Zakup mieszkania w gestii kobiet
2013-01-19 00:20
Przeczytaj także: Rynek mieszkaniowy: kobiety odpowiedzialne za popyt
Jak wskazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego wśród użytkowników portalu nieruchomości domy.pl aż 65% osób zainteresowanych ofertami sprzedaży mieszkań to kobiety. Panowie pozostają w zdecydowanej mniejszości – tylko 35% obecnie poszukujących to mężczyźni.Panie mają największy udział w grupie popytowej na mieszkania 2-pokojowe (67%), czyli lokale, które niezmiennie cieszą się największym zainteresowaniem potencjalnych klientów (40,6% popytu). W drugim pod względem popularności segmencie, czyli wśród zainteresowanych lokalami 3-pokojowymi (37,6% popytu) przewaga pań jest nieznacznie mniejsza – stanowią 64% klientów.
Panowie mają największy, 3-procentowy udział wśród klientów na mieszkania duże – liczące 5 i więcej pokoi. Jednak w skali całego rynku jest to liczebnie najmniejsza grupa – odpowiada za 3% całkowitego popytu na mieszkania.
Wyniki badania portalu domy.pl potwierdzają, że proces wyboru „rodzinnego gniazdka” (choć trzeba pamiętać, że wśród badanych były także singielki) jest domeną kobiet. To one w pierwszej kolejności dokonują selekcji ofert i decydują, które warto obejrzeć.
Uzyskane z badania dane to cenna wskazówka dla osób odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż mieszkań. Zarówno prywatni właściciele jak i pracownicy działów marketingu czy sprzedaży w biurach nieruchomości i firmach deweloperskich powinni uwzględniać to, że odbiorcami przekazu reklamowego, w tym przede wszystkim zdjęć i opisów, a także osobami decyzyjnymi w kwestii zakupu (choć niekoniecznie finansującymi) są kobiety.
fot. peshkova - Fotolia.com
Zakup mieszkania w gestii kobiet
Choć zakup mieszkania to zwykle decyzja wspólna, podejmowana w rodzinnym gronie, to jednak samym poszukiwaniem najlepszej oferty najczęściej zajmują się kobiety.
Na to warto zwrócić uwagę kierując ogłoszenie o sprzedaży mieszkania do kobiet:
Zdjęcia – dobrej jakości, ukazujące wizualne walory mieszkania, czystość i porządek w nim panujące (zwłaszcza w kuchni i łazience), przywołujące na myśl ciepło domowego ogniska.
Opis – bardzo obrazowy, poprawny stylistycznie, bez błędów ortograficznych, podkreślający atuty mieszkania szczególnie istotne dla kobiet, m.in. dotyczące jego estetyki, praktyczności kuchni i cech związanych z macierzyństwem (pokój dla dziecka, bliskość żłobka, przedszkola, placu zabaw, etc.).
fot. mat. prasowe
Kto szuka ofert sprzedaży mieszkania?
Jak wskazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego wśród użytkowników portalu nieruchomości domy.pl aż 65% osób zainteresowanych ofertami sprzedaży mieszkań to kobiety.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 3-10 stycznia 2013 roku na próbie 3800 użytkowników poszukujących ofert sprzedaży mieszkań w portalu nieruchomości domy.pl.
![Kobiety a zakup mieszkania [© Scanrail - Fotolia.com] Kobiety a zakup mieszkania](https://s3.egospodarka.pl/grafika/kobiety/Kobiety-a-zakup-mieszkania-apURW9.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)