Jak szła sprzedaż mieszkań w I kw. 2018 r.?
2018-04-25 12:04
Browary Wrocławskie - wizualizacja © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Co mówią deweloperzy o sprzedaży mieszkań w 2017 roku?
Wioletta Kleniewska, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Polnord S.A.
Sprzedaż mieszkań netto, według danych ważonych udziałem Polnord w spółkach zależnych, wyniosła w pierwszym kwartale 2018 roku 298 sztuk, wobec 335 lokali zakontraktowanych w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku. Polnord cały czas utrzymuje wysoką sprzedaż lokali, a nieznaczna korekta obserwowana w ujęciu rok do roku jest wynikiem zakończenia programu Mieszkanie dla Młodych, który ułatwiał nabywcom wpłatę wymaganego wkładu własnego. Należy jednak podkreślić, że sprzedaż lokali z wykorzystaniem kredytów MdM nigdy nie stanowiła w Grupie Polnord dużego wolumenu.
Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.
W pierwszym kwartale br. sprzedaż przebiegała zgodnie z przyjętym planem. Rok zaczął się dla nas dobrze, choć nie rekordowo, jak to miało miejsce w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku. Klienci nabyli 257 lokali, a największą popularnością cieszyły się osiedla społeczne, jak np. wrocławska Olimpia Port. Utrzymujemy cel sprzedażowy na poziomie 1650 lokali w tym roku. Przewidujemy wzrost zainteresowania zakupami nieruchomości po planowanym rozszerzeniu oferty o nowe etapy Browarów Wrocławskich i Formy, czy zupełnie nowe inwestycje we Wrocławiu i Krakowie.
Małgorzata Ostrowska, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.
Zgodnie ze wstępną informacją o wynikach sprzedaży mieszkań za pierwszy kwartał 2018 roku, spółka J.W. Construction Holding S.A. we wspomnianym okresie zawarła 426 umów deweloperskich, przedwstępnych umów sprzedaży oraz płatnych rezerwacji. W tym samym okresie roku 2017 roku liczba ta wyniosła 401 sztuk.
Eryk Nalberczyński, Dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper
Wyniki pierwszego kwartału tego roku są dla nas bardzo satysfakcjonujące. W porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku zwiększyliśmy sprzedaż o 160 proc. i osiągnęliśmy poziom 304 lokali, w tym 248 mieszkań sprzedaliśmy we Wrocławiu i 56 w Krakowie. Sprzedaż liczymy ilością zawartych i nierozwiązanych umów deweloperskich i przedwstępnych we wszystkich naszych inwestycjach.
Na sukces sprzedażowy wpływ ma na pewno silny popyt utrzymujący się na rynku nieruchomości. Klienci doceniają doskonałe lokalizacje oraz podwyższony standard naszych inwestycji. Popyt nie słabnie, więc koncentrujemy naszą pracę na przygotowywaniu kolejnych projektów.
Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates
Wolumen sprzedanych mieszkań w pierwszym kwartale bieżącego roku jest niższy niż w roku ubiegłym, co wynika z mniejszej oferty nieruchomości dostępnych w sprzedaży. W naszej tegorocznej ofercie mieliśmy jak dotąd tylko ostatnie mieszkania z inwestycji Apartamenty Krasińskiego II, której sprzedaż rozpoczęliśmy w 2017 roku. Planujemy rozpoczęcie sprzedaży mieszkań w nowej inwestycji zlokalizowanej przy ulicy Nakielskiej w Warszawie. Tym samym, w kolejnych kwartałach nasza firma odnotuje naturalny wzrost sprzedaży.
fot. mat. prasowe
Browary Wrocławskie - wizualizacja
Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE
Pierwszy kwartał tego roku był lepszy o około 20 proc. niż ten sam okres w roku ubiegłym z uwagi na większą podaż z naszej strony, jak również ze względu na sprzyjającą koniunkturę rynkową.
Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska
W pierwszym kwartale 2018 roku sprzedaliśmy 73 mieszkania i jest to wynik o ponad 30 proc. lepszy od zakładanego. Patrząc na pierwsze wyniki sprzedaży i zainteresowanie osiedlem Omulewska 26 spodziewam się dobrych informacji także w kolejnym kwartale.
Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
W pierwszych trzech miesiącach br. odnotowaliśmy porównywalne wyniki sprzedaży, jak w pierwszym kwartale 2017 roku. W gdańskiej inwestycji Wolne Miasto nastąpił niewielki spadek, wynikający z zakończenia rejestracji wniosków o kredyty w programie MdM. W trakcie obowiązywania programu, w styczniu i lutym w poszczególnych latach podpisywaliśmy większą ilość umów, zawieranych pod presją ograniczonego czasu składania wniosków o dopłaty na dany rok. Samo zakończenie programu nie wpłynęło znacząco na sprzedaż, bowiem wyniki z czterech kolejnych kwartałów w latach 2015, 2016 i 2017 są niemal identyczne. Świadczy to o stabilizacji rynku.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
Jeśli chodzi o wynik sprzedażowy za pierwszy kwartał br. to jest on nieco słabszy w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wynika to z faktu, że mamy aktualnie mniejszą ofertę mieszkaniową. W przygotowaniu jest natomiast kilka nowych projektów zlokalizowanych na terenie Warszawy. Liczymy wiec na to, że wynik sprzedaży za cały rok będzie dla nas bardzo satysfakcjonujący.
Katarzyna Dąbrowska, Senior Marketing Manager w Nexity Polska
Wynik sprzedaży w pierwszym kwartale br. jest lepszy od zeszłorocznego, czego rezultatem jest zeszłoroczna kampania reklamowa osiedli Mybemowo i Lifetown, w których duża część sprzedaży przypadła właśnie na pierwszy kwartał. W tym roku zakończyliśmy już sprzedaż w inwestycji Skylife, ale wciąż świetnie sprzedaje się Next Ursus.
Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa
W przypadku warszawskiego osiedla Miasto Wola odnotowaliśmy lepszy wynik sprzedaży w pierwszym kwartale 2017 roku, ale wynikało to z większej oferty lokali udostępnionych w sprzedaży w tamtym okresie. Na koniec 2017 roku ponad 90 proc. lokali z tej inwestycji zostało sprzedanych. Pierwsze trzy miesiące tego roku to praktycznie wyprzedaż ostatnich mieszkań w tym projekcie.
Jeżeli chodzi o osiedle Stacja Kazimierz, w listopadzie 2017 roku do sprzedaży trafiły mieszkania w kolejnym budynku realizowanym w tej inwestycji, stąd lepszy wynik sprzedażowy w pierwszym kwartale 2018 roku niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Liczba umów zawieranych przez osoby zainteresowane lokalami w tym projekcie w pierwszych trzech miesiącach 2018 roku była prawie dwukrotnie wyższa niż w pierwszym kwartale 2017 roku.
Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service
Pierwszy kwartał tego roku możemy podsumować jako rekordowy. Sprzedaż mieszkań utrzymywała się na dużo wyższym poziomie niż w ubiegłym roku. Myślę, że tak dobry wynik sprzedażowy ma kilka składowych. W dalszym ciągu nie maleje zapotrzebowanie Polaków na nowe mieszkania. Naszym celem na ten rok, tak jak i w ubiegłych latach, jest dostarczanie dobrze wykonanych mieszkań, odpowiadających potrzebom klientów.
Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment
W pierwszym kwartale tego roku sprzedaliśmy więcej mieszkań niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynika to z większej ilości inwestycji, jakie mamy w portfolio.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)