  • 31. Data: 2013-06-28 12:00:05
    Temat: Re: 100m2 dla 6 osob
    Od: s...@g...com

    Miałem nie pisać ale widze że dyskusja zeszła w bok więc napiszę.
    Projekt jest ok.
    Ja bym te schody wypchał na bok domu. Po prawej. Tak aby ta nie podpiwniczona
    przestrzeń była wykorzystana.
    To pozwoli na lepszą ustawność reszty.
    Ale generalnie nie jest źle.
    tylko taki dom nie pomieści wielu szpargołów. Za krzesłami dzieci w ich pokojach jest
    ledwie 1m miejsca. To mało żeby dzieci mogły sie bawić. W rezultacie zabawki pojawią
    się na dole w salonie...
    No i brak miejsca do pracy. Ale cóż na 100m2 nie wszystko sie da zmieścić.

  • 32. Data: 2013-06-28 12:01:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > Liczysz sam dach czy całość (dach + ściany)? Bo jeśli o mnie chodzi to
    > jakbym nie próbował uwalić dwóch kantów w prostopadłościanie to zawsze
    > otrzymuję bryłę o mniejszej powierzchni.

    Slaba maz wyobraznie. A jak dodaj jeszcze kwestie powierzchni uzytkowej
    (analogiczna) to juz calkiem.

    > Wszystko można, ale czy się opłaca.

    Czlowieku, naprawde uwazasz, ze spadzisty jest latwiej zaizolowac?

    > Ale droższy, a piszemy o przypadku samodzielnej budowy więc robocizna jest
    > tania.

    Jestes pewien, ze drozszy?

    > Mniej roboty to fakt, ale taniej nie będzie.

    Ale dachowka czy blacha falista na skosach?

  • 33. Data: 2013-06-28 12:09:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Konkretniej? OK, wrzuć jeszcze tylko widok od strony podwórza, ściany
    > szczytowej,

    Podałem wysokość kondygnacji i kąt nachylenia dachu. Rozmieszczenie okien
    też narysowałem więc łatwo sobie wyobrazić jak to wygląda. Nie chce mi się
    tego rysować bo i tak nie zachowam proporcji a na zabawę w CAD'zie szkoda mi
    czasu.

    > napisz czym tam grzeją.

    gazem

    > i gdzie jest południe.

    Dokładnie nie wiem. Mniej więcej tak jak to narysowałem czyli północ u góry.

    > Nie, ale spodziewałbym się, że na 100m2 będzie tyle przestrzeni co na
    > 100m2

    A konkretnie? Gdzie w tym domu widzisz zmarnowaną przestrzeń?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 34. Data: 2013-06-28 12:39:20
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-27 01:37, Ergie pisze:
    > http://zapodaj.net/32c516a9bd35f.jpg.html

    Też uważam że to dobry, zwarty projekt, z b.dobrze wykorzystaną
    przestrzenią. Pomysł z przesunięciem schodów w piwnicy może się
    wydawać atrakcyjny, ale spowodowałby komplikacje z rozkładem
    pomieszczeń na parterze i poddaszu - a w efekcie komunikacja
    zżarłaby prawdopodobnie więcej miejsca.

    To że centrum życia jest na parterze też ma swoje zalety.

    Nie spodziewałbym się że tyle można zmieścić w budynku 6x9m.
    Z ciekawości jeszcze - jaki jest budulec i grubość ścian?
    Jaka gruba izolacja?

    Pozdrawiam,
    --
    ŁK

  • 35. Data: 2013-06-28 12:51:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Slaba maz wyobraznie.

    Rozumiem że Ty tak celowo dla podtrzymania dyskusji bo chyba nie na
    poważnie? Proszę oto obrazek:
    http://zapodaj.net/2757775a064e9.png.html

    Policz sobie obwód prostokąta a później tego wewnętrznego wielokąta.

    > A jak dodaj jeszcze kwestie powierzchni uzytkowej (analogiczna) to juz
    > calkiem.

