czas zwracamy uwagę na bliskość węzłów komunikacyjnych, sklepów, szkół, przedszkoli, parków, centrów rekreacji, klubów fitness itp. Kupując mieszkanie przede wszystkim chcemy mieć „blisko”. Dopiero na dalszym etapie szukania zwracamy uwagę na rozkład pomieszczeń, piętro, balkon/taras, położenie okien i liczbę pokoi czyli wszystko to, co będzie definiowało komfort naszego życia.
Wszystko oczywiście w cenie, na którą nas stać i która pozostanie kluczowym czynnikiem w podjęciu decyzji o zakupie lub rezygnacji z wymarzonego „M”.
fot. elxeneize - Fotolia.com
Budynek mieszkalny
Kupujący lokale od deweloperów dużo uwagi zwracają także na architekturę budynku oraz budowę i wygląd samego osiedla (wykończenie powierzchni wspólnych, jakość materiałów budowlanych, zastosowane rozwiązania architektoniczne). Niektórzy deweloperzy w swojej ofercie proponują prawdziwe perełki m.in. mini parki, oczka wodne czy specjalną aranżację terenów zielonych np. w stylu japońskim. Takie inwestycje mieszkaniowe oraz wiele innych mogą oceniać użytkownicy portalu RynekPierwotny.pl, którzy do końca sierpnia mogą anonimowo głosować na najlepszą inwestycję deweloperską roku w II edycji Rankingu najlepszych inwestycji 2017. Do wyboru, podobnie jak rok temu, mają ponad 1900 projektów mieszkaniowych.
Czytaj także:
- Ile oszczędzisz dzięki OZE?
- Inteligentne domy, ale czy bezpieczne?
Firmy deweloperskie zaczęły również wprowadzać inwestycje mieszkaniowe, które odpowiadają pojawiającym się trendom, które związane są np. z technologią „smart home”, rozwiązaniami „eco”, budownictwem pasywnym i energooszczędnością. Jak tłumaczą eksperci rynku mieszkaniowego z portalu RynekPierwotny.pl szczególną wizytówką mieszkaniowego budownictwa ekologicznego już dziś są najnowocześniejsze inwestycje mieszkaniowe wyposażone w systemy grzewcze, najczęściej wykorzystujące energię odnawialną w postaci pomp ciepła, systemów rekuperacji, kolektorów słonecznych, czy też ogniw fotowoltaicznych. Już niebawem powszechnym, i nie budzącym większego zdziwienia zjawiskiem powinny stać się również przydomowe elektrownie wiatrowe.
Zmiany demograficzne również mają wpływ na atrakcyjność oferty deweloperskiej. Ze względu na ogólną tendencję starzenia się polskich obywateli coraz częściej pojawiają się oferty osiedli z rozwiązaniami dedykowanymi stricte dla seniorów. Charakteryzują się one m.in. niską zabudową, dostępnością wind i przestrzenią, zapewniającą komfort i wysoki standard użytkowania. Jak widać więc rynek oraz inwestycje mieszkaniowe cały czas ewoluują, wpływając na zmianę postrzegania tematu atrakcyjności, która zawsze będzie definiowana przez pryzmat indywidualnych potrzeb, gustu i portfela klienta.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)