-
Wpis do księgi wieczystej w 27 dni
... zależności od banku). Całkowity koszt zabezpieczenia przejściowego uzależniony jest też od tempa pracy sądów rejonowych, które odpowiedzialne są za dokonywanie wpisów w księgach wieczystych. Wpis do księgi wieczystej przeciętnie w 27 dni Według badań wydziału statystyki Ministerstwa Sprawiedliwości w pierwszej połowie 2011 roku w sądach rejonowych ...
-
Własne mieszkanie po kilku latach pracy za granicą
... z danych GUS. Na drodze do wyjazdu nie stoją już trudności z podjęciem legalnej pracy w krajach tzw. „starej Unii” – ostatnie bariery padły w Austrii i Niemczech w połowie 2011 roku. ... 4,08 zł za euro). W tym wypadku wystarczy więc mniej niż trzy lata pracy i to za minimalną płacę, aby suma osiągniętych dochodów zrównała się z wartością polskiego ...
-
Ustawa śmieciowa: 100 dni funkcjonowania
... to tylko niektóre z wielu problemów, jakie pojawiły się podczas 100 dni funkcjonowania nowego systemu gospodarki odpadami, który został wprowadzony przez ustawę o utrzymaniu ... antyspalarnianym, antyodpadowym, a przecież to ogromny potencjał dla inwestorów i nowych miejsc pracy, dlatego nie wolno nam o tym zapominać. Sześć spalarni, które mają ...
-
8 metrów mieszkania za 1 rok pracy
O intratności inwestycji w nieruchomości mówi się już od dawna. Nic dziwnego - zdecydowanie jest to jedna z najbezpieczniejszych form lokowania wolnych środków. Portal Metrohouse.pl sprawdził, ile trzeba pracować, aby móc sobie pozwolić na zakup mieszkania w największych miastach Polski. Analiza pokazała, że w najlepszej sytuacji znajdują się ...
-
Jak dobrze zainwestować w mieszkanie na wynajem?
... związku z pracą, np. menadżerowie firm, szukający mieszkań w wyższym standardzie, w pobliżu miejsca pracy. Czasami zdążają się też ludzie, którzy poszukują mieszkania do wynajęcia ... . Najczęściej takich mieszkań w „full opcji” poszukują tymczasowi pracownicy firm na okres pracy w danym mieście. Nie trzeba od razu kupować całego drobnego wyposażenia ...
-
Jak wybrać dobry lokal biurowy?
... naszych potrzeb, jeszcze przed przystąpieniem do poszukiwań, pozwoli nam zwiększyć prawdopodobieństwo znalezienia biura stanowiącego wizytówkę firmy, które zapewni odpowiedni komfort pracy naszym pracownikom. Klient musi trafić, a pracownik dojechać Wybór lokalizacji powinien być uzależniony przede wszystkim od tego, czy lokal będzie wykorzystywany ...
-
Pośrednik w obrocie nieruchomościami czy Internet?
... wszystkie jego wady i zalety. Bezpieczna współpraca z pośrednikiem Decydując się na współpracę z pośrednikiem, warto wcześniej zapoznać się z opiniami o rzetelności jego pracy, a także sprawdzić, czy posiada on licencję zawodową. Stanowi ona poświadczenie ukończenia odpowiednich studiów oraz posiadania wiedzy potwierdzonej certyfikatem nadawanym ...
-
Odpowiedzialność za odśnieżanie chodników
... zadośćuczynienie za doznaną krzywdę oraz utracony zysk spowodowany czasową niezdolnością do pracy.” – wskazuje Mariusz Łubiński, Prawo orzeka również, iż jeżeli w wyniku ... częściową utratę zdolności do pracy, mamy zwiększone potrzeby wynikające z częściowej niepełnosprawności lub zmniejszyły się nasze szanse na znalezienie pracy, możemy domagać się ...
-
5 powodów zmiany mieszkania
... do życia. Ale wiele z tych lokalizacji ma istotny minus: czas dotarcia do pracy. Rozwój osiedli na peryferiach wielu miast przerasta często wyobraźnię planistów, co sprawia, że dojazd do pracy zaczyna pochłaniać coraz więcej prywatnego czasu. Gdy dziennie spędzasz w samochodzie dwie godziny lub ...