    W przypadku dachu płaskiego dodaj jeszcze konieczność umieszczenia gdzieś
    instalacji (np. wentylacja) które normalnie sobie idą ponad poddaszem, więz
    z tą powierzchnią to bym się na Twoim miejscu nie rozpędzał.

    > Czlowieku, naprawde uwazasz, ze spadzisty jest latwiej zaizolowac?

    Człowieku przeczytaj jeszcze raz ze _zrozumieniem_. Czy ja gdzieś pisałem o
    _łatwości_. Pisałem o _kosztach_.

    > Jestes pewien, ze drozszy?

    Tak jestem pewien.

    > Ale dachowka czy blacha falista na skosach?

    A co z czym porównujesz? Chyba nie robisz tego błędu że porównujesz dach
    kryty dachówką która przetrwa sto lat z dachem płaski kryty najtańszą papą
    tekturową która przetrwa 5 lat?

    Oba dachy mogą znacząco różnić się ceną w zależności od pokrycia. W
    przypadku pokrycia o porównywalnej jakości koszt dachu dwuspadowego jest
    mniejszy niż koszt ścian, ich ocieplenia i dachu płaskiego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2013-06-28 13:04:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" napisał w wiadomości grup

    > Nie spodziewałbym się że tyle można zmieścić w budynku 6x9m.
    > Z ciekawości jeszcze - jaki jest budulec i grubość ścian?
    > Jaka gruba izolacja?

    Nie wiem. Jakieś pustaki (Na zdjęciach z budowy widziałem coś
    szaro-niebieskiego) na to ocieplenie ze styropianu. Na oko jakieś 6-8cm

    Nie jest to dom energooszczędny jeśli chodzi o izolacyjność ścian, ale
    dzięki zwartej bryle i relatywnie małej powierzchni tych ścian ZTCW koszty
    ogrzewania są znikome. Sporą część zapotrzebowania na ciepło zaspokajają
    mieszkańcy i sprzęty elektryczne.

    Budynek ma drewniane stropy i ściany wewnętrzne z płyt GK. Przez to ma
    bardzo niską akumulacyjność więc nagrzewa się szybko od słońca. Większym
    problemem niż ogrzewanie jest chłodzenie, ale to załatwia klima połączoną z
    wentylacją mechaniczną.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2013-06-28 13:40:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > http://zapodaj.net/2757775a064e9.png.html
    >
    > Policz sobie obwód prostokąta a później tego wewnętrznego wielokąta.

    E, a czemu wewnetrznego? To tym szpicem ponad prostokatem cieplo psiejsko
    czarodziejsko nie wychodzi?

    Pomijam, ze ten dach masz dziurawy.

    > W przypadku dachu płaskiego dodaj jeszcze konieczność umieszczenia gdzieś
    > instalacji (np. wentylacja) które normalnie sobie idą ponad poddaszem,
    > więz z tą powierzchnią to bym się na Twoim miejscu nie rozpędzał.

    Nie no teraz to poleciales po calosci.

    > Człowieku przeczytaj jeszcze raz ze _zrozumieniem_. Czy ja gdzieś pisałem
    > o _łatwości_. Pisałem o _kosztach_.

    Oki. Czlowieku, naprawde uwazasz, ze spadzisty jest taniej zaizolowac?

    > Tak jestem pewien.

    Masz konkretne kalkulacje? Czy ot tak pewny?

    > A co z czym porównujesz?

    Dachy.

    > Chyba nie robisz tego błędu że porównujesz dach kryty dachówką która
    > przetrwa sto lat z dachem płaski kryty najtańszą papą tekturową która
    > przetrwa 5 lat?

    Nie.

    > Oba dachy mogą znacząco różnić się ceną w zależności od pokrycia. W
    > przypadku pokrycia o porównywalnej jakości koszt dachu dwuspadowego jest
    > mniejszy niż koszt ścian, ich ocieplenia i dachu płaskiego.

    Watpie jakos.

  • 38. Data: 2013-06-28 13:57:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > E, a czemu wewnetrznego? To tym szpicem ponad prostokatem cieplo psiejsko
    > czarodziejsko nie wychodzi?

