Jak wielu obcokrajowców kupuje nowe mieszkania w Polsce?
2019-04-25 12:33
Na Woli LC Corp © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Obcokrajowcy inwestują w polskie nieruchomości
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
Wśród naszych klientów są osoby pochodzące z blisko 30 państw, które stanowią około 3-4 proc. nabywców nowych mieszkań. Ich udział w zakupie lokali stopniowo rośnie. Najwięcej, około 35-40 proc. stanowią osoby pochodzące z Ukrainy, ale sporo klientów, szczególnie inwestycyjnych to Białorusini, czy Chińczycy. W przypadku naszych projektów dominuje zakup mieszkań w celu zaspokojenia własnych potrzeb, choć zdarzają się również transakcje inwestycyjne, ale jest ich zdecydowanie mniej.
Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska
Naszymi klientami są również obcokrajowcy. Warszawa staje się miastem coraz bardziej wielokulturowym. Wszystko zależy w znacznym stopniu od lokalizacji inwestycji i grupy docelowej, do której jest skierowana. Coraz częściej klientami są Ukraińcy, ale spore zainteresowanie mieszkaniami, także tymi z wyższej półki cenowej, wykazują również mieszkający w Warszawie obywatele Chin i Izraelczycy.
Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.
Udział obcokrajowców w sprzedaży wynosi około 5 proc. Do najczęściej wybieranych przez cudzoziemców typów nowych mieszkań należą lokale trzypokojowe z osobną kuchnią lub aneksem. Często są to też zakupy typowo inwestycyjne.
Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.
Wśród naszych klientów są obcokrajowcy, choć najczęściej są to osoby związane z Polską poprzez więzi rodzinne, jak współmałżonek albo polskie korzenie, albo przez interesy, które prowadzą w naszym kraju. Część z nich to inwestorzy, kupujący lokale pod wynajem. Cudzoziemcy nabywają podobne mieszkania, jak Polacy. W Warszawie największą grupą obcokrajowców spośród klientów są Ukraińcy, ale przykładowo w Szczecinie są to Niemcy, Duńczycy i Szwedzi.
Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing
Rośnie zainteresowanie naszymi inwestycjami wśród klientów z Ukrainy i Białorusi, którzy postanawiają osiedlić się w Polsce na stałe i kupują mieszkania na własne potrzeby. Inną grupę kupujących stanowią inwestorzy, którzy poszukują atrakcyjnych mieszkań do zakupu w pakiecie. W tym przypadku główną grupę stanowią klienci z Izraela.
Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Wśród cudzoziemców, którzy zdecydowali się na zakup lokalu w naszych inwestycjach w Warszawie przeważali Azjaci – Chińczycy i Koreańczycy. Kolejną grupą są nabywcy z Ukrainy, Rosji i Białorusi. Cudzoziemcy decydują się na zakup mieszkań na własne potrzeby. Wybierają z reguły większe lokale, trzy i czteropokojowe.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
Najwięcej klientów mamy z Polski, jednak zdarzają się klienci, którzy są obcokrajowcami.
Agnieszka Jaworska-Goździewska, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i PR w Nickel Development
Mieszkania w naszych inwestycjach kupowane są przez cudzoziemców raczej sporadycznie. Transakcje zawierane są zwykle z klientami z Unii Europejskiej. Naszych sąsiadów interesują głównie mieszkania o większych powierzchniach, w dobrych lokalizacjach, najczęściej z opcją wykończenia pod klucz.
Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service
Około 20 proc. naszych klientów to obcokrajowcy, wśród których największą grupę stanowią Ukraińcy. Aby ułatwić im proces zakupu, nasze biuro sprzedaży obsługuje klientów również w języku rosyjskim. Największym zainteresowaniem wśród cudzoziemców cieszą się dwu i trzypokojowe mieszkania nabywane na potrzeby własne. Zdarzają się także klienci z Ukrainy, którzy zaczynają inwestować na rynku nieruchomości w Krakowie.
Marta Drozd-Piekarska, pełnomocnik zarządu Allcon Osiedla
Wśród naszych klientów zdarzają się cudzoziemcy, którzy poszukują wygodnych inwestycji w dobrej lokalizacji i nietuzinkowej architekturze. Pochodzą głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, czy Skandynawii. Często łączą sprawy zawodowe w Trójmieście z wakacjami. Połączenie tych dwóch celów zakupowych najczęściej skłania ich do zakupu lokali w dwóch naszych projektach - Kamienice Malczewskiego 2 i Tarasy Bałtyku w Gdańsku. Coraz większe zainteresowanie naszymi inwestycjami widzimy również wśród Polaków mieszkających na stałe za granicą, którzy inwestują w apartamenty w Polsce na przyszłość.
fot. mat. prasowe
Na Woli LC Corp
Weronika Chylarecka, specjalista ds. marketingu w Blockpol Developer
Wśród naszych klientów zdarzają się cudzoziemcy. Stanowią około 5 proc. wszystkich nabywców. Pochodzą z Belgii, Ukrainy, Białorusi, Wenezueli i Rosji. Najczęściej wybierają duże mieszkania, trzy i czteropokojowe.
Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper
Naszymi klientami są również cudzoziemcy, ale nie mają dużego udziału w całkowitej sprzedaży. W większości przypadków są to małżeństwa mieszane lub Polacy, którzy w latach 70-tych i 80-tych wyemigrowali z naszego kraju. Teraz wracają do Polski albo wysyłają dzieci na studia do Gdańska. To również grupa osób inwestujących w nieruchomości na naszym rynku, planujących wynajmować mieszkania.
Zagraniczni klienci pochodzą głównie z Norwegii, USA, Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. Mieszkańcy poszczególnych krajów mają różne preferencje inwestycyjne. Amerykanie z reguły wybierają duże mieszkania, bo przyzwyczajeni są do dużych powierzchni. Klienci z Europy decydują się raczej na lokale dwupokojowe o metrażu około 40-45 mkw. Wśród nabywców w osiedlu Nowe Rokitki, które realizujemy w okolicy Tczewa zdarzają się także klienci z Ukrainy oraz ze Słowacji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)