  • 51. Data: 2013-07-01 13:39:12
    Temat: Re: 100m2 dla 6 osob
    Od: "mcs" <...@...pl>

    news:kqrnrm$kn0$1@node2.news.atman.pl...

    > Mieści się dowolne okno lub okna o łącznej szerokości do 180cm - to wynika
    > z prostej geometrii. Wierzę, że sam jesteś w stanie do tego dojść.

    No jestem. Czyli zakładasz okno wys. 140cm 90 cm od podłogi. Ściana na
    oknem jest ze styropianu? Czy bloczki murowane są na ramie okiennej?
    Zamiast zachwalać nadmiar miejsca mogłeś napisać, że gość co to wybudował
    dał d... robiąc dwa okna zamiast jednego o większej sumarycznej powierzchni
    szyby.

    > W rzeczywistości są dwa. Nie mam pojęcia jakie szerokie. Mogę tylko
    > zgadywać, że maja po około 70cm szerokości i około 30cm ściany między
    > nimi. Ale równie dobrze może to być 20 albo 40cm - to tak uprzedzając
    > Twoje posty - z linijką tych okien nie mierzyłem.

    Pewnie zrobił je po 70 cm szerokie żeby trudniej go było z łuku ranić

    > Skoro tak uważnie śledzisz wszystkie moje wypowiedzi i wytykasz urojone
    > błędy to powinieneś wiedzieć

    Dlaczego zaraz urojone? Wcale na urojone nie wyglądają

    : Mają sporo sprzętu który gdzieś trzeba trzymać
> [...]
    > garażem ma się "trochę" wygodniejszy dostęp do sprzętu i można go mieć
    > "trochę" więcej. Trzymanie 6 rowerów w mieszkaniu jest oczywiście możliwe,
    > ale nie nazwałbym tego wygodą, a rowery to dopiero początek.
    >
    > Oczywiście można też poranna kawę wypić na dworze, albo wieczorkiem zrobić
    > sobie grilla, maluchy mają gdzie kopać piłkę albo bawić się w piaskownicy
    > nie będącej kuwetą dla okolicznych zwierząt. Można mieć własny sad, świeże
    > warzywa i zioła na wyciągnięcie ręki itd. Nawet największe mieszkanie nie
    > zapewnia tylu możliwości co najmniejszy domek na własnej działce.

    Pod powyższym podpisuję się obiema rękami. Tylko takie rzeczy to w domu, nie
    w namiastce.
    I tak właściciele tej chatynki to farciarze, że jednopłciowe lub "sparowane"
    dzieci mają.

    pozdrawiam
    mcs

  • 52. Data: 2013-07-01 13:39:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie rozumiem, co przylega do boków?

    Tluszcz.

    > Proszę:
    > "Nie, zalezy od calki przenikalnosci cieplnej po calej powierzchni.
    >
    > No i teraz po pierwsze trzeba by porownac te powierzchnie (dwospadowy
    > chyba
    > jest wiekszy od plaskiego)."

    Jesli tu widzisz cos o ocieplaniu przestrzeni nieuzytwkowej to jestes
    idiota.

    EOT. Matolku.

  • 53. Data: 2013-07-01 13:59:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Tluszcz.

    Jestem pewien że setki czytaczy wyniosą wielką mądrość z Tej wypowiedzi.
    Dobrze że to napisałeś - przysłużyłeś się wszystkim budującym i następne
    pokolenia będą Ci wdzięczne. Na drugi raz proponuję pamiętać o zasadzie:
    piłeś - nie pisz!

    > Jesli tu widzisz cos o ocieplaniu przestrzeni nieuzytwkowej to jestes
    > idiota.

    Niech Ci będzie, nazywaj sobie mnie jak chcesz, mnie to nie rusza :-) Co nie
    zmienia _faktu_ że powierzchnia do ocieplenia (ściany + skosu + sufit) przy
    dachu dwuspadowym jest mniejsza niż przy dachu płaskim (ściany + sufit).
    Nazywaniem mnie idiota nie zmienisz matematyki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 54. Data: 2013-07-01 14:14:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No jestem. Czyli zakładasz okno wys. 140cm 90 cm od podłogi.

    Jeśli 90cm od podłogi to wysokość 130cm.

    > Ściana na oknem jest ze styropianu? Czy bloczki murowane są na ramie
    > okiennej?

    Nie rozumiem problemu? Tam się normalnie mieści nadproże oparte po obu
    stronach i na środku. Gdzie widzisz problem konstrukcyjny?

    > Zamiast zachwalać nadmiar miejsca mogłeś napisać, że gość co to wybudował
    > dał d... robiąc dwa okna zamiast jednego o większej sumarycznej
    > powierzchni szyby.

    Znowu jakieś teoretyzowanie - po co większa powierzchnia szyby? Tam jest
    wystarczająco jasno. A kwestia dwa wąskie okna kontra jedno szerokie to
    kwestia gustu - w tym przypadku ani konstrukcyjnie ani jeśli chodzi o
    oświetlenie nie ma to znaczenia.

    > Pewnie zrobił je po 70 cm szerokie żeby trudniej go było z łuku ranić

    I po co znowu ten sarkazm? To _jest_ kwestia gustu. Użytkowo nie ma to
    znaczenia poza jakimś tam dodatkowym mostkiem cieplnym na dwóch więcej
    krawedziach otworu okiennego.

