  • 1. Data: 2009-10-20 11:15:00
    Temat: Brykiet kominkowy w praktyce
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Spawdzał może ktoś na własnym przykładzie
    jak to wychodzi kosztowo vs drewno ?

    Faktycznie ma dużo większą wartość opałową ?

    Domieszki iglastych nie szkodzą ?

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2009-10-20 11:28:43
    Temat: Re: Brykiet kominkowy w praktyce
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    J_K_K pisze:
    > Spawdzał może ktoś na własnym przykładzie
    > jak to wychodzi kosztowo vs drewno ?
    >
    > Faktycznie ma dużo większą wartość opałową ?
    >
    > Domieszki iglastych nie szkodzą ?

    jeden sezon paliłem
    moze i ma wiekszą kaloryczność ale szybciej tę kaloryczność oddaje
    i tak zeby popalać sobie w weekend moze byc, choć drewno pali sie lepiej

    ale do ciągłego palenia nie polecam:
    1. szybko sie spala - 1 paczka 10kg ok 3-4h i nic nie ma w kominku
    2. zeby palić na okrągło trzeba ok 5 paczek 10kg na dobę = 5*8zł za
    paczkę = 40zł na dobę. a za 40zł to masz gazuuuuuuuuu
    3. nie ma żaru, trzeba cały czas przykladać, w wypadku drewna, wkladalem
    cały kominek drewnem ok 22 i ok 7-8 rano rogrzebywałem i wkładałem pełny
    kominek, praktycznie wytrzymawał do 18
    czyli 8h wytrzyma

    Michał

  • 3. Data: 2009-10-20 12:07:48
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ale do ciągłego palenia nie polecam:
    > 1. szybko sie spala - 1 paczka 10kg ok 3-4h i nic nie ma w kominku
    Podają, że niby 1 T brykietu = 4-6 m3 drewna.
    Ktoś orientuje się np. w jakich granicach mieści się waga 1 m3 drewna
    bukowego ?

    > 3. nie ma żaru, trzeba cały czas przykladać,
    No tak, skoro piszą, że z 1 T brykietu powstaje 3 kg popiołu ...

    Miałem kiedyś 1 worek brykietu "na próbę"
    i jako forma rozpałki do drewna powiedzmy z wiosny
    spełniał swoje zadanie.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-10-20 12:37:55
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Spawdzał może ktoś na własnym przykładzie
    > jak to wychodzi kosztowo vs drewno ?
    >
    > Faktycznie ma dużo większą wartość opałową ?
    >
    > Domieszki iglastych nie szkodzą ?

    Ja sprawdzalem, liczylem i sprawdzam nadal w praktyce

    Juz nie pamietam dokladnych obliczen ale wyszlo mi ze jesli kupic brykiet za
    ~350 max 400zł za tone
    to jest to dobra alternatywa do drewna twardego (suchego).

    Natomiast z kwesti praktycznych: w kominku ten brykiet jaki by nie byl
    (testowalem rozne) znika duzo szybciej niz drewno - co oczywiste. Tylko ze
    kominek bez plaszcza wodnego nei przyjmie tych ilosci energii i chyba duzo
    idzie w komin. W piecu na paliwo stale nie mam tego problemu - plaszcz wodny
    laduje to cieplo do bufora i brykiet idzie w nim bardzo dobrze i bedzie moim
    podstawowym paliwem (wygoda).

    Reasumujac: do kominka bede kupowal jednak drewno i sezonowal, do pieca tani
    brykiet.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 5. Data: 2009-10-20 12:48:54
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Użytkownik "J_K_K" napisał w wiadomości >

    > Podają, że niby 1 T brykietu = 4-6 m3 drewna.
    > Ktoś orientuje się np. w jakich granicach mieści się waga 1 m3 drewna

    Dobry kawał. Brykiety są robione z drewna a ściślej z jego odpadów. Dodaje
    się też często lepiszcza ale nie jest nim paliwo jądrowe tylko przeważnie
    skrobia. Jakim cudem sprasowane śmieci drewniane będą miały większą wartość
    opałową od samego drewna?
    Od dziś przechodzę na cukier w kostkach: 1 kostka = 4-6 łyżeczek cukru
    sypkiego.
    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-20 12:50:29
    Od: "JS" <m...@g...com>

    i jeszcze takie coś
    http://www.agroenergetyka.pl/?a=article&id=146

  • 7. Data: 2009-10-20 12:52:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Tuesday 20 October 2009 14:48, JS wrote:
> [...]
    > przeważnie skrobia. Jakim cudem sprasowane śmieci drewniane będą miały
    > większą wartość opałową od samego drewna?

    A czy nie jest tak, że te brykiety są właśnie mocniej sprasowane, niż
    naturalna gęstość drewna? Tak zawsze to sobie tłumaczyłem...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 8. Data: 2009-10-20 12:55:41
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    JS pisze:

> [...]
    > większą wartość opałową od samego drewna?
    > Od dziś przechodzę na cukier w kostkach: 1 kostka = 4-6 łyżeczek cukru
    a moze dlatego ze sprasowana?
    o gęstości słyszał?

    przynieś 1kg pierza i 1 kg ołowiu ;)

    Michał

  • 9. Data: 2009-10-20 13:03:14
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > wartość opałową od samego drewna?
    > Od dziś przechodzę na cukier w kostkach: 1 kostka = 4-6 łyżeczek cukru

    Az takiego przelicznika nie ma ale upraszczajac tona brykietu = tona suchego
    drewna. Mozesz dla uproszczenia tak zalozyc. Tylko ze tona SUCHEGO drewna to
    srednio 2 metry szescienne (chyba ze policzysz 100% dąb czy grab z powodu
    duzego ciezaru zmienia troche wynik) czyli minimum 3,3 metry przestrzenne
    SUCHEGO drewna.

    Cena tony brykietu <= cena 3mp suchego drewna -> korzystna cena
    brykietu

    To kalkulacja w wielkim uproszczeniu. Tj z 4-6 to te "4" jeszcze bym uznal
    ze ok, natomiast to 6 musialoby dotyczyc po prostu drewna iglastego i to
    jeszcze niesezonowanego ;) Ale tak - w pewnych warunkahc liczac wartosc
    opałową tona brykietu moze sie rownac 6mp drewna. Metrow przestrzennych -
    nie szesciennych.

    Kane

  • 10. Data: 2009-10-20 13:03:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > a moze dlatego ze sprasowana?
    > o gęstości słyszał?
    >
    > przynieś 1kg pierza i 1 kg ołowiu ;)

    Ale w jednym i drugim przypadku to zawsze 1 kg.
    Kg drewna czy kg brykietu- co za znaczenie(ew. róznioca w objetosci będzie
    skoro brykiet mocniej sprasowany) Ale zawsze jest kg(drewna lub sprasowanego
    drewna)

    Krzysiek