    ROTFL - Ty dalej nie rozumiesz - kto rozsądny ociepla ten szpic? Ocieplenie
    idzie normalnie po skosach i po suficie - czyli właśnie taką łamaną jaką
    tworzy ten wewnętrzny obrys.

    > Nie no teraz to poleciales po calosci.

    Przemyśl jeszcze raz _całość_ - wyżej piszesz o ocieplaniu tej przestrzeni
    nieużytkowej a teraz chcesz ja pomijać.

    > Człowieku przeczytaj jeszcze raz ze _zrozumieniem_. Czy ja gdzieś pisałem
    > o _łatwości_. Pisałem o _kosztach_.

    Oki. Czlowieku, naprawde uwazasz, ze spadzisty jest taniej zaizolowac?

    I jeszcze jeden i jeszcze raz... Wróć do początku i przeczytaj o czy
    dyskutujemy. Nie kosztach _samej_ izolacji _tylko_ dachu, ale o kosztach
    wybudowania domu, więc przy dachu płaskim masz do zaizolowania więcej ścian.

    > Masz konkretne kalkulacje? Czy ot tak pewny?

    Ot tak - czyli po policzenie tego dla wielu różnych projektów.

    > Dachy.

    A dlaczego tylko dachy, a nie koszt całości?

    > Nie.

    W takim razie koszt dachu dwuspadowego krytego dachówką, będzie niższy niż
    koszt dachu płaskiego i ściany krytej klinkierem i z drugieggo końca skali.
    Koszt dachu skośnego krytego papą będzie niższy niż koszt dachu płaskiego i
    ściany z tynkiem cienkowarstwowym.

    > Watpie jakos.

    Nie jestem misjonarzem nie rozwiewam wątpliwości, ale zawsze możesz sobie to
    policzyć i przestać być niedowiarkiem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2013-06-28 16:18:36
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Podałem wysokość kondygnacji i kąt nachylenia dachu. Rozmieszczenie okien
    > też narysowałem więc łatwo sobie wyobrazić jak to wygląda.

    No to sobie wyobraźmy. Przy 45* i 6m rozpiętości na tej kondygnacji nie ma
    poziomego sufitu.No chyba, że na wysokości 2m. W sumie dla dzieci wystarczy.
    Narysuj sobie licząc kratki, to zobaczysz, że żeby okna miały 1m szerokości
    mogą mieć jedynie 1m wysokości. Chyba, że maja trapezowy kształt. Ale wtedy
    .... strzela oszczędności na rozrywkę. Czy zaczynają się przy podłodze?
    Raczej nie, bo gdzieś muszą być grzejniki. Może podłogówkę w drewnianym
    stropie mają ułożoną? A może nagrzewnicami grzeją? Taką kubaturę to pewnie
    suszarką można ogrzać

    > Nie chce mi się tego rysować bo i tak nie zachowam proporcji a na zabawę w
    > CAD'zie szkoda mi czasu.

    No tak, żeby bawić się w cadzie, trzeba się na tym znać. Nie tylko znać to
    słowo.

    > gazem

    > Dokładnie nie wiem. Mniej więcej tak jak to narysowałem czyli północ u
    > góry.

    sprawdź dokładnie na street view.
    Trzeba być ciężkim idiotą, żeby całą południową ścianę parteru zrobić bez
    okna.

    > A konkretnie? Gdzie w tym domu widzisz zmarnowaną przestrzeń?

    Konkretnie to myślę, że ten dom nie istnieje. Klaustrofobiczne norki o
    takiej wysokości, że żeby zdjąć sweter trzeba usiąść. Kinkiety tam tylko
    mają, czy jarzeniówki na sufitach?

