Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania musi być zrozumiałe
2012-10-03 11:47
Określenia o największej frekwencji występowania w opisach ofert sprzedaży nieruchomości © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jak stworzyć ogłoszenie o sprzedaży mieszkania?
Zachęcenie potencjalnego klienta do kontaktu w sprawie ogłoszenia sprzedaży mieszkania wymaga poświęcenia nieco czasu na odpowiedni opis oferty nieruchomości. Według pierwszej teorii ogłoszenie powinno zawierać jak najmniej szczegółów. Taki zabieg może zwiększyć liczbę telefonów lub maili od zainteresowanych ofertą osób. Jednak większość z nich zadzwoni, by uszczegółowić ofertę, dowiedzieć się o rzeczy, które zostały w opisie pominięte lub zostały przedstawione z małą dokładnością. Efektem krótkiego, a co za tym idzie, mało precyzyjnego opisu mogą być liczne, ale mało konkretne zapytania, z rzadka zakończone chęcią oględzin oferty.Podczas gdy jedni tworzą opisy minimalistyczne, więcej zwolenników ma metoda tworzenia dokładnych opisów nieruchomości. Działające w sieci serwisy ogłoszeniowe oraz agencje nieruchomości wymuszają na sprzedających (ew. agentach nieruchomości) obowiązkowy katalog informacji – najbardziej istotnych z punktu widzenia klientów poszukujących mieszkań do zakupu. Oprócz tak podstawowych elementów jak cena, metraż, piętro, czy liczba pokoi, systemy przypominają m.in. o pomieszczeniach przynależnych, rodzaju własności czy też wysokości czynszu. Poza najbardziej elementarnymi elementami zapisu pozostaje zwykle możliwość samodzielnego opisu nieruchomości. Jak najlepiej wykorzystać taką możliwość? Oto porady specjalistów z agencji nieruchomości Metrohouse mające na celu uniknięcie błędów w opisie.
Po pierwsze: wymyśl chwytliwy nagłówek
Zamiast rozpoczynać od razu od opisu nieruchomości warto zastanowić się, co tak naprawdę wyróżnia ofertę i może już na początku przyciągnąć uwagę klientów. Może to być atrakcyjna cena, wyjątkowa lokalizacja, ale również fakt, że w mieszkaniu pozostaje wyposażenie, właściciel posiada aż dwa miejsca parkingowe albo ogródek. Dzięki temu już na początku można zyskać przewagę nad konkurencyjnymi oferentami, którzy opisy swoich nieruchomości ograniczają do suchych faktów.
Po drugie: bądź szczery
Nie warto koloryzować. Opis powinien w sposób rzetelny przedstawiać standard mieszkania, jego parametry oraz wszelkie szczegóły istotne z punktu widzenia proponowanej ceny. Próby naciągania rzeczywistości z pewnością wyjadą na jaw. Błędem popełnianym przy opisie jest przejaskrawianie różnych faktów – w takiej sytuacji nawet opis mieszkania do remontu sprawia wrażenie zupełnie innego stanu niż ten, w którym się znajduje. Nie warto. Lepiej przedstawić uczciwie fakty niż wyzwalać u klientów nadmierne oczekiwania względem oferty.
Po trzecie: pisz zrozumiale
Ograniczona liczba znaków opisu powoduje, że ogłoszenia pełne są skrótów oraz lakonicznych określeń znanych jedynie wąskim grupom specjalistów z branży. Opis marketingowy oferty nie służy do określania specyfikacji technicznych nieruchomości, ale ma być zachętą do kontaktu i ew. omówienia szczegółów podczas oględzin nieruchomości. Należy też unikać wszelkiego rodzaju trywialnych określeń niewiele wnoszących do przekazu oraz infantylnych określeń typu: mieszkanko, śliczny itp.
fot. mat. prasowe
Określenia o największej frekwencji występowania w opisach ofert sprzedaży nieruchomości
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)