Home staging - fakty i mity
2012-08-23 10:19
![Home staging - fakty i mity [© 3darcastudio - Fotolia.com] Home staging - fakty i mity](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-nieruchomosci/Home-staging-fakty-i-mity-102136-200x133crop.jpg)
Salon © 3darcastudio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Szybka sprzedaż mieszkania? Zaangażuj się
Czym jest home staging? Najprościej rzecz ujmując, polega na właściwym przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży bądź wynajmu, przy użyciu skutecznych technik marketingowych, tak aby zachęcić nią jak najwięcej osób.„Home stagingiem zajmują się profesjonalnie do tego przygotowani konsultanci. Są to z reguły pośrednicy w obrocie nieruchomościami lub ludzie związani z tą branżą. Dzięki odpowiedniej wiedzy, znajomości rynku, potrzeb klientów i trendów w aranżacjach wnętrz, potrafią stosunkowo niedrogimi sposobami sprawić, że mieszkanie, dom czy nawet lokal użytkowy stają się bardziej atrakcyjne.” – mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski z wyszukiwarki nieruchomości morizon.pl.
Od początku
W 1972 roku Barb Schwarz, amerykańska dekoratorka wnętrz i początkująca agentka nieruchomości wymyśliła termin home staging. Swoją metodą pracy, czyli odpowiednią aranżacją wnętrza, podbiła amerykański rynek pośrednictwa. Dla początkujących home stagerów stała się guru. Do dziś prowadzi wykłady, jest autorką kilku podręczników i założycielką międzynarodowego stowarzyszenia home stagingu.
fot. 3darcastudio - Fotolia.com
Salon
Home staging polega na właściwym przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży bądź wynajmu, przy użyciu skutecznych technik marketingowych, tak aby zachęcić nią jak najwięcej osób
Zdaniem Schwarz home staging sprawdza się w warunkach hossy na rynku nieruchomości, a także w momentach kryzysu. Może być przystosowany do każdego rodzaju lokalu, bez względu na jego wartość. Twierdzi również, że błędem jest stawianie znaku równości pomiędzy architekturą wnętrz a home stagingiem. Aranżacja personalizuje mieszkanie, nadaje mu niepowtarzalny wygląd zgodny z gustem właściciela. Staging jest działaniem depersonalizującym nieruchomość w taki sposób, aby potencjalny klient po krótkiej prezentacji mógł wyobrazić sobie, że lokum jest stworzone właśnie dla niego. Jakimi metodami zostaje osiągnięty ten cel? Każdy z home stagerów ma swoje autorskie pomysły, istnieje jednak kilka podstawowych zasad. Każda nieruchomość musi być dokładnie wysprzątana. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na jej czułe punkty – łazienkę i kuchnię. Nawet w małej przestrzeni drobne zabiegi stylizacyjne potrafią spotęgować wrażenie przestronności. Utrzymana w łagodnych tonacjach gra kolorów ścian, dodatków i oświetlenia pozwala wydobyć walory wnętrza, zwrócić uwagę na jego potencjał. Schowanie bibelotów, obrazów świadczących o specyficznym guście mieszkańców służy wyeliminowaniu śladów obecności dotychczasowych lokatorów. Przed zaprezentowaniem nieruchomości warto zadbać o naprawy. Nie chodzi o celowe maskowanie wad, ale o usuwanie drobnych usterek jak na przykład dokręcenie poluzowanych zawiasów w szafkach, naoliwienie skrzypiących drzwi, wymiana przepalonych żarówek. W zakres home stagingu wchodzą nie tylko drobne przeróbki, ale też duże remonty, np. modyfikacja przestrzeni – to wszystko w zależności od potencjału lokalu i przede wszystkim zasobności kiesy właścicieli.
![Szybka sprzedaż mieszkania: porady [© Picture-Factory - Fotolia.com] Szybka sprzedaż mieszkania: porady](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-nieruchomosci/Szybka-sprzedaz-mieszkania-porady-111166-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)