-
21. Data: 2021-06-10 13:09:08
Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>
Wydaje mi się, że Szanowni grupowicze zapominają, że problem akumulatorów energii dla
pojedynczych gospodarstw może zostać rozwiązany przez wykorzystanie akumulatorów w
samochodach elektrycznych!
Na razie brzmi to jak jakieś bajki, ale chyba nie ma innej przyszłości dla
motoryzacji (no, może samochody "wodorowe").
Wydaje mi się, że postęp w tej dziedzinie i opodatkowanie paliw kopalnych wymusi
takie relacje cenowe, że za kilka lat elektryki będą w cenie spalinowych, a co za tym
idzie samochody te staną się dość powszechne.
A jak już będziemy mieli taki samochód pod domem, będzie mógł zbierać energię
produkowaną w panelach, a wieczorem oddawać część na potrzeby domu.
Niestety zimą dalej skazani będziemy na prąd z gniazdka. A skąd on się w tym gniazdku
pojawi - tego niestety nie wiem. Ale raczej z nie będzie pochodził z paliw kopalnych.
zdrowie
ps nie zapominajmy o pani Malinkiewicz i jej fabryce perowskitów. Mimo nieco niższej
wydajności od paneli krzemowych, wygrywają ceną i "elastycznością". Ta technologia
może wiele zmienić.
-
22. Data: 2021-06-10 13:57:51
Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2021-06-10 o 04:09 -0700, Czesio Wesoły napisał:
> A jak już będziemy mieli taki samochód pod domem, będzie mógł zbierać
> energię produkowaną w panelach, a wieczorem oddawać część na potrzeby
> domu.
Ja się tu naiwnie zapytam: po co komu samochód, jeśli miałby stać pod
domem dzień i noc?
Mateusz
-
23. Data: 2021-06-10 14:22:24
Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>
> Ja się tu naiwnie zapytam: po co komu samochód, jeśli miałby stać pod
> domem dzień i noc?
OK to przyznaję to pewna słabość tego założenia, samochód rzeczywiście z reguły jest
kilka poza domem (chociaż nocą to z reguły tam jest :) ). Ale podejrzewam że część
osób będzie mogła jednak z tej opcji skorzystać. Dodatkowo koncepcja V2G (vehicle to
grid) nie jest nowa i jeśli będzie miała odpowiednich sponsorów może się upowszechnić
(https://orpa.pl/v2g-pojazdy-elektryczne-jako-mobiln
e-magazyny-energii/?gclid=Cj0KCQjw8IaGBhCHARIsAGIRRY
p1onqKidCtF8rWuZ8nFlR6iI6XeyXf4X_wwA2aPgY1Eca68o_76-
8aAl2fEALw_wcB)
-
24. Data: 2021-06-10 14:43:14
Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
On 10.06.2021 13:09, Czesio Wesoły wrote:
> Szanowni grupowicze zapominają, że problem akumulatorów energii dla pojedynczych
gospodarstw może zostać rozwiązany przez wykorzystanie akumulatorów w samochodach
elektrycznych!
Aktualnie to wszyscy producenci dokładnie tego zabraniają pod rygorem
utraty gwarancji. A Tesla nie tylko pobiera dane, ale także wysyła - w
tym o poborze energii z akumulatora.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
25. Data: 2021-06-10 17:48:37
Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
Od: ptoki <s...@g...com>
czwartek, 10 czerwca 2021 o 06:09:09 UTC-5 Czesio Wesoły napisał(a):
> Wydaje mi się, że Szanowni grupowicze zapominają, że problem akumulatorów energii
dla pojedynczych gospodarstw może zostać rozwiązany przez wykorzystanie akumulatorów
w samochodach elektrycznych!
Nie zapominaja tylko to rozwiazanie jest kolejnym plastrem na syfa.
> Na razie brzmi to jak jakieś bajki, ale chyba nie ma innej przyszłości dla
motoryzacji (no, może samochody "wodorowe").
> Wydaje mi się, że postęp w tej dziedzinie i opodatkowanie paliw kopalnych wymusi
takie relacje cenowe, że za kilka lat elektryki będą w cenie spalinowych, a co za tym
idzie samochody te staną się dość powszechne.
> A jak już będziemy mieli taki samochód pod domem, będzie mógł zbierać energię
produkowaną w panelach, a wieczorem oddawać część na potrzeby domu.
>
No bedzie mogl. Ale praktyka bedzie taka ze akumulatory beda dopasowane rozmiarem do
popularnego zuzycia/zasiegu plus dajmy na to 20-30% i dokladnie tyle sobie bedziesz
mogl praktycznie zmagazynowac.
A producenci w pogoni za cena wlasnie tak minimalne akumulatory beda sprzedawac w ich
samochodach.