    Odniosę się do informacji z innych Twoich postów:
    1. Ty jedyny najlepszy tropiciel absurdów budowlanych nie byłeś w stanie ze
    zdjęcia rozpoznać materiału budowlanego? Zdjęcie pewnie było nieostre, co?
    Ale grubość styropianu oszacować zdołałeś. Szacun.
    2. Pani tego domu to niechybnie czarownica, skoro potrafi posadzić "czterech
    dzieci" przy pólmetrowej szerokości desce. I jeszzce każde z zeszytem. Czy
    może z tabletem. Pewnie ich stać, bo tanio wybudowali.
    3. Imprezę na 20 osób "z wygodami" to można tam zrobić, ale rotacyjnie.
    Widziałeś kiedyś stół na 10 osób? Jaki był długi? Fakt, może być składany.
    ale zdradź mi, gdzie oni trzymają krzesła? Aaa, pewnie wypożyczają.
    4. Robienie bramy garażowej żeby wprowadzać kosiarkę to już mistrzostwo
    świata w oszczędności.

    Jedno, co muszę Ci oddać to fotograficzna pamięć. W wywiadzie powinieneś
    pracować. Tak z pamięci narysować z wymiarami obcy budynek o trzech
    kondygnacjach. Układ pomieszczeń włąsnego domu bym rozrysował, ale przy
    wymiarach bym poległ. A tu, pow. pomieszczeń poddasza co do 0,1m2.
    Ekstraklasa.

    Wyluzuj i nie mąć ludziom w głowach, bo jeszcze ktoś pomyśli, że w takim
    czymś można wygodnie mieszkać.

    mcs

  • 40. Data: 2013-06-28 17:16:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No to sobie wyobraźmy. Przy 45* i 6m rozpiętości na tej kondygnacji nie ma
    > poziomego sufitu.No chyba, że na wysokości 2m. W sumie dla dzieci
    > wystarczy.

    Coś nie tak te Twoje wyliczenia. Przy 6 m szerokości i wysokości
    pomieszczenia 2,4m wychodzi mi że środkowy 1,2m jest płaski. W
    rzeczywistości płaski jest szerszy kawałek. Bo dach opiera się na wysokości
    20cm od poziomu podłogi, tam gdzie kończy się część nieużytkowa jest 1,2m
    wysokości.

    W przekroju pomieszczenie na piętrze zaczyna się od wysokości 1,2m , dalej
    jest 1,2m skosu, 1,6m poziomego sufitu i z drugiej strony schodzimy w dół na
    1,2m wysokości.

> [...]
    > kształt. Ale wtedy .... strzela oszczędności na rozrywkę. Czy zaczynają
    > się przy podłodze? Raczej nie, bo gdzieś muszą być grzejniki. Może

    Są normlane okna i grzejniki pod nimi

> [...]
    > suszarką można ogrzać

    > No tak, żeby bawić się w cadzie, trzeba się na tym znać. Nie tylko znać to

    Nie rozpędzaj się zanadto w swoich przypuszczeniach. Na co dzień do rysunków
    2D używam darmowego SoliEdge, ale w AutoCadzie i Microstation też zdarzało
    mi się pracować. Wiedzę aby zrobić prosty szkic mam wystarczającą, ale nie
    przychodzi mi to tak szybko jak zabranie dziecku mazaka i narysowanie na
    kartce z zeszytu.

    > gazem

    > sprawdź dokładnie na street view.

    Po prostu zadzwoniłem i zapytałem, może być :-) Właściciel sam dokładnie nie
    wie, ale z dokładnością do kilkunastu stopni tak jest usytuowany dom.

    > Trzeba być ciężkim idiotą, żeby całą południową ścianę parteru zrobić bez
    > okna.

    Jest okno nad schodami które dzięki ażurowej ścianie między schodami a
    salonem doświetla też salon. Ten do mjest tak mały że wystarczyłaby połowa
    okien które ma by było jasno, taki jaki jest jest łatwiejszy w meblowaniu. W
    sypiali na parterze przeniesienie okna ze ściany wschodniej na południową
    jest bez sensu bo tylko sprawia że pokój staje się mniej ustawny, a nic nie
    wnosi. W salonie jest wystarczająco dużo światła dzięki trzem oknom od
    strony zachodniej. Co by miało poprawić przeniesienie jednego lub dwóch z
    nich na ścianę południową?

