eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościAktualnościApartament a mieszkanie

Apartament a mieszkanie

2010-12-06 13:22

Pokaż mi swoje mieszkanie, a powiem, ci kim jesteś. Obecnie myślenie o kupnie mieszkania to niemal jak obranie dobrej strategii biznesowej. Są ludzie, którym po prostu nie wypada mieszkać w tradycyjnym M. Na ich potrzeby, rynek mieszkaniowy w Polsce, nie pozostaje jednak głuchy, a w sprzedaży pojawia się coraz więcej apartamentów.

Przeczytaj także: Jakie cechy definiują apartament?

Do mody na apartamenty w naszym kraju przyczynił się impuls gospodarczy końca lat 90 XX wieku. Dziś, choć apartamentowce rosną w szybkim tempie, jest to jednak rynek wciąż raczkujący. Z tego powodu niedoświadczonemu nabywcy trudno odróżnić mieszkanie o podwyższonym standardzie od apartamentu. Kiedy nieruchomość jest apartamentem, a kiedy to jeszcze zwykłe mieszkanie?

Rynek apartamentowców – podaż goni popyt

Jeśli spojrzymy na oferty okazałych nieruchomości za oceanem lub za zachodnią granicą, rynek apartamentowców w Polsce wciąż wygląda skromnie. Według analiz Infinite Investment, czołowego doradcy finansowego, w 2009 roku segment inwestycji apartamentowych stanowił kilka procent wszystkich inwestycji mieszkaniowych. Tymczasem zainteresowanie i popyt na ekskluzywne lokale rośnie. Z tego też względu sektor inwestycji apartamentowych można uznać za perspektywiczny. Najwięksi i najlepsi polscy budowlańcy oraz architekci z pewnością powinni wykorzystać możliwości, które daje im rynek. A te są ogromne – przede wszystkim społeczeństwo staje się coraz bardziej zamożne.

Według najnowszych danych GFK Polonia, siła nabywcza mieszkańców największych polskich miast stanowi ok. 50% średniej europejskiej. Rosną także inwestycje zachodnich koncernów w sektor PBO na terenie naszego kraju. Nie można też nie doceniać faktu rosnącej liczby gości z zagranicy, przyjeżdżających tu w celach biznesowych, którzy chętnie, w wyniku odwiedzin, rozglądają się za intratnymi lokalami mieszkalnymi. I jeśli argument finansowy jest tu mocną kartą przetargową, to dobrze prosperujących ludzi biznesu z pewnością nie zadowolą standardowe mieszkania w blokowiskach. Na posiadaniu „apartamentowca” w swojej ofercie, zależy też każdemu deweloperowi, który chce być dobrze postrzegany w branży oraz wśród tych najbardziej pożądanych klientów – o najwyższym statusie materialnym. Kupno apartamentu to nie tylko prestiż, to przede wszystkim możliwość zaspakajania swoich potrzeb. Spostrzeżemy w tego typu inwestycjach dbałość o najdrobniejszy szczegół – mówi Tomasz Sujak, dyrektor ds. handlowych w Grupie Archicom, firmy deweloperskiej z rynku wrocławskiego.

Apartament – za co płacimy?

Inwestycje w apartamenty, w związku z niską ich podażą, to dziś jedna z bardziej lukratywnych lokat, dlatego oferty z tego segmentu muszą być szczególnie drobiazgowo analizowane. Apartament nie doczekał się jednoznacznej definicji. Nie oznacza to jednak, że każdy lokal powyżej standardu mieszkania z wielkiej płyty to już apartament. W Stanach Zjednoczonych na przykład apartamentem nazywa się lokal składający się z niezależnego segmentu mieszkaniowego. Z pewnością jednak, jeśli mówimy o apartamentach z prawdziwego zdarzenia, ich wyznacznikiem ma być unaocznienie zasobności portfela jego właściciela. To co, ma odróżniać apartament od „zwykłego M” to wykonanie - z materiałów najwyższej jakości. Efekt osiągany jest dzięki szlachetnym tynkom, kamieniom czy stali nierdzewnej.

 

1 2 3

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: