eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościPoradySkuteczne ogłoszenie o sprzedaży mieszkania

Skuteczne ogłoszenie o sprzedaży mieszkania

2012-01-31 00:11

Przeczytaj także: Planujesz sprzedaż mieszkania? Czeka cię wydatek i kolejka po świadectwo energetyczne

Krok 4 - wypełnij szczegółowo formularz i dodaj ogłoszenie
  • Precyzyjnie podaj lokalizację nieruchomości.Wybierz województwo, miasto (lub powiat), dzielnicę (lub gminę), osiedle (lub miejscowość), a także wpisz nazwę ulicy i numer budynku; wskazaną lokalizację oznacz także na wirtualnej mapie. Pamiętaj, że podanie tylko przybliżonej lokalizacji (np. ograniczonej tylko do miejscowości albo samej nazwy ulicy) utrudni potencjalnym klientom zorientowanie się gdzie jest zlokalizowana nieruchomość. Dla klienta może być istotne nawet to, czy nieruchomość znajduje się po jednej czy po drugiej stronie danej ulicy. Nieprecyzyjne oznaczenie lokalizacji może też spowodować, że oferta nie wyświetli się w wynikach wyszukiwania (jeżeli poszukujący będzie szukał ofert z określonej ulicy, a ta nie będzie podana przy Twojej ofercie).
  • Uzupełnij jak najwięcej pól opisujących parametry mieszkania. Oprócz pól obowiązkowych staraj się uzupełnić także pola nieobowiązkowe; podając jak najwięcej dokładnych danych ułatwisz wyszukiwanie oferty osobom, które bardzo precyzyjnie zdefiniują kryteria wyszukiwania.
  • Opisz mieszkanie własnymi słowami. W polu „opis” zamieść własny, szczegółowy, dobrze skonstruowany opis nieruchomości; wymień jej wszelkie zalety. Opisz kolejno wszystkie pomieszczenia, określ ich stan, wymień pozostawiane sprzęty i inne wyposażenie. Zwróć uwagę na sąsiedztwo, okolicę, infrastrukturę komunikacyjną, handlową, usługową czy kulturalną; w przypadku domu czy działki napisz jaka jest odległość do lasu, rzeki czy jeziora. Wymień atuty lokalizacji. Opatrz ogłoszenie zdjęciami. Dodaj do ogłoszenia jak najwięcej dobrej jakości zdjęć przedstawiających oferowaną nieruchomość. Jako zdjęcie główne, które będzie prezentowane w formie miniaturki na liście wyników wyszukiwania, wybierz to, na którym nieruchomość prezentuje się najefektowniej.
  • Wpisz oczekiwaną cenę / czynsz. Najlepiej aby podana cena za nieruchomość była konkurencyjna w stosunku do podobnych ofert – ogłoszenie wyróżniające się ceną cieszy się większym zainteresowaniem klientów. Niższa cena w porównaniu z podobnymi ofertami to obecnie sposób na szybszą sprzedaż. Nie sugeruj się i nie powielaj cen ofert, które już od długiego czasu bez powodzenia czekają na klientów. Pamiętaj, że Twój silny związek emocjonalny z nieruchomością (np. dom, w którym się wychowałeś) nie ma wpływu na jej wartość rynkową.
  • Podaj bezpośredni kontakt do siebie. W polu ‘kontakt’ podaj zarówno adres e-mail jak i telefon, pod którym jesteś stale dostępny. Na wszelki wypadek podaj także telefon kontaktowy do drugiej osoby, która nawet jeśli nie będzie zorientowana w kwestii ogłoszenia, zanotuje i przekaże Ci kontakt do zainteresowanego.
  • Sprawdź czy wszystkie dane, które podałaś/eś są prawidłowe. Po wypełnieniu formularza sprawdź dokładnie jego treść (podgląd ogłoszenia). Upewnij się, że nie popełniłeś błędów ortograficznych, literówek, a zwłaszcza nie wpisałeś lub zaznaczyłeś nieprawidłowych wartości. Czasem drobny błąd – np. zaznaczenie, że w budynku nie ma windy albo, że działka jest rekreacyjna zamiast budowlana - może spowodować, że oferta zostanie pominięta przez poszukującego lub nie wyświetli mu się w wynikach wyszukiwania. Jeżeli dostrzeżesz błędy lub nieścisłości – popraw je.
  • Opublikuj ogłoszenie w najlepszym z dostępnych wariantów. Dokonując wyboru wariantu publikacji ogłoszenia w Internecie wybierz ten, który zapewni najlepsze wyeksponowanie ogłoszenia i da możliwość dotarcia do największego grona potencjalnych klientów. Wyróżnienie kolorem, wyższa pozycja na liście wyników wyszukiwania, publikacja w wielu polskich i zagranicznych serwisach ogłoszeniowych jednocześnie zwielokrotnią oglądalność i zwiększą szanse na szybkie przeprowadzenie transakcji (dodanie ogłoszenia Premium w serwisie Oferty.net zapewnia wyróżnienie i wyższą pozycję ogłoszenia na liście wyników wyszukiwania, jego publikację we wszystkich serwisach ogłoszeniowych Grupy Melog.com oraz dodatkowo publikację w polskich i zagranicznych serwisach partnerskich).
  • Rozpropaguj ogłoszenie wśród znajomych. Po opublikowaniu ogłoszenia poinformuj o nim swoich przyjaciół i znajomych. Rozpropaguj je wykorzystując kontakty na portalach społecznościowych - na Facebooku, NK, Goldenline, Google+ i in.
  • Monitoruj status ogłoszenia. Na bieżąco aktualizuj treść ogłoszenia. Jeżeli zobaczysz, że zainteresowani zadają powtarzające się pytania, uzupełnij treść ogłoszenia o brakujące informacje. Pamiętaj, by przed upływem terminu publikacji przedłużyć jego ważność. Jeżeli przeprowadzisz transakcję pamiętaj, aby usunąć nieaktualne już ogłoszenie z Internetu.
Krok 5 – po opublikowaniu ogłoszenia
  • niezwłocznie reaguj na każde zapytanie od klienta; nie ignoruj zapytań wysłanych mailem czy sms-em
  • udzielaj zainteresowanym wyczerpujących odpowiedzi na dodatkowe pytania dotyczące nieruchomości
  • zachęcaj zainteresowanych do osobistego obejrzenia oferowanej nieruchomości

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: