-
131. Data: 2016-09-15 23:03:15
Temat: Re: Budowa Liściastego
Od: Maniek4 <r...@s...won>
W dniu 2016-09-15 o 19:14, Lisciasty pisze:
> W dniu czwartek, 15 września 2016 19:08:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
>> No dobra, projekt się zmienia. Po środku stanie słup 25cm, zmniejszy się
>> dzięki temu podciąg (mniej stali pójdzie) i będą dwie mniejsze bramy. Jedna
>> pod maks. segment C szerokości 240cm, a druga pod D/E szerokość 260cm. :P W
>> końcu jak TeslaS/X (za 15 lat?) będzie wyjeżdżać na automacie, to zapasu
>> musi trochę mieć. :>>
>
> Ja mam 2 bramy (jak widać zresztą na fotach). Taka konfiguracja chyba
> jest ciut lepsza, bo to i tak jest kawał ruchomego złomu, a im szersza
> tym pewnie większe potencjalne problemy i nieszczelności.
Obawiam sie, ze jest odwrotnie. Krawedzi przez ktore wieje jest dwa razy
tyle.
Pozdro.. TK
-
132. Data: 2016-09-15 23:06:38
Temat: Re: Budowa Liściastego
Od: Maniek4 <r...@s...won>
W dniu 2016-09-15 o 14:13, Lisciasty pisze:
> W dniu czwartek, 15 września 2016 11:33:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
>> http://www.skleprolniczy.pl/zdjecia/459.jpg
>> Proponuje to. Niezniszczalne diabelstwo
>
> I nawet tanie, może spróbuję.
>
> A tak a'propos tanizny, trafiają się np. pianki montażowe
> lekko przeterminowane (np. o 2-3 tygodnie) w cenie naprawdę
> zachęcającej. Czy jest jakieś ryzyko w braniu tego czegoś,
> czy można próbować?
Piana sie nie starzeje w znaczacym tepie. Smialo mozna brac jak jest
gaz. Szczelnosc puchy to w tym najwiekszy problem.
Pozdro.. TK
-
133. Data: 2016-09-15 23:17:49
Temat: Re: Budowa Liściastego
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> W przypadku dwóch bram będą dwa napędy i to pewnie zrobi dodatkową cenę,
> ale jak się napęd wysra, to raczej tylko jeden i łatwiej taką małą bramę
> będzie otworzyć niż 5m potwora. Czy mniej będzie się wietrzyć, raczej
> wątpię.
Wielkość nie ma znaczenia :-> Bramy posiadają sprężyny które mają za
zadanie równoważyć ciężar płaszcza. Także niezależnie czy on ma 2,5m czy
6m powinieneś móc podnieść go ręcznie używając tej samej siły dla obu.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
134. Data: 2016-09-16 21:51:37
Temat: Re: Budowa Liściastego
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> zawsze jeszcze coś wychodzi (jak z tą bramą garażową co mnie właśnie
> oświeciło).
Coś w temacie bram jeszcze potrzebujesz?
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
135. Data: 2016-09-16 23:08:28
Temat: Re: Budowa Liściastego
Od: KIKI <n...@e...il>
Niech nam Liściasty powie i zrobi foty jak naprawił usterki żeby potomni
mogli się czegoś nauczyć.
-
136. Data: 2016-09-17 17:24:12
Temat: Re: Budowa Liściastego
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 15 Sep 2016 11:27:20 -0700 (PDT), Lisciasty
> Właśnie szukam kupca na zestaw do przeróbki auta na elektryczne,
> temat mnie przerósł, za dużo pracy zawodowej, dzieci, wyjazdów
> i innych przeszkadzaczy ;)
Jak to wygląda i jaki koszt? Z ciekawości pytam w sumie, bo ja się raczej
do tego nie zabiorę. Co prawda zrobiłem sobie CarPC, ale przerobienie auta
na elektryka to już kompletnie inna bajka. ;)
--
Pozdor
Myjk
-
137. Data: 2016-09-18 21:17:27
Temat: Re: Budowa Liściastego
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu sobota, 17 września 2016 17:23:20 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> Jak to wygląda i jaki koszt? Z ciekawości pytam w sumie, bo ja się raczej
> do tego nie zabiorę. Co prawda zrobiłem sobie CarPC, ale przerobienie auta
> na elektryka to już kompletnie inna bajka. ;)
Trza mieć silnik około 13kW, kilkanaście akumulatorów trakcyjnych,
sterownik, prostownik do ładowania. Kupić padakę odpowiednią,
wybebeszyć z niej wszystko poza hamulcami i skrzynią biegów i wsadzić
elektrykę ;) To tak w ogromnym skrócie. Koszt mniej więcej 20 tysiaków.
Chyba ;)
L.
-
138. Data: 2016-09-18 22:13:55
Temat: Re: Budowa Liściastego
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Sun, 18 Sep 2016 12:17:27 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
> Trza mieć silnik około 13kW, kilkanaście akumulatorów trakcyjnych,
> sterownik, prostownik do ładowania. Kupić padakę odpowiednią,
> wybebeszyć z niej wszystko poza hamulcami i skrzynią biegów i wsadzić
> elektrykę ;) To tak w ogromnym skrócie. Koszt mniej więcej 20 tysiaków.
A po co zostawiać skrzynię biegów w elektryku?
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
139. Data: 2016-09-19 09:11:52
Temat: Re: Budowa Liściastego
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 18 Sep 2016 12:17:27 -0700 (PDT), Lisciasty
> Trza mieć silnik około 13kW, kilkanaście akumulatorów trakcyjnych,
> sterownik, prostownik do ładowania.
Pisałeś, że masz taki komplet?
> Kupić padakę odpowiednią,
No to mam, stoi pod domem klekot... 8 lat ma, jeżdżę od nowości, silnik,
DPF i skrzynię jeszcze opchnę, bo jest na to popyt. ;) Jeżdże teraz bardzo
mało i na małych odcinkach (dziennie 5km, raz w tygodniu max. 80km).
> wybebeszyć z niej wszystko
Co ze wspomaganiem, ogrzewaniem i klimatyzacją? Jednak bym chciał to mieć.
:> Sprężarkę wiadomo, można zasilić. Nagrzewnicę też wymienić na prąd? W
sumie mam webasto, poczułbym się prawie jak w zaporożcu. :D
> i skrzynią biegów poza hamulcami
Po co skrzynia biegów? ;P
> i wsadzić elektrykę ;)
Akumulatory się montuje zamiast zbiornika paliwa
czy (obok tego również) w komorze silnika?
> To tak w ogromnym skrócie.
> Koszt mniej więcej 20 tysiaków. Chyba ;)
Nie ma firm które się tym zajmują?
--
Pozdor
Myjk
-
140. Data: 2016-09-19 09:27:01
Temat: Re: Budowa Liściastego
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 15 Sep 2016 23:17:49 +0200, Mateusz Bogusz
> Wielkość nie ma znaczenia :-> Bramy posiadają sprężyny które mają za
> zadanie równoważyć ciężar płaszcza. Także niezależnie czy on ma 2,5m czy
> 6m powinieneś móc podnieść go ręcznie używając tej samej siły dla obu.
Ja może bym nie miał problemu, ale dziecko chcące wyprowadzić sobie rower
już będzie mieć problem... a tak zawsze jedna z bram powinna działać.
--
Pozdor
Myjk