Dzis tesla ma te 50-80kWh pojemnosci. Jak patrze na swoje zuzycie to mam okolice
10-12kWh na dobe. Wiec od wielkiej biedy mozna by skladowac energie ze solarow w
aucie.
Tyle ze auto w dzien pod praca stoi. To musial bym oddac energie do sieci (po
25groszy za kWh) i odebrac pod praca (za 50groszy - pi*oko). Dziennie to dajmy n ato
2,5 pln. Miesiecznie 75. Nie malo, nie duzo.
Prosciej po prostu miec swoj akumulator w domu a instalacje na tyle duza aby nawet w
zimie te 12kWh sie zrobilo.
Ale grzac sie trzeba nadal czyms innym...
> Niestety zimą dalej skazani będziemy na prąd z gniazdka. A skąd on się w tym
gniazdku pojawi - tego niestety nie wiem. Ale raczej z nie będzie pochodził z paliw
kopalnych.
>
Ogolnie jak nie bedzie tanich akumulatorow to bedzie kiepsko.
> zdrowie
>
> ps nie zapominajmy o pani Malinkiewicz i jej fabryce perowskitów. Mimo nieco
niższej wydajności od paneli krzemowych, wygrywają ceną i "elastycznością". Ta
technologia może wiele zmienić.
Ano moze. I sadze ze jakby doszlo do sytuacji ze taniej jest po prostu odlaczyc czesc
paneli niz na sile pchac w siec to reszta ekosystemu elektrycznego juz nie bedzie
problemem.
te wspomniane 10kWh na dobe to okolice 15-20 sztuk akumulatorow olowiowych.
Sztuka to liczmy 200-270pln. Wychodzi jakies 3500-4000 za akumulatory.
Oczywiscie ich trwalosc nie bedzie okrutna w takim cyklu ale daje pojecie o
ewentualnych kosztach.
-
26. Data: 2021-06-10 18:19:40
Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
czwartek, 10 czerwca 2021 o 17:48:38 UTC+2 ptoki napisał(a):
> czwartek, 10 czerwca 2021 o 06:09:09 UTC-5 Czesio Wesoły napisał(a):
> > Wydaje mi się, że Szanowni grupowicze zapominają, że problem akumulatorów energii
dla pojedynczych gospodarstw może zostać rozwiązany przez wykorzystanie akumulatorów
w samochodach elektrycznych!
> Nie zapominaja tylko to rozwiazanie jest kolejnym plastrem na syfa.
> > Na razie brzmi to jak jakieś bajki, ale chyba nie ma innej przyszłości dla
motoryzacji (no, może samochody "wodorowe").
> > Wydaje mi się, że postęp w tej dziedzinie i opodatkowanie paliw kopalnych wymusi
takie relacje cenowe, że za kilka lat elektryki będą w cenie spalinowych, a co za tym
idzie samochody te staną się dość powszechne.
> > A jak już będziemy mieli taki samochód pod domem, będzie mógł zbierać energię
produkowaną w panelach, a wieczorem oddawać część na potrzeby domu.
> >
> No bedzie mogl. Ale praktyka bedzie taka ze akumulatory beda dopasowane rozmiarem
do popularnego zuzycia/zasiegu plus dajmy na to 20-30% i dokladnie tyle sobie
bedziesz mogl praktycznie zmagazynowac.
> A producenci w pogoni za cena wlasnie tak minimalne akumulatory beda sprzedawac w
ich samochodach.
>
> Dzis tesla ma te 50-80kWh pojemnosci. Jak patrze na swoje zuzycie to mam okolice
10-12kWh na dobe. Wiec od wielkiej biedy mozna by skladowac energie ze solarow w
aucie.
> Tyle ze auto w dzien pod praca stoi. To musial bym oddac energie do sieci (po
25groszy za kWh) i odebrac pod praca (za 50groszy - pi*oko). Dziennie to dajmy n ato
2,5 pln. Miesiecznie 75. Nie malo, nie duzo.
> Prosciej po prostu miec swoj akumulator w domu a instalacje na tyle duza aby nawet
w zimie te 12kWh sie zrobilo.
>
> Ale grzac sie trzeba nadal czyms innym...
> > Niestety zimą dalej skazani będziemy na prąd z gniazdka. A skąd on się w tym
gniazdku pojawi - tego niestety nie wiem. Ale raczej z nie będzie pochodził z paliw
kopalnych.
> >
> Ogolnie jak nie bedzie tanich akumulatorow to bedzie kiepsko.
> > zdrowie
> >
> > ps nie zapominajmy o pani Malinkiewicz i jej fabryce perowskitów. Mimo nieco
niższej wydajności od paneli krzemowych, wygrywają ceną i "elastycznością". Ta
technologia może wiele zmienić.
> Ano moze. I sadze ze jakby doszlo do sytuacji ze taniej jest po prostu odlaczyc
czesc paneli niz na sile pchac w siec to reszta ekosystemu elektrycznego juz nie
bedzie problemem.
> te wspomniane 10kWh na dobe to okolice 15-20 sztuk akumulatorow olowiowych.
>
> Sztuka to liczmy 200-270pln. Wychodzi jakies 3500-4000 za akumulatory.
> Oczywiscie ich trwalosc nie bedzie okrutna w takim cyklu ale daje pojecie o
ewentualnych kosztach.
Idź no ptaki w krzaki. Wpisz na allegro akumulator do wózka widłowego. Za 4300 można
kupić sztukę mówkę nie smigana co w mniej się zmieści 4300 kWh. Po chuj brać
samochodowe? Chyba tylko dlatego że do pracy jako magazyn prądu absolutnie się nie
nadają. W warunkach użytkowania domowego bateria akumulatorów od wozka wytrzyma nie
mniej niż 10 lat. Przy akumulatorze jak w przykładzie bez ograniczeń można zrobić
pranie, uruchomić zmywarke, czajnik elektryczny. Oczywiście nie jednocześnie.
Ogrzewać można gazem z butli. Przy dobrze ocieplony domu grzania gazem z butli nie
będzie stanowił problemu finansowego. Awaryjnie można mieć agregat prądotwórczy
zasilany płynnym gazem. W zimę może stanowić dodatkowe źródło ciepła. Jak wykorzystać
gaz dwa razy czyli do zrobienia prądu i ciepło jakie wytwarza silnik do ogrzewania
gaz płynny może być do finansowego przełknięcia. Ważną cechą akumulatora do wózka
jest to ze składa się z pojedynczych cel. Czyli jest naprawialny. Do tego firmy
robiące remonty takich akumulatorów dziwnie tanio liczą jeśli zdać zużyte/popsute
cele.
-
27. Data: 2021-06-10 20:40:03
Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
Od: Kris <k...@g...com>
czwartek, 10 czerwca 2021 o 10:29:47 UTC+2 Janusz napisał(a):
>
> A to ciekawe, bo przy tym blockocie czytałem że jest odwrotnie,
> widzocznie dziennikarz coś źle przeczytał :) Ale tam energia droga w
> szczycie więc widocznie takie magazyny się szybko zwracają, nie mówiąc
> już że ich na to stać dlatego wracając na nasze podwórko to u nas tego
> nie widze zbyt szbko, będzie jak z samochodami elektrycznymi.
Ale tam energia droga przez fv właśnie.
Poczytaj jak przez fv tam energia zdrozala
-
28. Data: 2021-06-10 20:45:49
Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
On 10.06.2021 18:19, Zenek Kapelinder wrote:
> Wpisz na allegro akumulator do wózka widłowego. Za 4300 można kupić sztukę mówkę
nie smigana co w mniej się zmieści 4300 kWh.
Pokaż na której aukcji, żebyśmy wszyscy mogli się pośmiać.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
29. Data: 2021-06-10 21:31:09
Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
czwartek, 10 czerwca 2021 o 20:45:51 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> On 10.06.2021 18:19, Zenek Kapelinder wrote:
> > Wpisz na allegro akumulator do wózka widłowego. Za 4300 można kupić sztukę mówkę
nie smigana co w mniej się zmieści 4300 kWh.
> Pokaż na której aukcji, żebyśmy wszyscy mogli się pośmiać.
>
> --
> Pozdrawiam,
> Mateusz Bogusz
Z tego z 4300 zamiast 4,3. Drobna pomyłka. Mądry będzie wiedział o co chodzi a debil
się będzie przypierdalał. Jesteś mądry czy jesteś debilem. I tak twoje zdanie nie
będzie się liczyło bo nie można być sędzia w swoje sprawie, ale wypadał zapytać.
Oczywiście jak gówno co było przy okrętu dnie merytorycznie nie masz nic do
powiedzenia.
-
30. Data: 2021-06-10 22:23:05
Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .06.2021 o 20:45 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:
> On 10.06.2021 18:19, Zenek Kapelinder wrote:
>> Wpisz na allegro akumulator do wózka widłowego. Za 4300 można kupić
>> sztukę mówkę nie smigana co w mniej się zmieści 4300 kWh.
>
> Pokaż na której aukcji, żebyśmy wszyscy mogli się pośmiać.
>
Dobrze Zenek pisze tylko mu się zera pomyliły :-) - są trakcyjne za 2300
które mają 220Ah - czyli jakieś 2,6kWh.
Za tysiaka masz ponad 1kWh w akumulatorze. Za 4300 PLN bedzie ponad 4,3kWh
TG