  • 41. Data: 2012-02-29 14:07:27
    Temat: Re: Adam jak Twoje zuzycie energii?
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > gdzie jest ten dom jakie tam były temperatury średnie zewnętrzne i czy
    > naprawdę miałeś w domu te 20 stopni :)

    Blisko szczecina.
    Temp. na zewnatrz byly polowe miesiaca niskie, wiadomo jakie mrozy byly.
    Dom parterowy, sciany z ytonga 600, podlogowka wszedzie, reku brink 400,
    15cm syro na felc i klejony w ramki, ocieplenie stropu drewnianego 30cm
    ekofiber, w podlodze 12cm styro w 3 warstwach, okna pakiety 3 szybowe.

    W srodku temp. dokladnie 19,8st.C
    Nie mieszkam tam jeszcze dlatego nie grzeje w ogole cwu ale o tym pisalem.
    Jednak dłubie cos tam codziennie, ostatnio przy elektryce głownie i chodze w
    tshircie.
    Te 20 st. jest mniej wiecej jak 22st. przy grzaniu grzejnikami - tak to
    odczuwam.

    Czyli nic szczegolnego

    Fotki tu, niestety dosyc nieaktualne, bo jeszcze nie byla podlaczona
    podlogowka do kotla:
    https://plus.google.com/photos/104976193756848602152
    /albums/5609501908647199265?banner=pwa

  • 42. Data: 2012-02-29 14:16:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > głownie i chodze w tshircie.
    > Te 20 st. jest mniej wiecej jak 22st. przy grzaniu grzejnikami - tak

    no to ty jesteś w strefie I czyli normaltywne obliczeni dla -16 :)

    czyli u ciebei to w styczniu lutym średnia minimalna pewnei powyżej zera
    była :)

  • 43. Data: 2012-02-29 14:19:56
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > czyli u ciebei to w styczniu lutym średnia minimalna pewnei powyżej zera
    > była :)

    od 10 st do 10 lut ??
    Nie rozbawiaj mnie.

  • 44. Data: 2012-02-29 15:55:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > od 10 st do 10 lut ??
    > Nie rozbawiaj mnie.

    cóż statystyka jest straszna dla mich regionów wynosiła -5 stopni

  • 45. Data: 2012-02-29 17:58:50
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Dlaczego??? Bo jest rzeczywiście nieogrzewana...? Czy dlatego, że nie masz
    >w niej grzejników?

    >Otóż oprzyrządowanie kotła jest znakomitym grzejnikiem, dlaczego więc nie
    >wliczasz tej powierzchni? - Kotłownię masz przecież ogrzewaną...

    Nie mam tam grzejników ani podłogówki. Ale jest tam piec więc mimo braku
    ogrzewania jest ciepło.
    To że jest tam ciepło to zasługa pieca :)

    Nie wliczam więc tego pomieszczenia jak i innych nieogrzewanych pomieszczeń
    do metrażu.
    Poddasze mam nieogrzewane.

  • 46. Data: 2012-02-29 19:14:44
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-02-2012 o 09:12:59 <z...@g...com> napisał(a):

    > Ja się chwilowo wyleczyłem z pompy ciepła ...
    >
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?156154-exp
    resssem-%29

    > Szczerze mówiąc podane przez Panią koszty CO I CWU trochę mnie ostudziły
    > :(

