Jak stworzyć ogłoszenie o sprzedaży mieszkania?
2011-03-21 13:25
Przeczytaj także: Mieszkanie na sprzedaż: czy warto promować ogłoszenie?
- Tworząc opis nieruchomości piszmy szczegółowo – nigdy nie wiadomo na co kupujący zwróci większą uwagę. Zadbajmy o podstawowe informacje, takie jak metraż nieruchomości, liczba pokoi i ich wielkość, ale nie zapominajmy o opisaniu lokalizacji - czyli dostępności komunikacji, infrastruktury usługowo-handlowej, szkół czy terenów zielonych.
- Jeśli z usytuowaniem mieszkania (piętro lub strona budynku, po której znajduje się lokal) wiążą się korzyści, takie jak brak hałasu, ładny widok za oknem czy korzystne nasłonecznienie pomieszczeń, koniecznie napiszmy o tym w ogłoszeniu.
- Nie zapomnijmy zaznaczyć w ofercie, jeśli lokal posiada miejsce parkingowe lub garaż za dodatkową opłatą. Uchroni nas to przed posądzeniem o zamierzone zaniżanie ceny mieszkania.
- Nieruchomość po remoncie jest bardziej atrakcyjna, dlatego jeśli odświeżaliśmy mieszkanie, podajmy zakres przeprowadzonych prac remontowych oraz datę ich przeprowadzenia.
- O tym czy użytkownik wejdzie z listy wyników wyszukiwania w szczegóły danej oferty często decyduje jej tytuł. Powinien zawierać krótką informację na temat tego, czego dotyczy ogłoszenie i wskazywać na największy atut nieruchomości.
- Do opisu nieruchomości obowiązkowo dołączone powinny być zdjęcia – fotografie potwierdzają informacje zawarte w opisie oraz pokazują jak wygląda mieszkanie.
- Zdjęcia powinny być zróżnicowane. Nie ma potrzeby dołączania fotografii ukazujących jeden pokój z trzech podobnych perspektyw, ważne jest natomiast, aby sfotografować wszystkie pomieszczenia. Warto pokazać również widok za oknem, jeśli jest on zaletą nieruchomości, a także sam budynek i jego otoczenie.
- Fotografie powinny być dobrej jakości i rozdzielczości – rozmiar powinien wynosić co najmniej 800x600 pikseli. Małe lub niewyraźne fotografie nie zdołają w pełni przedstawić zalet nieruchomości, mogą natomiast zniechęcić internautę do wizyty w lokalu.
- Zdjęcia róbmy przy dziennym świetle. Przed rozpoczęciem sesji posprzątajmy mieszkanie – nawet mały nieporządek może zupełnie zepsuć pierwsze wrażenie. Usuńmy z widoku zbędne przedmioty i osobiste rzeczy, by lokal wyglądał jak najbardziej uniwersalnie.
- Warto umieścić wśród zdjęć zeskanowany plan mieszkania. Może to być nawet schematyczny rysunek z zaznaczeniem drzwi i okien, a także stron świata.
- Nie dodawajmy do obrazków żadnych dodatkowych elementów graficznych, które zasłaniają nieruchomość. Napisy typu „OKAZJA” czy „BEZ POŚREDNIKÓW” lepiej zamieścić w tytule oferty lub jego opisie.
- Zwróćmy uwagę, które zdjęcie umieszczamy jako pierwsze, bo to jego miniatura widoczna będzie na stronie z wynikami wyszukiwania. Powinno prezentować atut mieszkania, np. najładniejszy pokój, widok z okna lub budynku z zewnątrz.
- Do ogłoszenia warto dodać krótki film, który umożliwi pokazanie więcej szczegółów i w większym stopniu odda klimat panujący w mieszkaniu lub domu.
- Serwisy oddają do dyspozycji użytkownika dodatkowe narzędzia, z których warto korzystać, jeśli zależy nam, aby oferta była lepiej widoczna na stronach. Za dodatkową opłatą ogłoszenie można wyróżnić, opublikować na stronie głównej serwisu lub na początku listy wyników.
- Jeżeli sprzedaż nieruchomości nie jest dla nas pilną sprawą i możemy przesunąć ją w czasie, warto mieć na uwadze, iż największe zainteresowanie nieruchomościami ma miejsce jesienią – w październiku i listopadzie oraz wiosną – w marcu i kwietniu.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl