Jak dni otwarte wpływają na zakup nieruchomości?
2018-05-19 00:41
Oglądanie mieszkania © Photographee.eu - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wideorozmowy, wirtualny spacer i zdalne umowy. Sprzedaż mieszkań w czasie pandemii
Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol S.A.
Bazując na dotychczasowym doświadczeniu, zebranym podczas organizowanych dni otwartych w całej Polsce, widzimy, że są one bardzo skutecznym narzędziem sprzedaży i cieszą się dużym zainteresowaniem potencjalnych klientów. Z jednej strony to dla nich świetna okazja by odwiedzić inwestycję, w której planują zamieszkać, przyjrzeć się z bliska zastosowanym rozwiązaniom architektonicznym oraz terenowi, na którym powstaje budynek. W trakcie organizowanych przez nas eventów, dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii, mogą wirtualnie pospacerować po inwestycjach, które są jeszcze w trakcie budowy oraz zobaczyć przykładowe aranżacje mieszkań. Z drugiej strony istotnym argumentem udziału w dniach otwartych dla klientów są także każdorazowe promocje, jak i indywidualne wsparcie doradców, z którego mogą skorzystać podczas eventów. Na tego typu wydarzenia wybierają się przede wszystkim osoby zdecydowane na zakup mieszkania, a udział w nich nierzadko kończy się jego finalizacją.
Andrzej Gutowski, członek zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu Ronson Development
Z naszych obserwacji wynika, że organizacja dni otwartych w znaczącym stopniu przekłada się na przyszły zakup nieruchomości. Jest to bowiem idealna okazja, żeby lepiej przyjrzeć się swojemu wymarzonemu mieszkaniu oraz skorzystać z atrakcyjnych ofert cenowych, obowiązujących wyłącznie w tych dniach. Ponadto, podczas dni otwartych klienci mają również możliwość konsultacji z doradcą kredytowym czy podwykonawcami, np. przedstawicielem firmy wykończeniowej. Ronson organizuje dni otwarte podczas weekendów, tak aby nasi klienci mogli na spokojnie zapoznać się z przygotowanymi ofertami.
Mateusz Juroszek, Wiceprezes ATAL S.A.
ATAL nie organizuje dni otwartych.
fot. Photographee.eu - Fotolia.com
Oglądanie mieszkania
Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding SA.
Klienci bardzo chętnie uczestniczą w organizowanych przez J.W. Construction dniach otwartych, ponieważ mogą wtedy wejść na teren inwestycji i zobaczyć „na żywo” to, co do tej pory oglądali jedynie w katalogach podczas spotkań w biurze handlowym.
Możliwość obejrzenia inwestycji, poznania jej zalet ma bardzo duży wpływ na późniejszą decyzję o zakupie mieszkania. Podczas takich dni czasami jest również możliwość skonsultowania swojej zdolności kredytowej z naszymi doradcami, czy projektu aranżacji wnętrz.
Eryk Nalberczyński, Dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper
Dni otwarte zawsze są atrakcją dla osób poszukujących mieszkania. Takie wydarzenia zawsze przyciągają na nasze osiedla bardzo wielu zainteresowanych, z których część decyduje się na zakup. Ważne jednak, by oferta prezentowana podczas dnia otwartego była szeroka i odwiedzający mieli możliwość wyboru. Liczą się także dodatkowe atrakcje jak prezentacja zaaranżowanych mieszkań wzorcowych czy zabawy dla dzieci. Po każdym takim evencie obserwujemy zwiększenie zainteresowania osiedlami, wzrasta ilość zapytań i podpisanych umów. Trzeba jednak pamiętać, że dzień otwarty jest organizowany dopiero wtedy, gdy można beż żadnego ryzyka wprowadzić klientów na realizowane osiedle. Jest to zazwyczaj możliwe na zaawansowanym etapie prac. Na naszych inwestycjach często jednak zdarza się, że zanim możemy zaprosić gości do bezpiecznego wejścia na budowę, większość powstających mieszkań jest już sprzedana.
Luiza Grącka, koordynator sprzedaży w Skanska Residential Development Poland
Klienci chętnie przychodzą na dni otwarte, ponieważ wiążą się one niemal zawsze z pewnymi gratyfikacjami. Organizując dni otwarte – przedstawiamy klientom okolicznościową promocję, dotyczącą interesujących ich inwestycji. Są to bonusy w cenie mieszkania, zmiana harmonogramu płatności na bardziej preferencyjny (na przykład 20:80), pakiety wykończenia wnętrz lokali w atrakcyjnej cenie. Zdarza się, że klienci czekają specjalnie na dni otwarte, tylko po to, by kupić mieszkanie, ciesząc się dodatkowymi profitami.
Alicja Czajer-Puchalska, kierownik sekcji sprzedaży Vantage Development
Dni otwarte są ważnym sposobem komunikacji z klientem i nierzadko wpływają na ostateczne decyzje zakupowe. Jeśli potencjalny nabywca ma wątpliwości, a mieszkanie widział tylko na rzutach, to właśnie dni otwarte mogą pomóc mu w podjęciu zobowiązania, jakim jest zakup mieszkania. Podczas spotkania na terenie inwestycji może wejść do budynku, ocenić jego standard, a przede wszystkim sprawdzić czy lokal spełnia jego oczekiwania. Pod uwagę brany jest rozkład pomieszczeń, ich ustawność (szerokość-długość pomieszczeń) i doświetlenie lokalu. Klienci mają także możliwość spokojnie porozmawiać z przedstawicielem dewelopera na miejscu i uzyskać odpwiedzi na wszystkie pytania.
Krzysztof Foder dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska
Organizacja dni otwartych jest w tej chwili jednym z najważniejszych instrumentów bezpośredniego dotarcia do potencjalnych klientów, zainteresowanych zakupem mieszkań. W mojej ocenie, bardzo ułatwiają one dotarcie z informacją o danej inwestycji do przyszłych nabywców. Są w tej chwili jednym z kluczowych instrumentów wspierających sprzedaż. Okres dni otwartych to zwykle dla firm deweloperskich czas wzmożonej sprzedaży lokali. W Bouygues Immobilier Polska organizujemy dni otwarte najczęściej na bardzo wczesnym etapie procesu poszukiwania nabywców, kiedy inwestycja jest w planach lub już rozpoczynamy budowę. Umożliwiamy zainteresowanym obejrzenie makiet inwestycji, kontakt ze sprzedawcami oraz obejrzenie lokali w wersji 3D, z użyciem specjalnej aplikacji używanej w biurach sprzedaży.
Co bardzo istotne, w trakcie organizowanych przez nas dni otwartych istnieje także możliwość zakupu lokali z bardzo atrakcyjnym rabatem, w ramach oferty specjalnej. Drugim, niemniej ważnym instrumentem wpływającym na sprzedaż mieszkań w danej inwestycji jest także uczestnictwo w targach mieszkań. Są one także bardzo efektywną formą wsparcia sprzedaży i pozyskiwania kontaktów do potencjalnych klientów.
Monika Golec, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży firmy Budnex
Nasze doświadczenie pokazuje, że dużo bardziej efektywne jest dopasowanie się do klienta. Stąd w miejsce organizowania Dni Otwartych, kiedy to klienci dopasowują się do nas, my preferujemy model, w którym biura sprzedaży i biura budowy mamy czynne od poniedziałku do piątku. W sytuacji gdy klient jest zainteresowany mieszkaniem, które już jest w budowie, istnieje możliwość obejrzenia go w dowolny dzień, rzecz jasna po wcześniejszym umówieniu się z naszym sprzedawcą.
Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start
Dni otwarte dają klientom możliwość zobaczenia układów mieszkań, standardu wykończenia, otoczenia inwestycji bez konieczności ustalenia z deweloperem konkretnego terminu prezentacji. Często korzyścią dla kupującego może być uzyskanie rabatu cenowego na wybrane mieszkania, miejsce parkingowe czy też piwnicę. Czasem dni otwarte przyciągają nie tylko promocjami. Dla wielu osób dzień otwarty u dewelopera to także jedyna okazja, aby wejść do lokali znajdujących się w budowie, które do momentu jej zakończenia nie są dostępne dla klientów. Zdarza się, że dni otwarte organizowane są w formie pikników. Deweloperzy zapewniają najmłodszym opiekę w trakcie oglądania inwestycji przez rodziców, a po prezentacji zapraszają wszystkich na mały poczęstunek.
