Promocje deweloperów bronią w walce o klienta
2012-10-23 10:15
Czym dziś kuszą deweloperzy? © Frankwalker.de - Fotolia.com
Przeczytaj także: Deweloperzy nie czekają na Mieszkanie dla Młodych
Bardzo często promocje dotyczą mieszkań większych, co najmniej 3-pokojowych, na które jest relatywnie mniejszy popyt i które tym samym trudniej sprzedać. Z tego względu deweloperzy w akcjach promocyjnych i kampaniach reklamowych kierują swój przekaz do rodzin, które przeważnie poszukują dużych lokali. Przykładowo – przy zakupie mieszkania w inwestycji Lewendów Park na warszawskiej Białołęce najmniejszy pokój, który będziemy mogli przeznaczyć np. dla dziecka, otrzymamy gratis.Atrakcyjną promocję przygotował także Gant Development odpowiedzialny za osiedle Amber Park w Krakowie. Ceny mieszkań w tej inwestycji są obniżone o 8%, czyli o stawkę podatku VAT. Firma Proxima Service oferuje z kolei 5% zniżki na mieszkanie dla rodziców, którzy finansują zakup lokum dla swoich dzieci.
Ciekawą propozycję oferuje też firma Warsaw Trust Development – jak dowiedział się portal domy.pl, kupując mieszkanie w inwestycji Osiedle Leśna Polanka, nabywcy przez 2 lata nie będą musieli płacić czynszu. Jeszcze w sierpniu 2012 r. podpisując umowę przedwstępną na zakup nieruchomości w tej inwestycji, deweloper opłacał swoim klientom tygodniowy pobyt w nadmorskich apartamentach w Rozewiu, fundował miejsce parkingowe i pokrywał koszty przeprowadzki na terenie Warszawy.
Jednym z głównych mankamentów nowych M jest konieczność ich wykończenia, na co często trzeba przeznaczyć nawet ok. 1000 zł na każdy m2 mieszkania. Deweloperzy świadomi tej niedogodności coraz częściej w cenie lokum oferują również jego wykończenie. Convector Development, realizujący inwestycję mieszkaniową w Krakowie, zapewnia, że w każdym nowo oddanym mieszkaniu pokryje koszt malowania ścian, zakupu i montażu drzwi, paneli podłogowych, a także kompletnego wykończenia łazienki.
fot. Frankwalker.de - Fotolia.com
Czym dziś kuszą deweloperzy?
Bardzo podobną promocję przygotowała firma Atal Group. Klienci, którzy do końca października 2012 r. kupią mieszkanie o powierzchni przekraczającej 70 m2 w inwestycji Bronowice Residence, otrzymają od dewelopera bon do wykorzystania w sklepach budowlano-dekoracyjnych lub na zakup zabudowy kuchennej w firmie MS Meble. Podobną strategię marketingową podjęła również firma Monday Development – jak sprawdził portal domy.pl, kupując lokum w jednej z dwóch poznańskich inwestycji, Mieszkanie na Sokoła lub Kamienica Wildecka, otrzymamy od 20 000 do 45 000 zł na wykończenie naszego M.
Marvipol Development, odpowiedzialny za realizację projektu Osiedla Włoskiego w warszawskich Włochach, do wybranych mieszkań oferuje z kolei garaż i komórkę lokatorską – oczywiście za darmo. Na nowo budowanym osiedlu w Ząbkach deweloper sprzedaje garaże za pół ceny; natomiast firma Asbud, realizująca projekt osiedla domków jednorodzinnych w Radzyminie, obdarowuje klientów kominkiem – jego wartość nie może jednak przekraczać 10 000 zł.
Jeżeli chodzi o nieco mniej spektakularne, ale nadal znaczące promocje, warto wyróżnić propozycję dewelopera realizującego projekt osiedla Rua Bonita w Krakowie. Do każdego zakupionego jesienią mieszkania nabywcy otrzymają gratis wysokiej klasy lodówkę.
Niewykluczone, że wraz z kolejnymi spadkami cen nieruchomości, liczba i atrakcyjność promocji deweloperskich zyska na sile. Taka sytuacja nie będzie jednak trwała w nieskończoność, może więc warto zastanowić się nad zakupem własnego M właśnie z rynku pierwotnego.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)