    > Dlaczego zaraz urojone? Wcale na urojone nie wyglądają

    - wysokość 2,4m, tylko jedno okno od południa, dwie łazienki, dwa wąskie
    okna zamiast jednego szerokiego itd. to nie są _błędy_ a _wybory_.

    [ciach]

    > Pod powyższym podpisuję się obiema rękami. Tylko takie rzeczy to w domu,
    > nie w namiastce.

    Ale to jest właśnie kwestia wyborów. Jeden woli mieszkać w "domu" i nie mieć
    kasy na nic więcej, a drugi mieszkać w "namiastce" i aktywnie spędzać życie.

    > I tak właściciele tej chatynki to farciarze, że jednopłciowe lub
    > "sparowane" dzieci mają.

    "Sparowane". Dzieci były najpierw, a później decyzja o budowie takiego a nie
    innego domu., pewnie jakby było inaczej to albo podział góry na dwa pokoje
    byłby inny - przesunięcie łazienki kosztem mniejszej sypialni, albo zupełnie
    inny projekt.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 55. Data: 2013-07-01 14:17:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > przy dachu dwuspadowym jest mniejsza niż przy dachu płaskim (ściany +
    > sufit). Nazywaniem mnie idiota nie zmienisz matematyki.

    Sam sie nazwales idiota, ja tylko napisem, ze "Jesli tu widzisz cos o
    ocieplaniu przestrzeni nieuzytwkowej to jestes idiota."

  • 56. Data: 2013-07-01 14:30:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Sam sie nazwales idiota, ja tylko napisem, ze "Jesli tu widzisz cos o
    > ocieplaniu przestrzeni nieuzytwkowej to jestes idiota."

    Hmm, dyskutowaliśmy o powierzchni do ocieplenia, więc jeśli nie o to Ci
    chodziło to skąd ta rzekomo większa powierzchnia przy dachu dwuspadowym?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 57. Data: 2013-07-01 15:20:20
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Jeśli 90cm od podłogi to wysokość 130cm.
    >
    > Nie rozumiem problemu? Tam się normalnie mieści nadproże oparte po obu
    > stronach i na środku. Gdzie widzisz problem konstrukcyjny?

    Widocznie ja znam trochę inną geometrię i statykę. Chyba, że zaraz okaże
    się, ze to nie jest 6m , tylko 6,5 albo nawet 6,8 szerokości.

> [...]
    > pokoje byłby inny - przesunięcie łazienki kosztem mniejszej sypialni, albo

    Zakładając, że budowe rozpoczęto po urodzeniu ostatniego dziecka, pani domu
    sadza w mikroskopijnej kuchni 13, 14, 15 i 16 - latków i pilnuje jak jedzą
    śniadanie ;-)

    Dobra Ergi. WYGRAŁEŚ!!. Poddaję się!. Nigdy więcej nie wdam się z Toba w
    dyskusję, bo jeszcze ktoś pomysli, że ja truskawki cukrem

    uszanowanie
    mcs

  • 58. Data: 2013-07-01 15:56:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >

    > Widocznie ja znam trochę inną geometrię i statykę. Chyba, że zaraz okaże
    > się, ze to nie jest 6m , tylko 6,5 albo nawet 6,8 szerokości.

    Nie nie ma - tego wymiaru jestem pewien. Narysuj to sobie to zobaczysz: przy
    oknie szerokości 180cm umieszczonym 20cm od sufitu nadproże wysokości 10cm,
    będzie miało bo bokach kilkanaście centymetrów oparcia zakładając ze ściany
    szczytowe nie są wymurowane do końca i zostały od strony połaci obłożone
    styropianem, co w latach 90-tych nie było takie powszechne.

    > Zakładając, że budowe rozpoczęto po urodzeniu ostatniego dziecka, pani
    > domu sadza w mikroskopijnej kuchni 13, 14, 15 i 16 - latków i pilnuje jak
    > jedzą śniadanie ;-)

    ??? Skąd założenie że maja akurat tyle lat i dlaczego mieliby się rodzić co
    roku?

    Dwie dziewczyny są na studiach a dwóch chłopaków w szkole średniej, ale w
    których klasach to nie mam pojęcia - nigdy nie miałem pamięci ani do imion
    ani do wieku dzieci znajomych.

    > Dobra Ergi. WYGRAŁEŚ!!. Poddaję się!. Nigdy więcej nie wdam się z Toba w
    > dyskusję, bo jeszcze ktoś pomysli, że ja truskawki cukrem

    ??? Nie rozumiem. Co miałbym wygrać albo przegrać odpowiadając na Twoje
    pytania nawet jeśli były złośliwe albo nie mające związku z projektem?
    Dwie osoby poprosiły mnie o wrzucenie projektu to go wrzuciłem i tyle. Nie
    mój dom, nie ja go projektowałem i nie ja w nim mieszkam. Nawet przy budowie
    mnie nie było bo wtedy jeszcze mnie to w ogóle nie interesowało. Ja tu nie
    mam nic do wygrywania ani przegrywania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 59. Data: 2013-07-01 17:00:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Dobra Ergi. WYGRAŁEŚ!!.

    Ergi zawsze wygrywa.

  • 60. Data: 2013-07-01 17:01:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Hmm, dyskutowaliśmy o powierzchni do ocieplenia, więc jeśli nie o to Ci
    > chodziło to skąd ta rzekomo większa powierzchnia przy dachu dwuspadowym?

    Jednak sam tez napisze, ze jestes idiota.