-
Jedno mieszkanie w Warszawie? A może trzy na Śląsku?
... spadek liczby mieszkańców odnotowały także Gliwice czy Zabrze. Zmiany na rynku pracy i związane z nimi zmiany demograficzne silnie oddziałują na rynek mieszkaniowy. Wpływają na ... województwa, będącej przykładem pozytywnych przemian gospodarczych (dziś już ponad 70% miejsc pracy zapewnia sektor usług), średnia stawka ofertowa za m2 mieszkania na ...
-
Pierwsze mieszkanie dla pary bez dzieci
... przeciętny Polak poświęca na dotarcie do pracy. Dwa razy dziennie, pięć razy w tygodniu, dwadzieścia razy w miesiącu – to, czy dojazd do miejsca pracy zajmie nam 15 czy 45 minut ... . Warto o tym pamiętać, biorąc też pod uwagę potencjalną zmianę pracy oraz rozwój miasta i okolicy. Jeśli w pobliżu nieruchomości planowane są nowe środki komunikacji (np ...
-
Oczyszczacz powietrza, czyli smog precz z domu!
... dni to bardzo zła jakość powietrza w centrum i na południu kraju. W Gliwicach norma pyłu zawieszonego PM 2,5 ... - zwykle jest to sensor pyłów PM 2,5. Jeśli wykryje on znaczne stężenie tej frakcji włącza wyższy tryb pracy, a po obniżeniu ilości szkodliwych pyłów przełącza oczyszczacz w niższy tryb działania. sterowanie – wieloma urządzeniami można już ...
-
Jesienno-zimowe obowiązki zarządcy nieruchomości
... pracy przysparzają nam również drzewa. Spadające liście mogą być niebezpieczne, zwłaszcza w połączeniu z mokrą nawierzchnią i deszczem. Natura nie ułatwia nam zadania, zwłaszcza w wietrzne dni ... powinien liczyć się z konsekwencjami. Z pewnością zbliża się okres intensywnej pracy dla zarządców nieruchomości. Warto pamiętać, że wszystkie ich działania ...
-
Wynajem biura: jak wybrać idealną przestrzeń elastyczną?
... zaletą powierzchni elastycznych jest właśnie… elastyczność. Można z nich korzystać od pojedynczych dni do wielu lat, nie wynajmując metrów kwadratowych, a dostając usługę skrojoną ... zmienia się organizacja i jej potrzeby, można zmieniać styl pracy, np. przenosić się z open space do pokoi pracy, korzystać więcej lub mniej z sal spotkań, przenieść się ...
-
Koronawirus a praca pośrednika nieruchomości
... odpowiadaj na pytania zadawane przez telefon, e-mail czy Skype. Dokładnie tłumacz, dlaczego w swojej pracy zachowujesz najwyższe środki ostrożności i zachowaj stałe godziny pracy. Poinformuj klientów o możliwości pracy zdalnej - dobrym pomysłem będzie skorzystanie z mediów społecznościowych, które umożliwiają np. zorganizowanie internetowej ...
-
Zimowe obowiązki zarządcy nieruchomości
... pracy przysparzają nam również drzewa. Spadające liście, chociaż wyglądają bajecznie i kolorowo, mogą być niebezpieczne, zwłaszcza w połączeniu z mokrą nawierzchnią i deszczem. Natura nie ułatwia nam zadania, zwłaszcza w wietrzne dni ... ochronnej. Z pewnością zbliża się okres intensywnej pracy dla zarządców nieruchomości. Warto pamiętać, że wszystkie ...
-
Jak obniżyć zużycie energii, ciepła i gazu w obiektach przemysłowych i handlowych?
... wentylatorów czy nawilżacze, ale również energii cieplnej lub chłodu. Dodatkowo minimalizujemy w ten sposób zużycie samych urządzeń wentylacyjnych. Planując nocne ograniczenia pracy instalacji wentylacyjnej, należy mieć na względzie obiekty, w których niektórzy najemcy pracują całą dobę i bezwzględnie zadbać o ich komfort – mówi Łukasz Robakowski ...
