  • 1. Data: 2012-07-14 15:08:53
    Temat: Beton pod schody
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Przymierzam sie do wylania (do ziemi) fundamentu pod schody wejsciowe.
    Prosze o podpowiedz, czy mieszajac w proporcjach 1 czesc cementu i 4 czesci
    kruszywa plus woda do smaku jako kruszywa uzywac 1 czesci piasku i trzech
    czesci zwiru, czy jakichs innych proporcji (nie mam typowej pospolki, tylko
    plukany piasek i lamany zwir).

    Schody niewielkie, obciazenia nikle. Bedzie to beton "rodzynkowy" (ale z
    gruzem, nie kamieniem).

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-07-15 18:29:51
    Temat: Re: Beton pod schody
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Za mało podajesz danych- jak nośne jest podłoże, czy będzie zbrojenie itp.
    Przy proporcji 1:4 może być wzmożona nasiąkliwość betonu,
    skłonność do podmarzań i tym samym rozsadzania.
    Ja schodki zewnętrzne tobiłem 1:3 dodatkowo zacierając nie całkiem
    związany beton czystym cementem.
    Dodawałem dobry gruz betonowy (z trylinek). Bez zbrojenia.
    Sprawdziło się.
    Tomek.

  • 3. Data: 2012-07-15 20:26:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2012 18:29:51 +0200, Tomek napisał(a):

    > Za mało podajesz danych- jak nośne jest podłoże, czy będzie zbrojenie itp.
    > Przy proporcji 1:4 może być wzmożona nasiąkliwość betonu,
    > skłonność do podmarzań i tym samym rozsadzania.

    Zbrojenie bedzie, grunt twardy, gliniasty. Zatrzec cementem rowniez
    planowalem. Gruz mam za to mieszany - beton i cegla.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-07-16 13:05:56
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > Dnia Sun, 15 Jul 2012 18:29:51 +0200, Tomek napisał(a):

    > Zbrojenie bedzie, grunt twardy, gliniasty. Zatrzec cementem rowniez
    > planowalem. Gruz mam za to mieszany - beton i cegla.

    Ponieważ cegła się lasuje należy ją układać na samym dnie
    (spodzie). Wyżej gruz betonowy i na to zbrojenie i beton
    rozrobiony w betoniarce (lub mieszadle).
    IMHO cement jest na tyle niedrogi że warto go dać 1:3
    (zamiast 1:4). Nie nasiąka, nie rozwijają się mchy- przez
    to przeszedłem w przypadku cokołu ogrodzenia, gdzie dałem
    1:4 i była później robota...
    T.