  • 11. Data: 2010-12-02 06:38:46
    Temat: Re: 44% mocy pieca
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Yzedef wrote:

    > :) Maniek cos mi sie wydaje żę przy takich morozach to piec za bardzo
    > jednak nie moduluje przy ogrzewaniu :) przynajmniej moj, caly czas
    > pracuje na 18kw tak sie zastanawiam czy dziada recznie nie ograniczyc
    > do jakis 14 :)

    a po co ma pracowac na 18kW jak zapotrzebowanie dla -20 wynosi pewnie z 7 kW
    :)

    18kW jest potrzebn do podgrzewania wody cwu

  • 12. Data: 2010-12-02 09:06:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Strach zajzec. :-DD

    Dokladnie, ja nie patrze, jeszcze by mi przyszlo do glowy obnizyc
    temperature w domu.

  • 13. Data: 2010-12-02 09:07:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...

    > Ja pierdu jak zimno, gdzie Ty mieszkasz. I co w takie zimno robi krowa
    > z lapami do samej ziemi ??!

    Marznie.

  • 14. Data: 2010-12-02 17:51:51
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    > a po co ma pracowac na 18kW jak zapotrzebowanie dla -20 wynosi pewnie z 7
    > kW :)
    >
    > 18kW jest potrzebn do podgrzewania wody cwu

    Nie każdy ma takie zapotrzebowanie jak ty, pozatym piec nie pracuje 24h
    tylko jak dostanie sygnal ze sterownika i zanim zimne grzejniki zagrzeje do
    temp. roboczej to leci na pelen gwizdek ktory ma ustawiony na poziomie 18kw.
    inna sprawa jest tez iz budynek mam nieocpelony styro :) gdyz w tym sezonie
    na to funduszy braklo... bedzie porownanie za rok jak ocieple jaka to
    przynosi oszczednosc :)

  • 15. Data: 2010-12-02 18:01:37
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.tobrudasy.onet.pl>

    Ja mam domek-klocek z lat 80, suporex ocieplony powietrzem ;)
    Przy -12/-15 poszło 19 m3 w ciągu doby (c.o.+woda+kuchenka);
    temperatura w pokojach 19-21 stopni. Trza chyba będzie coś
    podocieplać w przyszłym roku... :)

  • 16. Data: 2010-12-02 18:19:46
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Yzedef" <x...@x...xx> wrote:

> [...]
    > do temp. roboczej to leci na pelen gwizdek ktory ma ustawiony na poziomie

    To nie sterownik tylko termostat. Mam taki do akwarium i tu się sprawdza.
    Współczesne nowoczesne kotły, nawet bez sterowania pogodowego, modulują moc
    aby wlaśnie nie pracować na pełen gwizdek. To jest nieefektywne i mało
    komfortowe.

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2010-12-02 18:26:24
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "ikarek" <l...@p...spamerzy.tobrudasy.onet.pl> wrote:
    > Ja mam domek-klocek z lat 80, suporex ocieplony powietrzem ;)
    > Przy -12/-15 poszło 19 m3 w ciągu doby (c.o.+woda+kuchenka);
    > temperatura w pokojach 19-21 stopni. Trza chyba będzie coś
    > podocieplać w przyszłym roku... :)

    Moi rodzice mają dom z MAXa + 5cm styro + cegła. W dachu wełna 25cm.
    Przy -10 idzie 25m3/dobę przy temperaturze wewn. 16 w nocy, 18 w dzień.
    Spadło z ponad 30m3 gdy uruchomiliśmy sterowanie pogodowe. Chodzilem po domu
    kilka dni z kamerą termowizyjną, narobiłem setki zdjęć. Są tam jakieś drobne
    niedociągnięcia, ale generalnie nie ma się do czego przyczepić. Dom ma ponad
    400m2 i 4 kondygnacje. Ewidentnie brakuje solidnego ocieplenia.

    --
    Bartek

  • 18. Data: 2010-12-02 19:27:51
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.tobrudasy.onet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message
> [...]
    > ma ponad 400m2 i 4 kondygnacje. Ewidentnie brakuje solidnego ocieplenia.

    No ale 400 m2, to jest duza powierzchnia, znacznie większa niż
    u mnie (niecałe 130 m2). Temp. w nocy też mam 16st., a w godz.
    6-23, mam 19st; regulacja pogodowa tez jest. Jeszcze niby jakąś
    modulację mogę włączyć (w tej chwili mam tam ustawienie on/off)
    - włącze i zobacze co się stanie :)

  • 19. Data: 2010-12-02 20:29:39
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

> [...]
    > moc aby wlaśnie nie pracować na pełen gwizdek. To jest nieefektywne i mało

    Rozumiem iż kolega lepiej wie niz ja co mam w domu ?, skoro na zewnatrz
    jest -16 to dla mnie logicznym jest ze piec aby zagrzac grzejniki musi
    jechac z pelna moca, a dopiero gdy osjagnie temp. odpowiednja moze
    modulowac... wszystko tez zalezy od krzywej pogodowej, no chyba ze ma
    modulowac i grzac z mocna minimalna jaka ma moj piec 4KW :) pytanie tylko
    czy wogole cos zagrzeje, w domu mam ~168 zeberek alu, 2 podlogowki nieduze
    oraz 2 drabinki.

  • 20. Data: 2010-12-02 21:49:26
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Yzedef" <x...@x...xx> wrote:

> [...]
    > czy wogole cos zagrzeje, w domu mam ~168 zeberek alu, 2 podlogowki nieduze

    Ależ skąd :-) odrobina sarkazmu to tylko pretekst do dyskusji :-)
    Marek już napisał: kocioł ma taką moc do podgrzewania cwu. Żebyś po
    napuszczeniu pełnej wanny gorącej wody przez żonę, nie musiał czekać godziny
    na zagrzanie wody na swoją kąpiel. Nie wiem jaki masz dom, ale u mnie te 4kW
    przy lekkim mrozie spokojnie by wystarczyły. Dom z powierzchnią mieszkalną
    (bez garażu) 180m2.
    Teraz przy -17 kocioł grzeje mi wodę do temp. 47 z mocą minimalną. Płomyk
    jest taki jak na kuchence gazowej w 1/4 nastawy, a w kotle słychać tylko
    buczenie pompy. I tak załącza się parę razy na godzinę. I naprawdę moduluje,
    nie po zagrzaniu do żądanej temperatury, ale od samego startu.

    --
    Bartek