    Faktycznie, za 7 mies CO i CWU 4tys na dom 150m2 to wg mnie dużo, ja mam
    tylko trochę
    lepiej ocieplony ale grzeję prawie 230m2 i na gazie w tym samym roku co
    ona czyli 2010/11
    wyszło mi 4tys ale dochodzi do tego jeszcze gotowanie na gazie.
    Na ścianach mam 15cm (ona 12) w skosach mam 25 ale na płaskiej częsci
    poddasza tylko 20.
    Dopiero na tą zimę dołożyłem (zdązyłem przed mrozami :) na płaskiej części
    (90m2) jeszcze 20cm
    i czuję wyrażną poprawę na poddaszu. Te 90m2 dodatkowo docieplone robi
    swoje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 47. Data: 2012-03-01 06:57:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Po prostu jak sobie policzyłem, to ogrzanie metra kwadratowego w
    bloku
    > kosztowało mnie blisko 4-krotnie więcej, niż w domu. I... tamto
    > ogrzewanie temu nawet do pięt nie dorastało...
    > Tu mam ciepło tak jak chcę, a tam głowice termostatyczne rozkręcone na
    > maxa, grzejniki niby ciepłe, ale w mieszkaniu zimno. Tak tam było.

    Zależy jaki blok , jak ocieplony, jak położony i itd ...

    Ja kupiłem mieszkanie w nowym bloku w 2003r. Był to nowy blok. Wszyscy
    mieli zamontowane liczniki ciepła (cyfrowe w GJ). Liczniki były na
    klatkach schodowych i każdy miał własne niezależne ogrzewanie.
    Spółdzielnia miała własną kotłownie.
    Mój blok był na skarpie , z pięknym widokiem na lasy , był
    rewelacyjnie położony (słońce niemalże cały dzień w salonie).
    Ogrzewanie połozone pod wylewką (prawie podłogówka ;) + grzejniki.
    Od początku zużyłem ciepła w skali roku za około 1000zł , w tym
    większość tak naprawdę płaciłem za nie zużyte przezemnie ciepło
    (ogrzewanie klatek schodowych (4 klatki schodowe) , 2 suszarni +
    straty ciepła i co tam jeszcze). Zużycie miałem małe ...
    Aż do końca 2010r płaciłem za mieszkanie 65m2 (4 osoby) około
    350-400zł. Po mroźnej zimie i po podwyżkach za ogrzewanie płaciłem
    około 450zł miesiecznie ...
    W mieszkaniu miałem 20 stopni ...

    Mieszkałem na małym osiedlu pod miastem.

    Stare mieszkania są kiepsko ocieplone. Mają często nieszczelne okna.
    Mają też niezbyt "sterowalne: grzejniki żeliwne ...
    Tam ludzie sterują "ogrzewaniem" za pomocą otwierania okien ...
    To nie wpływa zbytnio na niskie rachunki ...

    > Blok kompletnie nieocieplony - 30 cm litego betonu i nic więcej.

    I tutaj mam odpowiedź. Zupełny brak ocieplenia , zapewne stare okna ,
    zapewne stare grzejniki i stare "przyzwyczajenia" ...

  • 48. Data: 2012-03-01 06:59:52
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Ona ma pompe powietrzna.

    Wiem ...

    Tyle że jak sama ta Pani opisała jej mąż zajmuje się (montuje/
    handluje) pompami ciepła więc chyba sam dla siebie wybrał jakąś
    dobrą ...
    Więc chyba wiedział co bierze i jakie ma plusy i minusy ...

  • 49. Data: 2012-03-01 09:15:07
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > i stare "przyzwyczajenia" ...

    Te przyzwyczajenia to bardziej samego funkcjonowania bloku od strony
    technicznej dotyczyły - wentylacja mechaniczna wywiewna mocno
    przewymiarowana.

    Jedyne co mogłem w tym zakresie zrobić, to zaślepić wściekle działającą
    wentylację przez włożenie kartonowego kółka z wyciętym otworem wielkości
    pięciozłotówki...

    Zmniejszał się ten szalony ciąg, ale ciepło nadal jednak uchodziło... :-/

    pozdrawiam
    Robert G

  • 50. Data: 2012-03-01 11:07:34
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Wiedział, tylko ze co z tego, te pompy mają znacznie gorsze COP niz wodne
    jak w przypadku Adama.

    Zawsze taka PC będzie droższa w eksploatacji niż PC z gruntowym
    wymiennikiem.

    pozdrawiam