  • 11. Data: 2012-02-12 17:41:13
    Temat: Re: Betony akumulacyjne itp.
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ę.
    >
    > I tak bede musial wymurowac obudowe. A w srodku niekoniecznie musza sie
    > zmiescic elementy z cegly. Mam ograniczona ilosc miejsca.

    Ciekawe jak wyobrażasz sobie akumulator co masy nie ma. Z żeliwa odlej jak ma
    być kieszonkowy.

  • 12. Data: 2012-02-12 17:45:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2012 17:41:13 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > Ciekawe jak wyobrażasz sobie akumulator co masy nie ma. Z żeliwa odlej jak ma
    > być kieszonkowy.

    A sama obudowa to co - pies? Przeciez tez bedzie z szamotu. Masa
    akumulatora bedzie skladac sie z masy obudowy i elementow wewnetrznych.

    Zeliwo za szybko oddaje cieplo.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 13. Data: 2012-02-12 21:09:10
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A sama obudowa to co - pies? Przeciez tez bedzie z szamotu. Masa
    > akumulatora bedzie skladac sie z masy obudowy i elementow wewnetrznych.
    >
    > Zeliwo za szybko oddaje cieplo.

    I co z tego? Ono samo z siebie nie oddaje. Jak szybko oddaje zależy od tego
    jak chcesz szybko odebrać. jak będziesz powoli odbierał to powoli odda.

  • 14. Data: 2012-02-12 21:54:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2012 21:09:10 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > I co z tego? Ono samo z siebie nie oddaje. Jak szybko oddaje zależy od tego
    > jak chcesz szybko odebrać. jak będziesz powoli odbierał to powoli odda.

    Nie, bo obudowa z szamotu to nie termos...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 15. Data: 2012-02-12 22:19:58
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie, bo obudowa z szamotu to nie termos...

    no to co ze nie termos. A beton czym chcesz obudowac? Termosem?

  • 16. Data: 2012-02-13 08:21:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2012 22:19:58 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > no to co ze nie termos. A beton czym chcesz obudowac? Termosem?

    Piec z akumulatorem ciepla nie moze parzyc, a tak by wlasnie bylo w
    przypadku uzycia zeliwa. Szamot ma duze cieplo wlasciwe (beton rowniez, ale
    beton nie lubi przegrzewania), ale stosunkowo slaba przewodnosc. Dzieki
    temu wolniej oddaje cieplo. Zeliwo wystudzi sie o wiele szybciej, no chyba
    ze bedziesz je trzymal w termosie bez powietrza.

    Stosuje sie zeliwne akumulatory, ale tylko w polaczeniu z szamotem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 17. Data: 2012-02-17 21:36:24
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 10 Lut, 16:09, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy na rynku materialow do akumulacji ciepla cos drgnelo, czy dalej masa
    > akumulacyjna o wadze 400-500 kilo to koszt paru tysiecy zlotych?
    >
    > Wiem, ze mozna wziac zwykla cegle szamotowa, ale nie jestem fanem
    > murowania.
    >
    > Planuje dorobic do posiadanego wkladu odbiornik ciepla w postaci masy
    > umieszzonej wokol przedluzonej rury spalinowej plus do tego postawic
    > "ciepla obudowe" z szamotu.
    >
    > --
    > Maciek
    >
    > Karkulowsiał zwartusiał
    > Ratuwsianku Maciuwsio

    Duza pojemnosc cieplna posiada parafina, gdzie potrzeba duzo ciepla ,
    zeby przejsc z fazy stalej do fazy plynnej.
    Sa akumulatory ciepla, wypelnione parafina, ale pewnie drogie.

    Dobrym akumulatorem ciepla, o duzej pojemnosci cieplnej , jest tania
    glina.
    Poza tym, glina jest odporna na wysokie temperatury.
    Mozna z niej wykonac obudowe rury kominowej, tak, jak ja mam w domu, w
    ktorym mieszkam - jest tu wybudowany piec z lawka do siedzenia.
    Zeby glina za bardzo nie pekala, miesza sie ja w odpowiedniej
    proporcji z piaskiem .
    Te proporcje mozna sobie samemu okreslic, stosujac metode prob.

  • 18. Data: 2012-04-28 00:22:57
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Planuje dorobic do posiadanego wkladu odbiornik ciepla w postaci masy
    > umieszzonej wokol przedluzonej rury spalinowej plus do tego postawic

    odkopuję kotleta bo temat mnie ciekawi ;)

    I jak, zbudowałeś jakiś akumulator/odzyskiwacz ciepła ze spalin?

    Bez murowania najprościej chyba tak:
    http://www.kominki.owo.pl/kominki-akumulacja-ciepla/
    65-kominki-akumulacja-ciepla-impet.html

    a z murowaniem najtaniej tak:
    http://infobot.pl/r/25gm
    tylko nie wiem czy ten sposób naprawdę działa :)

    bajcik