-
Wiosenne obowiązki zarządcy nieruchomości
... prace porządkowe. Obowiązków wiosną nie brakuje. Cieplejsze i dłuższe dni to idealny moment na przeglądu stanu budynku i przygotowanie go na kolejny sezon - komentarz Mariusza Łubińskego, prezesa spółki Admus zajmującej się profesjonalnym zarządzaniem nieruchomościami. Charakter pracy zarządcy nieruchomości w dużym stopniu determinują pory roku ...
-
Odśnieżanie chodników: czyj obowiązek?
... do innego zawodu, jeżeli zdarzenie prowadzi do inwalidztwa. W przypadku wyjątkowo nieszczęśliwych wypadków, prowadzących do całkowitej lub częściowej utraty zdolności do pracy zarobkowej, sprawca szkody może zostać zobowiązany do zapłaty renty. Urazy doznane w wyniku poślizgnięcia mają częstokroć nie tylko wymiar fizyczny, ale ...
-
Odstąpienie od umowy z deweloperem nieopłacalne
... się w poszczególnych miastach. Kupujący rzadko korzystają z przysługującego im prawa odstąpienia od umowy z deweloperem. Kryzys na rynku mieszkaniowym poprawił nieco terminowość pracy deweloperów. To, że opóźnienia są dziś raczej wyjątkiem niż regułą nie wynika jednak stąd, że prace na budowach idą sprawniej ...
-
Wykup mieszkania komunalnego
... Każdy chce przecież mieć swoje miejsce, do którego z chęcią wraca po pracy. Mieszkanie komunalne jest niezwykle pomocne tym, których na zakup lokum na ... o zbyciu lokalu mieszkalnego. Będzie się ono ukazywało przez 3 tygodnie. Przez kolejne 21 dni byli właściciele nieruchomości bądź ich spadkobiercy mogą zgłaszać się z wnioskiem o skorzystanie z ...
-
Budowa domu: od czego zacząć?
... wchodzą w etap środka kariery (tzn. mają już za sobą jakiś staż pracy) pragną lepiej zainwestować w swoje życie, budując dom, który niewątpliwie jest inwestycją ... wniosek jest kompletny, pozwolenie wydaje się stosunkowo szybko (termin ustawowy to 65 dni). Finał całkiem bliski ARCHETON radzi, aby w tym czasie wybrać sobie odpowiedniego wykonawcę, ...
-
Zakup domu: jak wybrać odpowiedni?
... jeśli mamy dzieci, budujemy dom zarówno dla siebie jak i dla nich. W pierwszym przypadku mamy wysokie koszty utrzymania nieruchomości oraz mnóstwo pracy w domu, w drugim często zostajemy sami, ponieważ dzieci wybierają inne miejsce zamieszkania. Trzeba również pamiętać, że duży dom trudniej sprzedać. Na ...
-
Odśnieżanie chodnika obowiązkiem właściciela posesji
... warstwy. Jeśli z jakiś przyczyn, nie możemy powierzyć odśnieżania fachowcom, spróbujmy zrobić to sami – z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. Przed przystąpieniem do pracy, skompletujmy potrzebne narzędzia. "Wybierajmy takie narzędzia, które nie uszkodzą połaci dachowej. W tym wypadku sprawdzi się plastikowa łopata lub specjalny drewniany ...
-
Umowa pośrednictwa sprzedaży nieruchomości na wyłączność
... przypadku umowy otwartej. W momencie gdy jesteśmy wyłącznym agentem, mamy pewność, że nakłady naszej pracy się zwrócą – wyjaśnia Agnieszka Grudzińska. Wyłączności jak na lekarstwo Ilość zawieranych umów na ... podobny sposób, jak pośrednicy w Stanach Zjednoczonych. Największym wyzwaniem wydaje się być zmiana systemu pracy oraz umiejętność uświadomienia ...
-
Zakup nieruchomości - dodatkowe opłaty
... . 1564 ze zm.) Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu podatków, rachunkowości, ubezpieczeń i prawa pracy.