Plusem jest też możliwość porozmawiania o szczegółach z pracownikiem działu sprzedaży, a także doradcą finansowym, firmami, z którymi deweloper współpracuje w zakresie wykańczania mieszkań, czy też z potencjalnym sąsiadem.
Ewa Foltańska-Dubiel, prezes Grupy Deweloperskiej Geo
Organizacja dni otwartych ma duże znaczenie w inwestycjach, które z jakiegoś powodu nie zostały sprzedane w całości w momencie zakończenia budowy, to jest w inwestycjach ekskluzywnych bądź takich, w których w sprzedaży jest sporo mieszkań o dużej powierzchni (pow. 80 m). W trakcie dni otwartych klienci oczekują dodatkowego bonusu, np. extra rabatu od ceny czy karty rabatowej do sklepów z materiałami wykończeniowymi. Poza tym dni otwarte zorganizowane tuż po zakończeniu budowy są dobrą okazją do zaprezentowania gotowego mieszkania nabywcom, którzy już dokonali zakupu.
Adrian Potoczek, Dyrektor ds. sprzedaży Wawel Service Sp. z o.o.
Niestety nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. Jak pojawi się możliwość prezentacji klientom gotowej inwestycji to nie posiadamy już mieszkań na sprzedaż. Wszystkie mieszkania sprzedają się na etapie budowy.
Piotr Zagórski Digital Marketing Manager Nexity
W Nexity dni otwarte są najczęściej skorelowane ze startem sprzedaży. Tylko wtedy oferujemy zakup mieszkań w promocyjnych cenach, znacznie niższych niż ceny rynkowe. Przykładowo podczas ostatnich dni otwartych osiedla Next Ursus (www.nextursus.pl) mieszkanie można było nabyć nawet z 10% rabatem. Sprzedaliśmy ponad 30% mieszkań w dwa dni!
Marta Zienkiewicz, specjalista ds. sprzedaży w Duda Development
Z naszego doświadczenia wynika, że dni otwarte to pożądany dodatek do innych sposobów promocji, natomiast nie są one szczególnie skuteczne w oderwaniu od działań marketingowych innego rodzaju. Na dni otwarte rzadko przychodzą osoby przypadkowe: w ogromnej większości są to ludzie, którzy dowiedzieli się o nieruchomości z innych źródeł i często są już niemal całkowicie zdecydowani na zakup. O ile więc promowanie inwestycji bez organizowania dni otwartych ma sens, o tyle odwrotne działania nie mają racji bytu i nie przyczyniają się do zwiększenia zainteresowania wśród klientów.
Dariusz Sokołowski, Prezes Zarządu Spectra Development
Dni otwarte cieszą się największą popularnością po zakończeniu budowy i oddaniu budynku do użytkowania, kiedy to kupujący może obejrzeć całą inwestycję oraz konkretne mieszkanie, którym jest zainteresowany.
Krzysztof Jabłoński, Iglica Nieruchomości
Specyfika rynku nieruchomości sprawia, że dni otwarte są w tej chwili normą. Część nabywców nie dokona zakupu bez wizyty w nieruchomości. Dotyczy to przede wszystkim apartamentów. Przestrzenność, światło, czy atrakcyjne widoki stanowią elementy przemawiające do naszych zmysłów. Wyjątkiem są klienci inwestycyjni, którzy na wczesnym etapie budowy podejmują decyzję. Przykładem jest apartamentowiec Zyndrama w centrum Wrocławia. Jest w trakcie realizacji, a właścicieli znalazło już 60% apartamentów. Lokalizacja oraz standard premium w jednym wpływają na powodzenie sprzedaży inwestycji, bez konieczności organizacji dni otwartych.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)