    > Konkretnie to myślę, że ten dom nie istnieje.

    Podobnych domów z tą różnicą że w technologii szkieletowej istnieją w Polsce
    dziesiątki - były seryjnie "produkowane" na przełomie lat 70 i 80-tych i to
    właśnie one były inspiracją dla tego projektu.

    > Klaustrofobiczne norki o takiej wysokości, że żeby zdjąć sweter trzeba
    > usiąść. Kinkiety tam tylko mają, czy jarzeniówki na sufitach?

    Zrobiłeś błąd w obliczeniach i teraz wyciągasz błędne wnioski.

    > Odniosę się do informacji z innych Twoich postów:
    > 1. Ty jedyny najlepszy tropiciel absurdów budowlanych nie byłeś w stanie
    > ze zdjęcia rozpoznać materiału budowlanego?

    Nie było mnie przy budowie. Widziałem zdjęcia nieotynkowanej ściany - ot
    ściana z pustaków jakich wiele. Nie była to ceramika, nie był to BK jakiej
    informacji jeszcze potrzebujesz? W latach 90-tych praktycznie w każdej
    gminie był "garażowy" producent takich pustaków.

    > Zdjęcie pewnie było nieostre, co?
    > Ale grubość styropianu oszacować zdołałeś. Szacun.

    Z dokładnością do 30%. Zaiste wyczyn. Wystarczy wychylić się przez otwarte
    okno.

    > 2. Pani tego domu to niechybnie czarownica, skoro potrafi posadzić
    > "czterech dzieci" przy pólmetrowej szerokości desce. I jeszzce każde z
    > zeszytem. Czy może z tabletem. Pewnie ich stać, bo tanio wybudowali.

    Masz jakiś zły dzień? Mało to rodzin wielodzietnych żyje w mieszkaniach z
    mniejszymi kuchniami i nie maja tego problemu.

    > 3. Imprezę na 20 osób "z wygodami" to można tam zrobić, ale rotacyjnie.
    > Widziałeś kiedyś stół na 10 osób? Jaki był długi? Fakt, może być składany.
    > ale zdradź mi, gdzie oni trzymają krzesła? Aaa, pewnie wypożyczają.

    O krzesłach składanych też nie słyszałeś?

    > 4. Robienie bramy garażowej żeby wprowadzać kosiarkę to już mistrzostwo
    > świata w oszczędności.

    Zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż budowanie domku na narzędzia gdzieś w
    ogrodzie.

> [...]
    > kondygnacjach. Układ pomieszczeń włąsnego domu bym rozrysował, ale przy
    > wymiarach bym poległ. A tu, pow. pomieszczeń poddasza co do 0,1m2.

    Powierzchnię wyliczyłem z rysunku, a wymiary są zaokrąglone. Ale to nie
    istotne i tak nie uwierzysz gdy Ci napiszę prawdę, że sam ten dom kilka lat
    temu obmierzyłem (tak jak i kilka innych), a zrobiłem to gdy projektowałem
    swój dom. Po prostu wzrok może mylić, więc zmierzyłem sobie kilka kuchni,
    kilka salonów itd. i na tej podstawie mając w pamięci jaki kto miał układ
    mebli przyjąłem minimalne wymiary swojego domu. Np. Na podstawie tej
    konkretnej kuchni zmniejszyłem swoją kuchnię w nowym domu, bo w pierwotnym
    projekcie była za duża, więc skora mniejsza może być funkcjonalna to wolałem
    zbędną powierzchnię przeznaczyć na coś innego.

    > Wyluzuj i nie mąć ludziom w głowach, bo jeszcze ktoś pomyśli, że w takim
    > czymś można wygodnie mieszkać.

    Jak pisałem podobnych domów jest wiele i ludzie w nich mieszkają, a wygoda
    to pojęcie względne. Są tacy dla których 300m2 to za mało, a są tacy co
    pamiętają jak w latach 60/70-tych na 60m2 dla 5 osób to był szczyt luksusu,
    a jak ktoś miał 45 to już się cieszył.

    Pozdrawiam
    Ergie