-
Podwyżka czynszu najmu mieszkania
... 10. dzień każdego miesiąca kalendarzowego, chyba że przypada on w niedzielę lub święto wolne od pracy - wówczas termin ten przesuwa się najczęściej o jeden dzień. Czynsz najmu na ... podwyżki. Na jego żądanie właściciel ma bowiem obowiązek w ciągu 14 dni przedstawić na piśmie przyczynę podwyżki oraz jej kalkulację. Wynajmujący może uzasadnić podwyżkę ...
-
Najem mieszkania: o czym warto pamiętać?
... , warto zwrócić uwagę na jego lokalizację. Bezpieczna okolica, w której nie grożą nam kradzieże oraz dobry dojazd i komunikacja miejska, do naszej pracy czy uczelni, pozwolą nam poczuć się w nowym mieszkaniu jak w domu. Należy także ocenić, czy stan i wyposażenie wszystkich pomieszczeń nam odpowiada ...
-
Jak podnieść wartość mieszkania?
... nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wieloetapowe przygotowania Jak to zrobić? Przygotowania lokalu do sprzedaży powinny postępować wieloetapowo. Dzięki temu wymagany wkład pracy można rozłożyć w czasie. Warto zadbać o następujące aspekty: Porządek i odświeżenie ścian, Oświetlenie lokalu, Drobne naprawy, Nastrój i pora oględzin. Odświeżenie ma ...
-
Prawo do mieszkania po śmierci lokatora cz.1
... Ponadto użytkować lokal można na podstawie umowy najmu, na przykład od zakładu pracy czy gminy. W zależności od przysługującego nam tytułu do lokalu mamy inne ... czyli mieszkania należące do Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego czy zakładów pracy. Od tych podmiotów zależy jednak decyzja o sprzedaży i jej warunkach. Jeśli mieszkania ...
-
Sprzedaż mieszkania przez pośrednika
... warto sprawdzić? Na przykład przynależność do organizacji zawodowych. W każdym regionie działa stowarzyszenie pośredników, które stara się czuwać nad standardami ich pracy. Można też weryfikować pośrednika „na oko”. Sprawdzić, w jakim biurze pracuje, jak wygląda jego strona internetowa i w jakich serwisach umieszczane są ogłoszenia ...
-
Bezpieczny wynajem mieszkania dla studenta
... ani do przyjemnych. 7. Wnikliwie sprawdź komunikację Bardzo istotna dla wygodnego funkcjonowania w mieście jest dobre połączenie komunikacyjne z centrum, uczelnią lub miejscem pracy. Jeśli masz swój samochód to OK, ale zważywszy na korki, płatne parkingi i rosnące ceny paliwa, lepiej mieć alternatywę w postaci autobusu ...
-
Umowa najmu komercyjnego: koszty eksploatacyjne
... zatem przyjęcie systemu uiszczania opłat eksploatacyjnych z góry. Również przyjęcie miesięcznego rozliczenia przy płatności z dołu nie stanowi optymalnego rozwiązania, bowiem nakład pracy, który comiesięcznie należałoby poczynić w celu rozliczenia kosztów nieruchomości byłby ogromny, zarówno dla wynajmującego jak zarządcy budynku jak i dla najemcy ...
-
Umowa pośrednictwa na wyłączność: plusy i minusy
... powiązanie interesu sprzedającego i pośrednika Dla osób sprzedających mieszkania i korzystających z usług biur pośrednictwa poważnym problemem wydaje się być brak zaufania do pracy agenta. Właściciele znają historie współpracy z nierzetelnymi pośrednikami i boją się, że w ich przypadku będzie podobnie. W tym miejscu pojawia się kwestia ...
-
Odśnieżanie chodników i dachów na osiedlu
... tygodni w roku. Jest to zdecydowanie błędne przekonanie – podkreśla Marcin Sodo. Najczęściej ci sami właściciele nie wiedzą bowiem, że przepisy prawa pracy ściśle regulują kwestię tego, kto może wykonywać takie prace, jak odśnieżanie dachu. Jeśli odśnieżany dach nie jest z każdej strony osłonięty ...